تصادف مرگبار زنجیره‌ای؛ یک کشته و ۴ مصدوم

تصادف مرگبار زنجیره‌ای؛ یک کشته و ۴ مصدوم

در این سانحه خودرو‌های داف، برلیانس، سمند، پژو، ۲۰۶، ولوو، اسکانیا، اتوبوس، خودروی حمل زباله، تیبا/‌پیکاپ، ام‌وی‌ام و دنا به یکدیگر برخورد کرده بودند.

کد خبر : ۱۰۲۳۱۹
بازدید : ۵۷۲۲

نقص فنی کامیون مقدمه تصادف بامدادی در بزرگراه شیخ فضل‌الله تهران اعلام شد. در این تصادف ۱۴ خودرو روی پل ستارخان با هم برخورد کردند و علاوه بر یک کشته، چهار زخمی نیز در آمار این سانحه به ثبت رسید. این حادثه در حالی رخ داد در نخستین روز ماه جاری نیز یک تصادف زنجیره‌ای دیگر در پایتخت به وقوع پیوسته بود.

ساعت ٢:٢٧ بامداد دیروز یک مورد حادثه تصادف زنجیره‌ای در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شیخ فضل‌الله، روی پل ستارخان، به آتش‌نشانی و اورژانس تهران اطلاع داده شد و تیم‌های امدادی به‌سرعت در محل حادثه حاضر شدند. در این سانحه خودرو‌های داف، برلیانس، سمند، پژو، ۲۰۶، ولوو، اسکانیا، اتوبوس، خودروی حمل زباله، تیبا/‌پیکاپ، ام‌وی‌ام و دنا به یکدیگر برخورد کرده بودند.

سرهنگ علی شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، دراین‌باره گفت: کامیون کمپرسی در بزرگراه شیخ فضل‌الله ابتدای پل ستارخان دچار نقص شد که در پی آن مسیر مسدود شد.

در همین لحظه به‌دلیل بارش باران و لغزندگی معبر چندین خودروی دیگر نیز با کامیون برخورد کردند. پیرو این حادثه تصادفی دیگر نیز رخ داد. دقایقی بعد یک دستگاه کامیون به‌دلیل لغزندگی معبر و عدم واکنش به‌موقع با یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ برخورد کرد.

در این واقعه آتش‌نشانان چهار ایستگاه و امدادگران سه آمبولانس به یاری حادثه‌دیدگان رفتند. سید‌جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، با اشاره به بارش شدید باران حین وقوع این تصادف گفت: برخوردی که بین برخی از خودرو‌ها اتفاق افتاده بود، سطحی بود، اما بخش اصلی و شدید این برخورد بین یک دستگاه خودروی ٢٠۶ و یک دستگاه کامیون کمپرسی اتفاق افتاده بود.

این دو خودرو به‌شدت با یکدیگر برخورد کرده بودند؛ به‌گونه‌ای که خودروی ٢٠۶ کاملا زیر کامیون کمپرسی قرار گرفته و متلاشی شده بود. برخورد این دو خودرو تقریبا شبیه به حادثه بزرگراه ستاری بود که حدود یک هفته گذشته رخ داد.

اشاره ملکی به تصادفی است که ساعت ۱۸:۵۰ نخستین روز دی‌ماه به وقوع پیوست. در آن سانحه یک دستگاه کامیون میکسر که در مسیر شمال به جنوب ستاری تقاطع مخبری در حال حرکت بود، پس از برخورد شدید با ۱۱ دستگاه سواری به سمت چپ منحرف شد و پس از شکستن چندین شاخه گاردریل و درختان و عبور از آن‌ها به لاین مخالف و به سمت تقاطع مخبری رفت.

این کامیون میکسر در ادامه حرکت خود در لاین مخالف با یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ که در مسیر صحیح خود از محدوده جنوب به شمال در حال تردد بود، از جلو برخورد کرد و این خودرو را با خود تا پل عابر پیاده کشاند و در نهایت با برخورد با پایه‌های این پل متوقف شد. در آن حادثه راننده پژو ۲۰۶ که فردی ۲۹ساله بود در محل حادثه فوت کرد و شش نفر دیگر نیز مصدوم شدند و به ۱۱ خودرو خسارات شدید وارد شد.

حادثه دیروز نیز مانند تصادف قبلی یک کشته داشت. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران دراین‌باره گفت: با حضور یک دستگاه جرثقیل عملیات آغاز و خودروی ٢٠۶ با جرثقیل جابه‌جا شد و خودرو را بیرون کشیدند.

آتش‌نشانان قطعات متلاشی‌شده خودروی ٢٠۶ را برش دادند و مردی به‌ظاهر ٣۵ساله را از خودرو خارج کردند. وی دچار آسیب‌های شدیدی شده بود و با تأیید عوامل اورژانس مشخص شد جان خود را از دست داده است.

ملکی ادامه داد: راننده کامیون نیز مردی حدودا ۶٠‌ساله بود که او نیز دچار مصدومیت شده بود. او نیز به عوامل اورژانس تحویل داده شد. سایر خودرو‌ها غالبا تک‌سرنشین بودند و خودشان از خودرو پیاده شده بودند. در نهایت محل برای بررسی علت حادثه به پلیس راهور تحویل داده شد و ساعت پنج بامداد عملیات به پایان رسید.

این عملیات در حالی به پایان رسید که غیر از یک کشته، چهار نفر نیز زخمی شده بودند و به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، یک مصدوم به بیمارستان شریعتی و سه مصدوم به بیمارستان حضرت رسول منتقل شدند.
سخنگوی آتش‌نشانی تهران در پی این حادثه بحثی قدیمی را دوباره مطرح کرد و درباره ایمنی خودرو‌ها تذکر داد.

او گفت: در برخی از حادثه‌ها خودرو طوری متلاشی می‌شود که با خود فکر می‌کنیم کاش ایمنی خودرو‌ها مورد بازنگری قرار گیرد. درست است که برخی تصادفات شدید است، اما این‌گونه متلاشی‌شدن خودرو نشان می‌دهد باید مقاومت بیشتری را از بدنه خودرو انتظار داشت.

رئیس مرکز اطلاع پلیس راهور تهران بزرگ نیز با توجه به نقطه آغاز این تصادف هشدار داد: در صورت بروز هرگونه نقص فنی لازم است رانندگان حتما در انتهای عقب وسیله نقلیه از علائم هشداردهنده و مثلث خطر استفاده کنند و با توجه به لغزندگی معابر در هنگام بارندگی در فصل زمستان حتما با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید