جنجال تازه در فوتبال؛ مهدی مهدوی‌کیا به خیانت متهم شد!

جنجال تازه در فوتبال؛ مهدی مهدوی‌کیا به خیانت متهم شد!

ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که جمهوری اسلامی ایران را در مواجهه با رژیم صهیونیستی به وضعیتی درآوریم که کسی نسبت به توجه انقلاب اسلامی به آرمان فلسطین شک کند و این اقدام ورزشکار کشورمان در مسابقه فوتبال، قابل پیگرد قانونی نیز هست.

کد خبر : ۱۰۱۹۳۹
بازدید : ۹۵۰۶

چند روز پیش مسابقه‌ای نمادین بین دو تیم ستارگان کشور‌های عرب و ستارگان جهان برگزار شد که یکی از افراد حاضر در آن، مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران بود که در ترکیب ستارگان کشور‌های عربی به میدان رفت.

این بازی در حالی برگزار شد که تصویری از پرچم کشور‌های مختلف عضو فیفا از جمله پرچم رژیم صهیونیستی روی پیراهن دو تیم نقش بسته بود. ضمن اینکه سرمربیگری تیم ستارگان جهان هم برعهده آورام گرانت اسرائیلی بود.

به همین خاطر، حضور مهدوی کیا در این دیدار اعتراض‌هایی را به دنبال داشت، اما با وجود گذشت چند روز، نه فدراسیون فوتبال و نه مهدوی‌کیا هیچ توضیحی در این باره نداده و سکوت اختیار کرده‌اند تا انتقاد‌ها بیشتر هم شود.

این در حالی است که انتظار می‌رفت فدراسیون فوتبال و در رأس آن عزیزی خادم یا مهدوی‌کیا با آن سابقه طولانی در فوتبال ایران در این باره شفاف‌سازی و از مردم بابت این اشتباه سهوی دلجویی کنند. علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس در این خصوص به فارس، گفت: «کسانی که به مهدوی‌کیا مشورت دادند، این کار را دقیق انجام ندادند و او را در دام انداختند.

او خواسته یا ناخواسته به سمتی قدم برداشته که منتهی به مشروعیت‌بخشی به این رژیم قاتل و خونریز شده است. باید به احترام مردم ظلم ستیز ایران و هواداران فوتبال جبران کند. مهدوی‌کیا حتماً یک عمر «حسین حسین» گفته که با ظلم و ستم زاویه دارد. مهدوی‌کیا باید جبران کند. تلقی من این است که ندانسته وارد این مسیر شده، اما اگر دانسته بوده، نمی‌دانم باید اسمش را چه گذاشت.»

بیژن نوباوه نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم در این باره عنوان کرد: «اینکه ما می‌بینیم یک ورزشکار از کشور ما متأسفانه در این بازی‌ها شرکت می‌کند، در حالی که پرچم رژیم صهیونیستی روی پیراهنش نقش بسته، در مرحله اول نشان‌دهنده عدم آگاهی این ورزشکار کشورمان است که نه آرمان فلسطین را می‌فهمد و نه اعتقادی به مبارزه با ظلم دارد.

ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که جمهوری اسلامی ایران را در مواجهه با رژیم صهیونیستی به وضعیتی درآوریم که کسی نسبت به توجه انقلاب اسلامی به آرمان فلسطین شک کند و این اقدام ورزشکار کشورمان در مسابقه فوتبال، قابل پیگرد قانونی نیز هست.

وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید نسبت به این‌گونه اقدامات حساسیت نشان دهند و اجازه یک چنین توهینی را به ملت ایران ندهند که ورزشکاری از آرمان انقلاب اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین سر باز زند. ورزشکاری که اقدام به این کار کرده باید به خاطر اقدامش از ملت ایران عذرخواهی کند و باید با وی برخورد قانونی صورت گیرد؛ چراکه اقدام وی خیانت به ملت ایران است و در واقع هم خیانت به ملت ایران و هم به ملت فلسطین.

امیررضا واعظ آشتیانی قائم مقام اسبق سازمان تربیت بدنی هم در این‌باره چنین نظر داد: «حضور مهدوی‌کیا در مسابقه ستارگان جهان و ستارگان عرب با حضور یک مربی اسرائیلی بسیار اشتباه بود و آقای مهدوی‌کیا به همراه چند نفر دیگر قبلاً هم از این رفتار‌های حاشیه‌آمیز داشته‌اند و عجیب نبود. این اقدام از نظر من یک دهن کجی بود. فدراسیون فوتبال هم به دلیل نداشتن هنر مدیریت در این ماجرا کم تقصیر نیست.».

اما این ماجرا ابعاد دیگری هم داشته است. چرا که کمیته ملی المپیک سوریه اعلام کرد فراس الخطیب بازیکن سابق تیم ملی این کشور در پی حضور در این مسابقه که زیر نظر یک مربی صهیونیست در قطر برگزار شد، به دلیل تخلف از قوانین و پروتکل‌های نمایندگی این کمیته و بی‌توجهی به اصول و مبانی کشور، از این کمیته اخراج شده است.

در پی صدور این بیانیه، الخطیب آقای گل فوتبال تاریخ سوریه هم با انتشار بیانیه‌ای عذرخواهی و اعلام کرد هیچ اطلاعی از حضور گرانت صهیونیست در لیست تیم منتخب جهان نداشته و برای این حرف‌هایش سند دارد. الخطیب اعلام کرده نامش در لیست اعلامی فیفا در این دیدار نبوده بلکه در همان روز با او تماس می‌گیرند و او را برای مشارکت در این بازی دعوت می‌کنند.

به همین خاطر او هم برای بالا بردن نام سوریه، به عنوان نماینده این کشور شرکت کرده و از اسامی شرکت‌کنندگان اطلاع نداشته است. الخطیب در حالی اعلام بی‌خبری کرده که سه بازیکن الجزایر هم حاضر نشدند در این بازی به احترام مردم فلسطین شرکت کنند.

کاربران سوری در فضای مجازی پس از مشاهده اقدام نواف التمیاط و عماد الحوسنی از دو کشور عربستان و عمان که پرچم رژیم صهیونیستی را از روی لباس‌های خود پاک کردند، از بی‌توجهی الخطیب و برخی دیگر از بازیکنان عرب حاضر در این مسابقه که آن را بی‌مسئولیتی در قبال آرمان فلسطین دانستند، انتقاد کردند.

این اعتراض‌ها شامل یونس محمود کاپیتان اسبق تیم ملی عراق هم شده و عراقی‌ها خواستار عزل او از نایب رئیسی فدراسیون فوتبال این کشور شده‌اند.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید