قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۹ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۰۱ دلار و ۲۸ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۱۹۷
بازدید : ۵۹۴۶

فرادید | طلا علیرغم افت قیمت همچنان در کانال ۱۸۰۰ دلار قرار دارد. امروز ۹ دیماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۱۷ درصدی به ۱۸۰۱ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۲ روند صعودی پیدا کرده‌است. برخی تحلیل‌گران این امر را تا حدودی به شیوع اومیکرون و افزایش موارد کرونا در فصل زمستان مرتبط می‌دانند. همچنین در این ایام تاثیر تورم همچنان بر بازار سرمایه سنگینی می‌کند.

به گزارش فرادید؛ در حالی که سوددهی اوراق قرضه کاهش یافته و موجب افزایش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران گشته است، قیمت طلا امروز با نزول قیمت در محدوده بالای ۱۸۰۰ دلار باقی ماند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: تلاش‌های طلا برای احیای معنادار همچنان مجاب کننده نیست و معامله گران با اولین نشانه مشکل در اواسط معاملات، قرارداد‌های خریدشان را کاهش می‌دهند.

اکنون که دلار آمریکا در برابر کاهش نگرانی‌ها نسبت به واریانت اُمیکرون آسیب پذیر به نظر می‌رسد طلا می‌تواند هفته جاری به قیمت بالاتری صعود کند، اما تردید دارم رشد قیمتش را بتواند حفظ کند.

دیوید مگر، مدیر بازرگانی فلزات High Ridge Futures بر این باور است که روند بازار طلا در کوتاه مدت صعودی باقی خواهد ماند. این روند ناشی از تداوم فشار‌های تورمی است که در بازار شاهد آن هستیم. تحلیلگران می‌گویند در طی هفته جاری حجم معاملات در بازار طلا پایین و محدوده قیمت کم نوسان خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، جیووانی استونوو، تحلیلگر موسسه مالی یو بی اس با اشاره به این که پیش بینی‌ها بر این است که قیمت اونس طلا سال آینده در همین حدود بماند و افزایش نرخ‌های بهره و کاهش تورم به قیمت‌ها لطمه بزند، این فلز ارزشمند سال ۲۰۲۲ را در قیمت ۱۶۵۰ دلار به پایان خواهد برد.

به گفته استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI، اقتصاددانان زیادی انتظارات رشد اقتصادی در آمریکا را مورد ارزیابی نزولی قرار می‌دهند و ممکن است پایان سال ملایمتری نسبت به انتظارات بسیاری از افراد داشته باشیم و تصور می‌کنم این وضعیت از طلا پشتیبانی خواهد کرد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید