رکوردشکنی ابتلا به کرونا در جهان

رکوردشکنی ابتلا به کرونا در جهان

روز دوشنبه میانگین ۷ روزه مبتلایان به کرونا به ۸۱۴ هزار نفر رسید و این به معنای جهش ۴۹ درصدی از ماه قبل است که هنوز سویه اُمیکرون شناسایی نشده بود.

کد خبر : ۱۰۲۱۵۱
بازدید : ۶۱۶۳

همزمان با شیوع سریع سویه اُمیکرون کرونا در جهان، رکورد مبتلایان به این ویروس در سطح جهانی شکسته شد.

همزمان با شیوع سویه «اُمیکرون» مسری‌ترین سویه ویروس کرونا تا به امروز، رکورد مبتلایان روزانه به این ویروس در سطح جهانی شکسته شد.

این نشریه آمریکایی در گزارشی اعلام کرد: «همزمان با تعطیلات سال نوی میلادی و در حالیکه حدود ۲ سال از اعلام اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا می‍گذرد و اولین واکسن نیز سال گذشته به جامعه جهانی عرضه شد، سویه اُمیکرون کرونا بار دیگر رکورد مبتلایان روزانه به این ویروس را شکست.»

در حال حاضر با اعلام بیش از ۱ میلیون و ۴۴۰ هزار نفر مبتلای جدید به کرونا در یک شبانه‌روز، رکورد مبتلایان روزانه به کرونا در سطح جهانی شکسته شده است.

در حال حاضر سویه اُمیکرون با سرعت بسیار بالایی در حال گسترش در سطح جهانی است و به سویه غالب تبدیل شده است. همچنین مصونیت همراه با واکسن یا به دلیل ابتلای قبلی به کرونا بر این سویه از کرونا تاثیرگذار نیست.

روز دوشنبه میانگین ۷ روزه مبتلایان به کرونا به ۸۱۴ هزار نفر رسید و این به معنای جهش ۴۹ درصدی از ماه قبل است که هنوز سویه اُمیکرون شناسایی نشده بود.

البته مطالعات نشان می‌دهد که سویه اُمیکرون سرعت شیوع بیشتری دارد، اما از نظر شدت ابتلا بسیار کمتر از سویه‌های پیشین است و این شدت برای افراد واکسینه شده و کسانی که دوز تقویتی (سوم) را دریافت کردند بسیار کمتر خواهد بود.

سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون اولین بار در آفریقای جنوبی پیدا شد و تاکنون کشور‌های زیادی از جمله ژاپن، انگلیس، استرالیا، هلند، نروژ و چین با آن درگیر شده‌اند.

اکثر کشور‌های شمال اروپا این روز‌ها درگیر سویه جدید ویروس کرونا هستند. به طور مثال، روز گذشته وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد که ۹۰ درصد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در این کشور به سویه اُمیکرون این ویروس مبتلا شده‌اند.

دکتر «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد بهداشتی دولت آمریکا، نیز با اشاره به شیوع سریع سویه اُمیکرون، پیش‌بینی کرد که آمار بستری در بیمارستان‌های آمریکا بسیار افزایش یابد و ظرفیت بیمارستان‌های این کشور تکمیل شود.

به گفته دکتر فائوچی «تحقیقاتی در انگلیس نشان می‌دهد سرعت شیوع سویه اُمیکرون از دلتا هم بیشتر است. هفته گذشته به طور میانگین ۱۵۰ هزار ابتلای روزانه گزارش می‌شد و انتظار داریم که این آمار از این هم بالاتر رود.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید