هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۴

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایرن، امروز ۱۴ دی ماه در برخی استان‌های شرقی ارش باران، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

کد خبر : ۱۰۲۳۵۵
بازدید : ۷۱۲۶

فرادید | براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ایران، امروز سه‌شنبه ۱۴دی‌ماه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد بارش باران، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید در مناطق مرتفع بارش برف و در بخش‌هایی از مرکز، شمال غرب، شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

بیشینه بارش طی امروز برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود. چهارشنبه با شمالی شدن جریانات برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، با عبور امواج تراز میانی جو برای مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، شمال شرق، شرق بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت و در شمال غرب بارش پراکنده انتظار می‌رود.

پنجشنبه بارش در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و با شدت کمتر در خراسان رضوی، یزد و شرق هرمزگان ادامه خواهد داشت و اواخر وقت این روز سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج خواهد شد.

جمعه در غالب نقاط کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود. شنبه دوباره در سواحل دریای خزر بارش باران انتظار می‌رود.

طی سه روز آینده در نواحی جنوب شرق و شرق وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود همچنین دریای خزر چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش‌های پراکنده و از بعد ازظهر به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای۳ و حداکثر دمای۹ درجه سانتیگراد و طی پنج شنبه صاف گاهی همراه با وزش باد و اوایل شب غبارمحلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای یک و۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید