انواع نور مخفی کابینت؛ طراحی یک آشپزخانه لاکچری و مدرن

انواع نور مخفی کابینت؛ طراحی یک آشپزخانه لاکچری و مدرن

شاید استفاده از نور مخفی ایده‌ای پرهزینه و غیرضروری به نظر برسد؛ اما شما با استفاده از این تکینک، چیدمانی فوق‌العاده در فضای خانه خود ایجاد خواهید کرد.

کد خبر : ۱۰۱۹۱۴
بازدید : ۹۷۹۱

معجزه نورپردازی کابینت را دست کم نگیرید! استفاده از نور مخفی کابینت یکی از ایده‌های جذاب و کاربردی برای طراحی و دیزاین آشپزخانه است. اکثر افراد هنگام چیدمان خانه و آشپزخانه تنها به یک منبع نور اصلی در مرکز آشپزخانه اکتفا می‌کنند و هزینه‌ای برای طراحی و اجرای نور مخفی کابینت و آشپزخانه درنظر نمی‌گیرند.

شاید استفاده از نور مخفی ایده‌ای پرهزینه و غیرضروری به نظر برسد؛ اما شما با استفاده از این تکینک، چیدمانی فوق‌العاده در فضای خانه خود ایجاد خواهید کرد.

نور مخفی کابینت انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز و هزینه موردنظر خود از نورهای مخفی متنوع استفاده کنید. اگر قصد خرید و اجرای نور مخفی کابینت‌های منزل خود را دارید در ادامه این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله به بررسی انواع نور مخفی کابینت، کاربرد و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

نور مخفی کابینت چیست؟

نورپردازی کابینت شیوه‌های مختلفی دارد که نور مخفی یکی از این روش‌ها است. در این نوع از نورپردازی تمامی تجهیزات مربوط به سیستم روشنایی از دید کاربران پنهان می‌شوند. این شیوه از نورپردازی که نصب آن‌ها در کابینت‌های آشپزخانه بسیار کاربردی است، مزایای بسیاری دارد و در طول سالیان گذشته به یکی از پرطرفدارترین روش‌های نورپردازی کابینت تبدیل شده است.

مزایای نصب نور مخفی کابینت در فضای آشپزخانه

از نورهای مخفی تنها برای زیبایی فضای آشپزخانه استفاده نمی‌شود. این نورها نقش بسیار تاثیرگذار و کاربردی در نظم‌دهی فضای کابینت‌ها دارند.

چراغ‌های معمولی که در مرکز آشپزخانه قرار می‌گیرند تنها نور موردنیاز محیط را فراهم می‌کند. از این نورپردازی نمی‌توان به عنوان یک گزینه کامل برای نورپردازی کابینت و زیبایی فضای آشپزخانه استفاده کرد. در این شرایط استفاده از نور مخفی کابینت بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

از آنجا که نورهای مخفی کابینت معمولا با لامپ 12 ولت کار می کنند ، استفاده از آن‌ها در محیط‌های آشپزخانه به ویژه نزدیک سینک ظرف‌شویی ایده بسیار کاربردی و مناسب و بی خطر خواهد بود. فضاهایی از آشپزخانه که در اثر نورپردازی‌های سقفی تاریک باقی مانده‌اند را می‌توان به کمک طراحی اصولی نور مخفی کابینت به یک بخش کاربردی در آشپزخانه تبدیل کرد.

با صرف کمترین هزینه می‌توان یک نورپردازی مخفی کاملاً مناسب و ایده آل برای کابینت‌های آشپرخانه فراهم کرد. پیشنهاد می‌کنیم در کنار طراحی و اجرای نورپردازی مخفی با استفاده از لوازم کاربردی همچون سبد سوپری کابینت و سطل زباله کابینتی نظم بیشتری را در فضای کابینت‌ها ایجاد کنید.

انواع نورپردازی مخفی کابینت، زیبایی کابینت با نورپردازی اصولی آشپزخانه

سیستم نورپردازی کابینت انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به نوع کابینت خود، بهترین نورپردازی کابینت را انتخاب و خریداری کنید. پرفروش‌ترین انواع نورپردازی‌های کابینت به شرح زیر هستند.

نور مخفی کابینت

LEDهای سقفی یا هالوژن

ال ای دی‌های سقفی یا هالوژن‌ها از جمله نورپردازی‌های پرفروشی هستند که اغلب برای پخش یکنواخت نور مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان طور که از نام ال ای دی‌های سقفی مشخص است؛ برای پخش بهینه نور در همه بخش‌های کابینت می‌توانید ال ای دی و هالوژن سقفی خود را در مرکز کابینت و قسمت بالایی آن نصب کنید تا نور به خوبی تمام بخش‌های زیرین و اطراف کابینت را دربرگیرد.

با کمک این نورها به راحتی می‌توانید از لوازم کاربردی مانند سطل زباله کابینتی و سوپری‌های آشپزخانه استفاده کنید و از زیبایی و نظم کابینت لذت ببرید.

سنسور هوشمند کابینتی

سنسور کابینتی را می‌توان به عنوان بهترین و کاربردی‌ترین نوع نورپردازی کابینت آشپزخانه به شمار آورد. عملکرد این سیستم‌ها به گونه‌ای است که تا حد زیادی از مصرف برق شما جلوگیری می‌شود. سیستم هوشمند کابینت طوری طراحی شده است که بلافاصله بعد از باز و بسته شدن درب کابینت نورپردازی داخلی کابینت روشن و خاموش می‌شود. از این سنسورها می‌توان برای بخش اصلی آشپزخانه نیز استفاده کرد تا بلافاصله پس از ورود و خروج شما به آشپزخانه، سیستم نورپردازی فعال و غیرفعال شود.

استفاده از لامپ‌های سقفی فلاش برای کابینت

لامپ‌های سقفی فلاش با داشتن شکل‌‌های متفاوت و طرح‌های قدیمی و جذاب، یکی دیگر از گزینه‌های اصلی انواع نور مخفی کابینت هستند. این لامپ‌ها معمولا با یک لایه نازک پوشانده شده‌اند و هاله نوری ملایم و کاربردی در فضا ایجاد می‌کنند. اکثر این لامپ‌ها نور مرکزی ایجاد می‌کنند و به ‌اندازه چراغ‌های ال‌ای‌دی نور کافی به محیط نمی‌رسانند. لامپ‌های سقفی فلاش معمولا در زیر کابینت نصب شده و اغلب برای زیبایی محیط آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین منبع نوری برای کابینت آشپزخانه کدام است؟

انواع مختلفی از منابع نوری وجود دارند که در آشپزخانه استفاده می‌شود؛ اما اگر اولویت اول، انتخاب نوردهی خوب و بازدهی مناسب باشد، معمولا لامپ‌های ال‌ای‌دی بهترین گزینه برای نورپردازی کابینت‌ها هستند. ال ای دی با داشتن نور متمرکز و قابلیت نصب در بخش‌های کناری کابینت باعث می‌شود تا از همه فضای کابینت به خوبی استفاده شده و دسترسی به وسایل کابینت بسیار سریعتر از قبل از انجام شود.

نورپردازی مخفی کابینت آشپزخانه همراه با تجهیز یراق

در این مقاله شما را با 3 مورد از پرطرفدارترین انواع نور مخفی کابینت و مزایای استفاده از آن‌ها آشنا کردیم. همان طور که مطالعه کردید استفاده از ال ای دی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین ایده‌های نورپردازی کابینت است. برای خرید ال ای دی و تمام تجهیزات و یراق آلاتی که برای تجهیز و هوشمندسازی کابینت خود نیاز دارید، همین حالا با فروشگاه تجهیز یراق تماس بگیرید و محصول موردنظر خود را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا تحویل بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی سایت تجهیز یراق مراجعه کنید یا با با شماره‌های 09339006052 _ 02177343556 تماس بگیرید. مشاوران فروش ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید