خبر خوب برای معلمان؛ حقوق معلمان ۱۵ میلیون می‌شود؟

خبر خوب برای معلمان؛ حقوق معلمان ۱۵ میلیون می‌شود؟

طرح رتبه‌بندی معلمان قرار است فردا در مجلس بررسی و نهایی شود. طرحی که با تصویب آن، حداقل حقوق معلمان به ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان و حداکثر آن به ۱۵ میلیون تومان می‌رسد.

کد خبر : ۱۰۱۷۰۰
بازدید : ۷۴۹۱

آنگونه که وزیر آموزش و پرورش و رئیس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرده طرح رتبه‌بندی معلمان در مراحل پایانی است و فردا، ۲۴ آذر ماه باید در مجلس به تصویب نهایی برسد.

وزیر آموزش و پرورش وعده داده که به محض تصویب، طرح رتبه‌بندی معلمان ابلاغ و اجرا می‌شود. گفته‌ای که این امیدواری را ایجاد کرده که حقوق معلمان و فرهنگیان در سال جاری افزایش پیدا کند و این افزایش به سال آینده موکول نشود.

حداقل و حداکثر حقوق با رتبه‌بندی معلمان

اما در اجرای طرح رتبه‌بندی حقوق معلمان چه تغییری می‌کند؟ آنگونه که رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته با اجرای طرح رتبه‌بندی، معلمان ۸۰ درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران را دریافت می‌کنند.

بر اساس اظهارات منادیان، حداقل حقوق معلمان به ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان می‌رسد و حداکثر آن حدود ۱۵ میلیون تومان است.

یعنی با اجرای طرح رتبه‌بندی، افرادی که آموزشیار معلم هستند (ابتدای خدمت) ۸ میلیون تومان حقوق می‌گیرند. حقوق یک استاد معلم هم به حدود ۱۵ میلیون تومان می‌رسد. این در حالی است که منادیان گفته در شرایط فعلی یک استاد معلم با ۲۲ سال خدمت، ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد.

در این طرح، معلمان در ۵ رتبه دسته‌بندی می‌شوند. پیش از این گفته شده بود که در هر رتبه به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ درصد به حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمر معلمان افزوده می‌شود.

آموزشیار معلم (از بدو ورود به خدمت)
مربی معلم (۷ سال خدمت)
استادیار معلم (۱۲ سال خدمت)
دانشیار معلم (۱۷ سال خدمت)
استاد معلم (۲۲ سال خدمت)

در این طرح قرار است هر کدام از معلمان، هر ۶ سال یکبار ارزیابی شوند و در صورت تایید، رتبه آن‌ها افزایش پیدا کند.

خبر خوب برای دانشگاه فرهنگیان

نکته مهم دیگری که درباره طرح رتبه‌بندی معلمان گفته شده این است که برخی از افرادی که در آموزش و پرورش کار ادارای انجام می‌دهند مشمول رتبه‌بندی جدید می‌شوند. مشروط به اینکه حکم آن‌ها معلمی باشد.

یعنی افرادی که در آموزش و پرورش معلم هستند و کار اداری انجام می‌دهند، اما حکم آن‌ها معلمی است شامل طرح رتبه‌بندی می‌شوند.

آنگونه که علیرضا منادیان خبر داده سوابق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در رتبه معلمان تأثیرگذار است. او گفته تمامی معلمانی که به مدت ۴ سال در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تحصیل کرده باشند، این مدت در سابقه امتیازگیری آن‌ها لحاظ می‌شود.

طرح رتبه‌بندی معلمان مدت‌هاست که در دست بررسی است و بسیاری از معلمان منتظر بودند این رتبه‌بندی از شهریور لحاظ شود. حالا وزیر آموزش پرورش و رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته‌اند این طرح در مراحل پایانی خود است و فردا ۲۴ آذر ماه تصویب نهایی می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید