سگی که جان کوهنورد مجروح را نجات داد

سگی که جان کوهنورد مجروح را نجات داد

سگی در کرواسی کوهنورد آسیب دیده را گرم و ایمن نگه داشت تا زمانی که امدادگران او را یافتند.

کد خبر : ۱۰۲۴۱۳
بازدید : ۷۳۰۳

فرادید | بنا به گزارش رسانه‌های محلی، سگی با دراز کشیدن روی یک کوهنورد مجروح در کوه‌های کرواسی به مدت 13 ساعت تا رسیدن امدادگران جان او را نجات داد.

به گزارش فرادید؛ این سگ که نورس (North) نام دارد گرگا برکیچ را پس از سقوط حین کوهنوردی و ناتوانی در حرکت گرم نگه داشت. دو کوهنورد همراه برکیچ قادر نبودند خودشان را به مکان سقوط او برسانند، به همین دلیل زنگ خطر را به صدا درآوردند.

نخستین پاسخ گویان باور دارند مالاموت هشت ماهه‌ی آلاسکایی به برکیچ کمک کرده تا در جایی که سقوط کرده ایمن باقی بماند.

این حادثه زمانی اتفاق افتاد که گروه آخر هفته برای کوهنوردی به رشته کوه‌های ولبیت در امتداد خط ساحلی آدریاتیک کشور رفتند. تیم نجات کوهستان کرواسی در یک پست فیس‌بوک به همراه عکسی از سگی که روی برکیچ دراز کشیده نوشت: «دوستی و عشق بین انسان و سگ هیچ مرزی ندارد. سگ دور او حلقه زده و ماموریتش در آن ارتفاعات گرم نگهداشتن کوهنورد مجروح بوده!»

حدود ۳۰ نفر از پاسخ‌گویان درنهایت توانستند خودشان را به جایی که کوهنورد گیرافتاده بود برسانند، جایی حدود ۱۸۰۰ متر بالاتر از سطح دریا. برکیچ به رسانه‌های کرواسی گفت: «دقیقه‌ها و ثانیه‌های قبل از رسیدن اونا خیلی کند می‌گذشت.»

صاحب سگ به روزنامه‌ی Jutarnji List گفته است: «این سگ کوچولو یه معجزه‌ی واقعیه! خود سگ در این عملیات اصلاً صدمه ندیده.»

باوجوداین تیم نجات کوهستان کرواسی نسبت به بردن سگ‌ها به کوهنوردی در شرایط دشوار هشدار داده است، به‌ویژه در هوای سخت زمستانی که حمل تجهیزات کوهنوردی حرفه‌ای ضروری است.

منبع: theguardian

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید