قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۳

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۰۹/۲۳

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۳ آذرماه تا لحظه تنظیم گزارش با افت ۱.۷۲ درصد به ۱۷۸۶ دلار و ۳۷ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۱۶۵۶
بازدید : ۴۲۵۲

فرادید | طلا با افت قیمت مواجه شد. امروز ۲۳ آذرماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۱.۷۲ درصد به ۱۷۸۶ دلار و ۳۷ سنت رسید.

در حالی که رشد قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا موجب افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و سرمایه گذاران در انتظار نشست بانک‌های مرکزی مهم جهان از جمله فدرال رزرو در هفته جاری هستند، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

به گزارش فرادید؛ کمی بیش از دو هفته مانده به سال جدید، سرمایه‌گذاران دوباره به سمت فاصله‌گیری از بازار‌های پرریسک شده‌اند.

شاخص دلار آمریکا امروز نوسانی نزولی را تجربه کرد. در همین حال، بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر به ۱.۴۱ درصد رسیده است.

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI، اکنون که بازار روی حرکت بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره حساب می‌کند، در حال حاضر برای طلا کافی است که یک دارایی امن به حساب آید و به همین دلیل همچنان تقاضای خرید را حفظ کرده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا طی ماه نوامبر باز هم بالاتر رفته و هزینه خرید کالا و خدمات به دلیل اختلال‌های ایجاد شده در زنجیره‌های عرضه شاهد رشد بوده است. این موضوع سبب شده تا بیشترین رشد سالانه قیمت‌ها در آمریکا از سال ۱۹۸۲ میلادی تاکنون به ثبت برسد.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر فشار‌های تورمی شناخته می‌شود. شاخص دلار در معاملات روز جاری ثابت بود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند بانک مرکزی اروپا قرار است میزان خرید اوراق قرضه را از آوریل هر ماه نصف کند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا آماده شکستن مقاومت در سطح ۱۷۸۹ دلار و صعود تا سطح مقاومتی ۱۸۰۵ دلار است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید