چری تیگو ۸ پلاس ۲۰۲۲، همان چری تیگو ۸ پرو در ایران است!

چری تیگو ۸ پلاس ۲۰۲۲، همان چری تیگو ۸ پرو در ایران است!

پیش از آن باید بدانید شرکت چری مدل ۲۰۲۱ تیگو ۸ پلاس را فقط در تیپ‌های ۲۹۰T با موتور بنزینی و در تیپ ۲۳۰TCI با موتور هیبریدی ملایم به بازار عرضه می‌کند.

کد خبر : ۱۰۲۱۲۰
بازدید : ۱۱۰۸۶

با چری تیگو ۸ پلاس ۲۰۲۲ آشنا شوید. این شاسی بلند دو دیفرانسیل چری از موتور ۲ لیتری توربوشارژ و ۲۵۴ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت چری شاسی بلند تیگو ۸ را در بازار چین در دو نسخه به فروش می‌رساند. هرچند این دو مدل از لحاظ فنی، طراحی ظاهری و داخلی تفاوت دارند، اما سطح آپشن آن‌ها کاملا مشابه یکدیگر است.

نسخه معمولی‌تر چری تیگو ۸ با قیمت پایه ۱۵ هزار دلار به مشتریان عرضه می‌شود، اما مشتریان برای خرید چری تیگو ۸ پلاس به عنوان نسخه لوکس‌تر این شاسی بلند باید حدود ۱۹ هزار دلار بپردازند. گفتنی است تیگو ۸ پلاس همان خودرو تیگو ۸ پرو در بازار ایران و سایر بازار‌های صادراتی چری محسوب می‌شود.

چری تیگو ۸ پلاس از سال ۲۰۲۰ میلادی در بازار چین به فروش می‌رسد و طی این سال‌ها شاهد تغییراتی خاصی در این شاسی بلند چینی نبودیم، اما چری از زمستان سال ۱۴۰۰ مدل ۲۰۲۲ چری تیگو ۸ پلاس را در این کشور عرضه کرد که نسبت به قبل قدرتمندتر شده و از ویژگی‌های ظاهری جدیدی بهره می‌برد. از این رو قصد داریم شما را با تغییراتی که چری برای این نسخه در نظر گرفته آشنا کنیم.

پیش از آن باید بدانید شرکت چری مدل ۲۰۲۱ تیگو ۸ پلاس را فقط در تیپ‌های ۲۹۰T با موتور بنزینی و در تیپ ۲۳۰TCI با موتور هیبریدی ملایم به بازار عرضه می‌کند.

با توجه به این که تیپ ۲۹۰T یکی از همان تیپ‌هایی محسوب می‌شود که مدیران خودرو آن را برای بازار ایران در نظر گرفته است، ابتدا این مدل را معرفی خواهیم کرد. موتور این مدل از نوع هیبرید ملایم یا MHEV بوده که بسیار ساده‌تر از موتور‌های هیبریدی رایج به شمار می‌رود.

البته باتری این پیشرانه برای رانندگی طولانی‌مدت در حالت تمام برقی قابل استفاده نیست، اما در شرایطی که به قدرت پیشرانه بنزینی نیازی نداشته باشید نظیر توقف خودرو در ترافیک یا در زمان حرکت خودرو با سرعت کم می‌توان از پیشرانه الکتریکی به جای موتور بنزینی استفاده کرد.

تیگو ۸ پلاس در تیپ ۲۳۰TCI از پیشرانه توربوشارژ معروف ۴T۱۵C چری با حجم ۱.۵ لیتر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۶ اسب بخار را تولید کند. پکیج باتری‌های ۴۸ ولتی نیز قدرت این پیشرانه را تامین خواهد کرد.

تیپ ۲۹۰T که تیپ معروف‌تر چری تیگو ۸ پلاس محسوب می‌شود به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو بنزینی مجهز شده که قادر است قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. مشتریان چینی طی سال ۲۰۲۱ فقط می‌توانستند چری تیگو ۸ پلاس را با یکی از این دو موتور سفارش دهند، اما در مدل ۲۰۲۲ شاهد تغییرات فنی بیشتری هستیم که برای مشتریان این خودرو خبر خوبی خواهد بود.

مشخصات چری تیگو ۸ پلاس ۲۰۲۲

چری تیگو ۸ پلاس ۲۰۲۲ برای نخستین بار در تیپ ۳۹۰T به بازار عرضه خواهد شد. این تیپ در مقایسه با تیپ ۲۹۰T، از لحاظ ظاهری تغییرات بسیار جزئی را در جلوپنجره تجربه کرده است، اما چری در بخش عقب این خودرو تغییراتی بیشتری را لحاظ کرده است. تصویر زیر سراگزوز‌های دوبل دایره‌ای شکل متفاوت این دو خودرو را در این بخش نشان می‌دهد.

همانطور که اشاره شد تیپ ۲۹۰T به موتور F۴J۱۶ مجهز بود، اما تیپ ۳۹۰T به پیشرانه F۴J۲۰ از نوع ۲ لیتری توربوشارژ مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر را تولید کند؛ یعنی قدرت چری تیگو ۸ پلاس ۲۰۲۲ از تیپ ۲۹۰T حدود ۵۷ اسب بخار و گشتاور آن نیز حدود ۱۰۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است.

البته با وجود این که چری نوع پیشرانه را در این شاسی بلند تغییر داده است، اما مدل ۲۰۲۲ این خودرو کماکان از گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه برای انتقال قدرت استفاده می‌کند.

انتخاب سیستم چهار چرخ برای نخستین بار یکی از تغییرات مهمی است که چری برای تیپ ۳۹۰T در نظر گرفته است؛ زیرا مشتریان تیپ ۲۹۰T به شکل سفارشی هم نمی‌توانستند این سیستم را سفارش دهند. طبق اعلام چری، مصرف سوخت تیپ ۳۹۰T نسبت به تیپ ۲۹۰T حدود ۱ لیتر تغییر پیدا کرده است، اما مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای ۱۰۰ کیلومتر همانند قبل کمتر از ۸ لیتر خواهد بود.

چری تیگو ۸ پلاس ۲۰۲۲ در تیپ ۳۹۰T حدود ۲۳ هزار دلار قیمت خواهد داشت، اما در صورت سفارش نسخه دو دیفرانسیل قیمت آن به ۲۶ هزار دلار افزایش پیدا خواهد کرد. با توجه به این که این شاسی بلند لوکس چری به یک پیشرانه قدرتمند و نسخه دو دیفرانسیل مجهز شده است، احتمال دارد مدیران خودرو نیز در آینده نزدیک مدل گران‌تر از تیگو ۸ پرو را مونتاژ و به بازار عرضه کند.

منبع: گجت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید