هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۹

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۹

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران امروز ۹ دی ماه در استان‌های جنوبی و مرکزی بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۲۲۰۷
بازدید : ۷۰۰۲

فرادید | براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران امروز ۹ دی‌ماه در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و یزد بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود همچنین در بخش‌هایی از خراسان جنوبی، لرستان، ایلام و کرمانشاه بارش پراکنده انتظار می‌رود.

روز جمعه علاوه بر مناطق ذکر شده در خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش ادامه خواهد داشت.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، شنبه فعالیت سامانه بارشی محدود به نوار جنوبی کشور در استان‌های بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان خواهد بود و با خروج سامانه از کشور در بخش‌هایی از خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده انتظار می‌رود.

روز یکشنبه سامانه جدیدی با شدت بارش بیشتر از جنوب غرب کشور وارد می‌شود و نیمه جنوبی و غرب کشور را در بر می‌گیرد. دوشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و در غالب مناطق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

طی سه روز آینده در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت کاهش کیفیت هوا به دلیل انباشت آلاینده‌های جوی انتظار می‌رود. از امروز تا دوشنبه (۹ تا ۱۳ دی‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و توفانی خواهد بود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی شنبه نیمه‌ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعداز ظهر وزش باد و به‌تدریج ابری با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید