قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۸

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۸

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۸ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۰۷ دلار و ۵۵ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۱۴۳
بازدید : ۵۶۶۳

فرادید | طلا علیرغم افزایش ۰.۰۶ درصدی، اما نسبت به روز گذشته افت قیمت داشته است. امروز ۸ دی ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار به ۱۸۰۷ دلار و ۵۵ سنت رسید.

در حالی که کاهش نگرانی‌ها در مورد سویه اومیکرون و آمار‌های قوی از میزان خرده فروشی در آمریکا سبب افزایش اشتها برای ریسک پذیری شده است، قیمت طلا در معاملات کم حجم شاهد اندکی کاهش بود و از بالاترین رقم یک هفته اخیر فاصله گرفت.

به گزارش فرادید؛ اکثر تحلیلگران وال استریت خاطرنشان می‌کنند که طلا در حال شروع یک فصل قوی است. با این حال، دو هفته آینده شاهد نوسانات بالا در حجم معاملات بسیار کم خواهیم بود.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، حضور چندانی در بازار وجود ندارد. آنچه روند افزایشی طلا را محدود می‌کند نرخ‌های واقعی هستند که ممکن است افزایش پیدا کنند، زیرا اقتصاد از وقفه‌ای که بر اثر نگرانی از شیوع اُمیکرون پیدا کرده بود، بهبود می‌یابد.

دلار که یک دارایی امن شناخته می‌شود نزدیک به کف بازه معاملات اخیرش ماند و جذابیت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی حفظ کرد. به گفته تحلیلگران، قیمت طلا هفته جاری در بازه محدودی خواهد ماند.

ادامه روند صعودی در حالی اتفاق می‌افتد که قیمت طلا به دنبال پایان معاملات کوتاه‌شده هفته بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است که نسبت به هفته گذشته تغییری نسبتاً نداشته است. اکثر تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه‌مدت صعودی هستند، زیرا ماه‌های دسامبر و ماه‌های ابتدایی سال جدید دوره‌های فصلی ثابتی برای این فلز گرانبها هستند.

کریستوفر وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX گفت که در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف است، اما گفت که نسبت به این فلز گرانبها خوشبین نیست. او گفت: طلا فاقد اخبار اساسی برای افزایش پایدار قیمت‌ها است. با توجه به اینکه فدرال رزرو به دنبال افزایش نرخ بهره در سال آینده است، بازده واقعی باید افزایش یابد و این برای طلا منفی خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه دو ساله که به انتظارات نرخ بهره بسیار حساس است، در توکیو به بالاترین حد ۲۲ ماه اخیر صعود کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید