آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۸

آمار فوتی‌های کرونا، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۱۸

وزارت بهداشت آمار فوتی‌های کرونا امروز ۱۸ آذرماه را ۷۸ نفر اعلام کرد.

کد خبر : ۱۰۱۵۳۷
بازدید : ۷۴۷۵

فرادید | بر اساس آمار، فوتی‌های کرونا امروز ۱۸ آذرماه ۷۸ نفر اعلام شد که به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۱۳۰ هزار و ۵۲۴ نفر رسید.

از دیروز تا امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۲۲۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

به گزارش فرادید؛ مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۸۷۲ نفر رسید که خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۹۵۰ هزار و ۴۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۱۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۳۹ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۵۱۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۸۴ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار جهانی کرونا

مرکز وب سایت آماری ورلد میترز (worldometers) که جدید‌ترین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۵ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۸۵۹ نفر اعلام کرد.

براساس آمار‌های وب سایت ورلد میترز، آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند. روند ابتلا و مرگ و میر در آمریکا مجددا روند صعودی پیدا کرده است بطوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان آمریکا به ۵۰ میلیون و ۳۹۰ هزار نفر و مرگ و میر کرونایی آن به بیش از ۸۱۳ هزار نفر رسیده است. روسیه در ماه‌های اخیر با روند صعودی مبتلایان همراه بوده است بطوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۱۷۹ بیمار کرونایی در این کشور جان خود را از دست دادند.

روند مبتلایان در حالی در کشور‌هایی مانند آمریکا افزایش یافته است که به تازگی سویه جدیدی از کرونا تحت عنوان اومیکرون شیوع پیدا کرده است.

براساس آخرین رصد‌های خبری، سویه جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده، دستکم در ۲۴ کشور جهان سرایت کرده و این در حالی است که با ورود به فصل زمستان، بخش‌هایی از اروپا همچنان از افزایش ابتلا به از سویه «دلتا» رنج می‌برد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید