با این ۳ دمنوش پیر نمی‌شوید

با این ۳ دمنوش پیر نمی‌شوید

هر روز باید آب اضافی کنجد را دور بریزید و آن را مرطوب کنید تا جوانه‌هایی کوچک و سفیدرنگ از آن بروید. آب ظرف را خالی کنید و آن را مصرف کنید.

کد خبر : ۱۰۲۱۸۶
بازدید : ۸۳۳۸

مسلما پیری بخشی از واقعیت زندگی است، اما به‌کارگیری روش‌هایی مانند جراحی پلاستیک و یا استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های گران‌قیمت، تنها راه برای جلوگیری از این فرایند طبیعی نیست.

راه‌های کمتر تهاجمی برای جلوگیری از پیری پوست همراه با افزایش سن، شناخته شده است.

کنجد: کنجد دارای آنتی‌اکسیدان است و مشکلات قلبی و عروقی را درمان می‌کند. دانه‌های کنجد منبعی از کلسیم و منبع غنی از آهن است.

دانه‌های کنجد را باید در محیطی خشک و خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کرد. برای تهیه جوانه کنجد دانه‌های آن را به مدت هشت تا دوازده ساعت در کاسه‌ای آب بریزید. هر روز باید آب اضافی کنجد را دور بریزید و آن را مرطوب کنید تا جوانه‌هایی کوچک و سفیدرنگ از آن بروید. آب ظرف را خالی کنید و آن را مصرف کنید.

زردچوبه: این ادویه سودمند منجر به دفع محرک‌هایی می‌شود که مقصر ابتلا به بیماری‌های دژنراتیو هستند. زردچوبه همچنین از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند و یا آن را کاهش می‌دهد. مصرف زردچوبه از آسیب‌های سلولی که منجر به چین و چروک و زخم می‌شوند جلوگیری می‌کند.

جوز هندی: برای تهیه دمنوش جوز هندی می‌توان دانه جوز هندی را خرد کنید تا عصاره آن آزاد شود یا پودر جوز هندی را استفاده کنید. آب را جوش بیاورید و از روی حرارت مستقیم بردارید بعد از آن جوز هندی یا پودر آن را درون آب بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. بعد از ۵ دقیقه آن را از صافی رد کرده و در فنجان به همراه عسل میل بفرمایید.

مصرف زنجبیل و فلفل سیاه هم اثر مشابهی برای جلوگیری از پیری زودرس دارند.

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید