سورن، رکوردار افزایش قیمت در بازار خودرو

سورن، رکوردار افزایش قیمت در بازار خودرو

سمند سورن با ثبت رشد ۱۸ میلیون تومانی توانست افزایش قیمت قابل توجهی را طی یک هفته در کارنامه معاملاتی خود ثبت کند.

کد خبر : ۱۰۲۲۲۵
بازدید : ۴۶۴۰

زمستان در بازار خودرو‌ها چندان پر جنب وجوش شروع نشد، قیمت‌ها که در هفته‌های پایانی پاییز روندی صعودی داشتند، این هفته بیشتر یا ثبات را در دستور کار قرار داده بودند یا کاهش پیدا کردند به جز سه خودرو که معادلات بازار خودرو‌ها و پیش بینی فعالان بازار مبنی بر اینکه بازار به انتظار مذاکرات هسته‌ای نشسته است را نقض کردند.

از سوی دیگر در این هفته با نوسان قیمت خودرو در بازار بوده ایم، نوسانی که هم صعودی بود و هم نوسان اندک داشت و این امر نیز به گفته فعالان این بازار بر قیمت خودرو‌های پرتیراژ اثرگذاری بوده است.

ارزیابی بازار خودرو‌ها نشان می‌دهد، در هفته‌ای که گذشت تنها سمند سورن و دنا پلاس نسبت به هفته قبل افزایش قیمت داشته‌اند. سمند سورن رکورددار افزایش قیمت در بازار خودرو‌ها شد و با ثبت رشد ۱۸ میلیون تومانی توانست افزایش قیمت قابل توجهی را طی یک هفته در کارنامه معاملاتی خود ثبت کند.

دنا پلاس دیگر خودرویی که این هفته را با افزایش قیمت به پایان رسانده بود، با تجربه رشد ۶ میلیون تومانی خود را به بالای نیم میلیارد تومان رساند و ۵۰۵ میلیونی شد.

این هفته، قیمت «سمند LX با موتور EF۷»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «کوییک معمولی»، «کوییک R» و «ساینا» کاهش‌های یک تا چهار میلیون تومانی را تجربه کردند و «دنا معمولی» بیشترین کاهش قیمت را در میان خودرو‌ها ثبت کرد.

این در حالی بود که قیمت تمامی محصولات خانواده پژو ۲۰۶ یعنی «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» در کنار «شاهین»، «تیبا صندوقدار» و «تیبا ۲ معمولی» این هفته ثبات قیمت در پیش گرفتند و تغییر قیمتی را نسبت به هفته قبل در کارنامه معاملاتی خود ثبت نکردند.

قیمت کوئیک

قیمت کوییک در بازار خودرو

خانواده کوییک در نخستین روز‌های زمستان، کاهش قیمت یافتند. «کوییک معمولی» در این هفته یک میلیون تومان افت قیمت داشتند قیمت آن به ۱۹۴ میلیون تومان رسید. «کوییک R» هم به ۲۰۰ میلیون تومان نزدیک شد.

«شاهین» دیگر خودروی سایپایی‌ها که در ماه‌هایی که وارد بازار شده نتوانسته چندان خوش اقبال باشد، این هفته با خودرو‌هایی که ثبات قیمت داشتند، همراه شد و همچون هفته قبل ۳۴۵ میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت تیبا

قیمت تیبا در بازار خودرو

خانواده تیبا هم در هفته‌ای که گذشت، ثبات قیمت در پیش گرفت و با قیمت‌های هفته قبل معامله شد. «تیبا صندوقدار» و «تیبا ۲ معمولی» این هفته به ترتیب ۱۷۹ و ۱۸۲ میلیون تومان از سوی فعالان بازار خودرو قیمت داده شدند.

«ساینا» در ادامه روند نزولی قیمت خود که از هفته قبل آغاز کرده است، این هفته هم در مقایسه با هفته گذشته، یک میلیون تومان ارزان‌تر شد و از سوی فعالان بازار خودرو‌ها ۱۹۰ میلیون تومان قیمت داده شد.

قیمت پژو

قیمت محصولات پژو در بازار

این هفته تمامی محصولات خانواده پژو ۲۰۶ ثبات قیمت داشتند و هیچ تغییر قیمتی را نسبت به هفته قبل تجربه نکردند. «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» و «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» این هفته همچون هفته قبل با به ترتیب به قیمت‌های ۲۷۲ و ۳۰۹ میلیون تومان دست به دست شدند و صندوقدار این خانواده یعنی «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم با ثبت ثبات قیمت همچنان ۳۰۶ میلیون تومانی به فروش رفت.

قیمت سمند

قیمت خانواده سمند در بازار

داستان خانواده سمند این هفته با بازار خودرو‌های پرطرفدار متفاوت بود. دو محصول این خانواده این هفته هم کاهش قیمت و هم افزایش قابل توجه را در کارنامه خود ثبت کردند. «سمند LX با موتور EF۷» همچون هفته قبل بار دیگر یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و ۲۷۹ میلیون تومان به فروش رسید.

در مقابل «سمند سورن» رکورددار افزایش قیمت در بازار خودرو‌ها شد و رشد ۱۸ میلیونی را تجربه کرد. این خودرو با ثبت این میزان افزایش قیمت ۳۲۵ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت سایر پرطرفدار‌ها

نخستین روز‌های زمستان برای سایر خودرو‌های پرطرفدار بازار نوسانی پشت سر گذاشته شد.

«دنا پلاس توربو» که هفته قبل رکورددار افزایش قیمت در بازار شده بود این هفته هم به افزایش قیمت ادامه داد و با ۶ میلیون تومان رشد قیمت مرز ۵۰۰ میلیون تومان را پشت سر گذاشت. دنا پلاس توربو در هفته‌ای که گذشت از سوی فعالان بازار خودرو‌ها ۵۰۵ میلیون تومان قیمت داده شد.

«رانا پلاس» در این هفته یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و ۳۰۶ میلیونی شد و «دنا معمولی» هم با بیشترین کاهش قیمت در بازار ۳۵۰ میلیون تومان قیمت خورد. در هفته‌ای که گذشت دنا معمولی چهار میلیون تومان ارزان شد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید