راز مرگ مرد جوان؛ خودکشی یا همسرکشی؟!

راز مرگ مرد جوان؛ خودکشی یا همسرکشی؟!

گفته‌های این زن در حالی بود که کارآگاهان با توجه به روابط پرتنشی که این زوج داشتند، وضعیت قربانی و اینکه سیانور خیلی آنی باعث مرگ می‌شود و البته سایر اطلاعاتی که از زندگی شخصی این زوج به دست آوردند، مرسده را در قتل شوهرش دخیل دانستند.

کد خبر : ۱۰۱۶۶۸
بازدید : ۷۸۲۳

زنی که متهم است شوهرش را به قتل رسانده، این اتهام را رد می‌کند و مدعی است همسرش خودکشی کرده است. این در حالی است که نتیجه تحقیقات مقدماتی علیه اوست و کیفرخواست علیه‌اش صادر شده است.

پنج سال قبل زنی با مأموران تماس گرفت و خبر داد شوهرش فوت کرده است. این زن که با اورژانس نیز تماس گرفته بود، گفت نمی‌داند چه اتفاقی برای شوهرش افتاده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات آغاز شد.

زن جوان که مرسده نام دارد به مأموران گفت شوهرش را وقتی پیدا کرده که کار از کار گذشته بود. او گفت: «شوهرم سیاوش از سرکار به خانه آمد. من و دخترم با هم در خانه بودیم. شام خوردیم و شوهرش گفت بی‌حال است و می‌خواهد استراحت کند.

مدتی بعد، چون شوهرم بیدار نشد و هیچ حرکتی هم نمی‌کرد سراغش رفتم و وقتی پتو را کنار زدم دیدم بدنش سرد است و کف از دهانش بیرون آمده است. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و بعد هم به پلیس خبر دادم».

درحالی‌که این زن مدعی بود خبر ندارد شوهرش چرا و چطور فوت کرده است، پدر و مادر همسرش از او شکایت کردند و مدعی شدند عروسشان در قتل دست داشته است. آن‌ها گفتند: «عروس و پسرمان با هم اختلاف داشتند و به‌خاطر همین اختلاف هم بار‌ها با هم درگیر شده بودند و ما فکر می‌کنیم او در قتل پسرمان دست داشته است».

این گفته‌ها در حالی بود که پزشکی قانونی اعلام کرد علت فوت مرد جوان بلعیدن سیانور بوده است. وقتی مرسده مقابل ادعای پدرشوهر و مادرشوهرش قرار گرفت، قتل شوهرش را انکار کرد، اما پذیرفت که با شوهرش اختلاف داشته است.

او گفت: من و شوهرم از همان سال‌های ابتدایی زندگی مشترک با هم اختلاف داشتیم و کار به جایی رسیده بود که چندباری به هم خیانت کردیم و مچ همدیگر را هم گرفتیم، اما من آن‌قدر از شوهرم متنفر نبودم که بخواهم او را بکشم.

وقتی مأموران تلفن همراه مرسده را مورد بررسی قرار دادند متوجه شدند او روز حادثه ۱۲ بار با مردی تماس گرفته که او یک پزشک است. مرد پزشک ادعا کرد در جریان قتل شوهر مرسده نیست و ارتباطش با مرسده ارتباط کاری بوده است.

مرد پزشک گفت: «قرار بود من برای مرسده کاری پیدا کنم و ارتباط من با این زن فقط کاری بود و اگر او ادعای دیگری کرده اصلا درست نیست». وقتی مأموران زندگی سیاوش را بررسی کردند متوجه شدند او مردی شاداب بود که هیچ علائمی از افسردگی یا شیدایی در او نبوده، بنابراین احتمال خودکشی در او وجود نداشته است.

یکی از دوستان سیاوش به مأموران گفت: «سیاوش بسیار بذله‌گو و خوش‌خنده بود. او انرژی زیادی داشت و روز حادثه نیز با هم به فوتبال رفتیم و حسابی بازی کردیم. سیاوش همیشه می‌خندید و بسیار اهل تفریح بود. هیچ مشکلی هم در کار یا رابطه دوستانه‌اش نداشت که ما به او شک کنیم».

پلیس به تحقیق از یک دوست سیاوش بسنده نکرد و دوستان دیگر او را هم مورد بازجویی قرار داد. همه آن‌ها تأیید کردند متوفی همیشه در زندگی‌اش فردی امیدوار و موفق بوده و بسیار هم زندگی را دوست داشته است.

یکی از دوستان سیاوش گفت: «سیاوش به دخترش بسیار علاقه‌مند بود، به‌همین‌خاطر زندگی با همسرش را ادامه می‌داد، البته من می‌دانم تفریحات زیادش برای این بود که در زندگی شخصی‌اش خیلی اذیت می‌شد، اما او اصلا به خودکشی فکر نمی‌کرد».

پدر و مادر متوفی نیز این مسئله را تأیید کردند و گفتند: «عروس ما چندباری به پسرمان خیانت کرده و پسرمان با این موضوع کنار آمده بود. تحمل خیانت برای یک مرد خیلی سخت است، اما او توانست این موضوع را برای خودش حل کند. ما می‌دانستیم همسرش با سرکوفت‌زدن به او و آزاردادنش سعی می‌کرد بچه ما را ناامید کند، اما سیاوش اهل زندگی بود و اصلا به خودکشی فکر نمی‌کرد».

این گفته‌ها از طرف مرسده رد شد و گفت: «من شوهرم را نکشتم و ارتباطم با مرد پزشک هم همان‌طور‌که گفتم ارتباط کاری بود. او هم در جریان زندگی شخصی من نبود. البته من موضوع ارتباطم با مرد پزشک را به شوهرم نگفته بودم، چون سیاوش، مرد شکاکی بود.

ما چندباری مچ همدیگر را گرفته بودیم و هیچ‌کدام به دیگری اعتماد نداشتیم. من و سیاوش هردو به‌خاطر دخترمان به این زندگی ادامه می‌دادیم و می‌دانستیم که در نهایت بعد از بزرگ‌شدن دخترمان از هم جدا می‌شویم و این موضوع را با هم در میان گذاشته بودیم».

متهم ادامه داد: «شب حادثه شوهرم به خانه آمد و بعد خیلی سریع رفت که بخوابد، من گفتم چرا این‌قدر زود می‌خوابی؟ گفت حال ندارم و می‌خواهم استراحت کنم، چون هربار به فوتبال می‌رفت خیلی خسته برمی‌گشت، من خوابیدنش را به حساب خستگی گذاشتم و نمی‌دانستم قصد دارد خودکشی کند».

این زن گفت: «از غذایی که شوهرم خورده بود من و دخترم هم خورده بودیم، اگر مسموم بود ما هم باید دچار مشکل می‌شدیم، وقتی ما دچار مشکل نشده‌ایم، یعنی او خودکشی کرده است».

گفته‌های این زن در حالی بود که کارآگاهان با توجه به روابط پرتنشی که این زوج داشتند، وضعیت قربانی و اینکه سیانور خیلی آنی باعث مرگ می‌شود و البته سایر اطلاعاتی که از زندگی شخصی این زوج به دست آوردند، مرسده را در قتل شوهرش دخیل دانستند.

به‌این‌ترتیب بازپرس قرار مجرمیت صادر کرد و در نهایت کیفرخواست علیه متهم نوشته شد و مرسده به‌زودی به اتهام قتل همسرش در شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌رود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید