طرز پخت کوکو تن ماهی فرانسوی

طرز پخت کوکو تن ماهی فرانسوی

برای تهیه کوکو تن ماهی ابتدا تن ماهی را می‌جوشانید و صبر می‌کنید تا خنک شود. بعد از خنک شدن با کمک یک صافی باید روغن و گوشت تن ماهی را از هم کجا کنید.

کد خبر : ۱۰۱۴۳۹
بازدید : ۸۷۶۹

کوکوی تن ماهی یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذا‌ها برای کودکان و ورزشکاران است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو تن ماهی در ادامه با ماهمراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

تن ماهی ۱ قوطی
تخم مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد متوسط
سیر ۲ حبه
آرد ۱ قاشق چایخوری
جعفری ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل و زیره سیاه به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم
طرز تهیه کوکو تن ماهی

مرحله اول: برای تهیه کوکو تن ماهی ابتدا تن ماهی را می‌جوشانید و صبر می‌کنید تا خنک شود. بعد از خنک شدن با کمک یک صافی باید روغن و گوشت تن ماهی را از هم کجا کنید.

مرحله دوم: گوشت تن ماهی را در یک ظرف ریخته و سعی کنید با چنگال آن را له کنید و به شکل پوره در بیاورید. سپس پیاز را رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و در ظرفی مجزا کنار بگذارید.

مرحله سوم: سیر‌ها را به مدت یک ربع ساعت درون ظرف آب گذاشته تا خیس بخورند و به راحتی پوست آن‌ها کنده شود و بعد از کندن پوست آن‌ها یا سیر را رنده کنید و یا له کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: جعفری‌ها را شسته و آب اضافی آن‌ها را می‌گیریم و خرد کرده در ظرفی مجزا قرار می‌دهیم. تخم مرغ‌ها را هم در ظرفی مجزا شکسته و به هم می‌زنیم تا زرده و سفیده کاملا ترکیب شود.

مرحله پنجم: حالا یک ظرف بزگ برداشته و تن ماهی را درون آن بریزید، سپس پیاز و سیر رنده شده را اضافه کنید و ادویه‌ها را اضافه کنید و در آخرین مرحله جعفری و تخم مرغ‌ها را درون آن ریخته و خوب به هم بزنید.

مرحله ششم: در این مرحله باید آرد را کم کم به مواد اضافه کنید تا مواد کوکو از شلی در بیاید. حالا مواد را درون تابه که روغن آن داغ شده است بگذارید و اجازه دهید تا طرف اول کوکو کم کم پخته شود.

مرحله هفتم: بعد از پختن طرف اول با کفگیر برش دهید و بعد از دو سه دقیقه کوکو تن ماهی را برگردانید تا طرف دیگر هم پخته شود. بعد از ۵ دقیقه غذای شما آماده سرو کردن است و با گوجه و خیارشور می‌توانید تزیین کنید.

منبع: مچ مگ

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید