تصاویر/ اهدای جوایز گلوب ساکر ۲۰۲۱

تصاویر/ اهدای جوایز گلوب ساکر ۲۰۲۱

ستاره ۲۳ ساله تیم ملی فرانسه و باشگاه پاری سن ژرمن پیش از فرانس فوتبال، از گلوبال جایزه بهترین بازیکن سال را دریافت کرد تا این گونه به استقبال جایزه اصلی در سال‌های بعد برود.

کد خبر : ۱۰۲۱۰۶
بازدید : ۴۳۴۷

مراسم گلوبال ساکر ۲۰۲۱ دیشب در کشور امارات برگزار شد و کیلیان امباپه، بالاتر از همه ستاره‌های مطرح فوتبال، جایزه بهترین بازیکن سال را به خود اختصاص داد. لواندوفسکی هم که مثل توپ طلا بازهم دستش به جای اصلی نرسید، به انتخاب مردم، جایزه بهترین بازیکن را به دست آورد.

برندگان جوایز این مراسم به ترتیب اعلام آن‌ها را در ادامه مشاهده می‌کنید:

نوآوری سال: سری A ایتالیا

سری A ایتالیا اولین لیگ ورزشی در جهان بود که فناوری VAR را به کار برد و جایزه نوآوری سال را در مراسم امشب به خود اختصاص داد.

ایتالیایی‌ها در مراسم امشب، بخش قابل توجهی از جوایز را مال خود کردند. آن‌ها برای دریافت جایزه بهترین تیم سال، ویالی و مانچینی از بونوچی هم خواستند تا روی سن حاضر شود.

بهترین باشگاه مردان

بهترین باشگاه مردان: چلسی

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سالی که پشت سر می‌گذاریم به عنوان بهترین باشگاه سال دست یافت؛ چلسی که در بخش زنان جایزه گلوبال را به بارسا باخت در بخش مردان این جایزه را مال خود کرد.

بهترین باشگاه زنان: بارسلونا

بارسلونا که در لیگ قهرمانان اروپا از سد چلسی گذشته بود جایزه بهترین باشگاه زنان را به خود اختصاص داد. نامزد‌های دریافت این جایزه به شرح زیر بود:
بارسلونا، چلسی، منچسترسیتی، پاری سن ژرمن

بهترین بازیکن رن

بهترین بازیکن زن: الکسیا پوتیاس

الکسیا پوتیاس، ستاره بارسلونا که چندی پیش موفق شد پس از درخشش‌های فراوان توپ طلای ۲۰۲۱ را از آن خود کند امشب برای دریافت جایزه بهترین باشگاه به نمایندگی از بارسا به روی سن آمد و دقایقی بعد جایزه بهترین بازیکن زن سال را هم از این مراسم دریافت کرد.

بهترین دروازه بان سال: دوناروما

دورناروما سال طلایی خود را با دریافت این جایزه تکمیل کرد تا علاوه بر جام قهرمانی یورو، تمامی عناوین فردی مربوط به دروازه بانی در سال ۲۰۲۱ را هم به نام خود بزند.

بهترین مدافع سال: لئوناردو بونوچی

لئوناردو بونوچی، مدافع تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس که تابستان امسال نقش پررنگی در قهرمانی تیم ملی کشورش در یورو ۲۰۲۱ داشت، به عنوان بهترین مدافع سال در این مراسم رسید و با خنده‌های همیشگی خود در سن حضور یافته و جایزه اش را دریافت کرد.

آرنولد، آزپیلیکوئتا، کیه لینی، دیاز، رودریگر رقبای سرسخت بونوچی برای دریافت این جایزه بودند. بعد از صحبت‌های بونوچی در سن، کلیپی کوتاه از تبریک بازیکنان آکادمی یوونتوس در کشور‌های مختلف برای این بازیکن پخش شد.

بهترین مدیر ورزشی سال: بیگیریستین

تکسیکی بیگیریستین، مدیر ورزشی من سیتی این عنوان را به دست آورد، اما در مراسم حضور نداشت و فران سوریانو به نمایندگی از باشگاه منچسترسیتی این جایزه را دریافت کرد.

بهترین ایجنت سال: فدریکو پاستورلو

ایجنت چهره‌های سرشناسی، چون لوکاکو و اشمایکل که ایرانی بیشتر او را با استراماچونی می‌شناسند، جایزه بهترین ایجنت سال را که یکی از جوایز جالب این مراسم است را به خود اختصاص داد.

بهترین تیم ملی مردان جهان: ایتالیا

قهرمان یورو ۲۰۲۱ در رقابت با تیم‌های ملی آرژانتین، مراکش، برزیل و فرانسه به عنوان جایزه بهترین تیم ملی سال دست یافت. جالب اینجاست که این تیم موفق به صعود مستقیم به جام جهانی نشده و یک پلی آف دشوار در پیش دارد.

رونالدو

جایزه ویژه برای رونالدو:

پس از اعلام تیم ملی سال، جایزه‌ای ویژه برای کریستیانو رونالدو ستاره منچستریونایتد که بیش از ۸۰۰ گل در تاریخ به ثمر رسانده است اختصاص یافت. پیش از اهدای جایزه، کلیپی از تمام گل‌های رونالدو در سال ۲۰۲۱ پخش شد. او امسال با عبور از دایی، بهترین گلزن ملی جهان شد.

خورخه مندس، ایجنت رونالدو در غیاب او برای دریافت جایزه روی سن آمد. در ادامه کلیپ کوتاه از رونالدو هم پخش شد که بابت غیبتش در مراسم عذرخواهی کرده و ابراز امیدواری کرد که سال آینده در گلوبال حضور داشته باشد.

روبرتو مانچینی

بهترین سرمربی سال: روبرتو مانچینی

بعد از جوایزی که به بونوچی، دوناروما و تیم ملی ایتالیا رسید، سرمربی لاجوردی پوشان هم به عنوان بهترین مربی سال انتخاب و جایزه خود را با حضور در سن دریافت کرد. روبرتو مانچینی، این جایزه را در رقابت با دشان، فلیک، توخل و اسکالونی کسب کرد.

رونالدینیو

تقدیر ویژه از رونالدینیو

یک جایزه ویژه هم در این مراسم به رونالدینیو رسید؛ نوئیتر گلوبال در شرح این جایزه تویئت زد: "غیرممکن است که رونالدینیو، ستاره برزیلی را با هیچ کلمه دیگری توصیف کرد. او یکی از بهترین بازیکنان نسل خود به حساب می‌آمد، و برای بسیاری او را یکی از بهترین‌های تمام دوران می‌دانند. "

جایزه دیه گو مارادونا

روبرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بایرن مونیخ جایزه ویژه‌ای که برای گرامیداشت یاد دیه گو مارادونا طراحی شده بود را دریافت کرد. رکورد خارق العاده ۶۴ گل و ۱۰ پاس گل در یک سال دلیل اهدای این جایزه به ستاره بایرن بود.

کیلیان امباپه

بهترین بازیکن سال: کیلیان امباپه

ستاره ۲۳ ساله تیم ملی فرانسه و باشگاه پاری سن ژرمن پیش از فرانس فوتبال، از گلوبال جایزه بهترین بازیکن سال را دریافت کرد تا این گونه به استقبال جایزه اصلی در سال‌های بعد برود. او با چهره‌ای شگفت زده روی سن آمد چرا که برای دریافت این جایزه کریم بنزما، روبرت لواندوفسکی، لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و محمد صلاح را پشت سر گذاشته بود.

روبرت لواندوفسکی

بازیکن سال به انتخاب مردم: روبرت لواندوفسکی

ستاره لهستانی بایرن مونیخ که چندی پیش در رقابت برای دریافت توپ طلا، بازی را به مسی باخت، اما خیلی‌ها او را شایسته‌تر می‌دانستند، امشب جایزه بهترین بازیکن را از گلوبال دریافت نکرد، اما به انتخاب مردم، او بود که جایزه بازیکن سال را به دست آورد؛ این جایزه سوای جایزه قبلی بود که به امباپه رسید.

خیلی‌ها معتقد بودند که توپ طلا حق لواندوفسکی بود، ولی سهم او از مراسم فرانس فوتبال ۲۰۲۱ جایزه بهترین مهاجم سال بود. او در مراسم امشب هم جایزه را به امباپه باخت، اما علاوه بر یک جایزه ویژه (مارادونا) عنوان بهترین بازیکن را از نگاه مردم نیز دریافت کرد.

منبع: ورزش سه

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید