انفجار در سنندج؛ دو کشته و آسیب‌دیدگی ۳۰ خانه

انفجار در سنندج؛ دو کشته و آسیب‌دیدگی ۳۰ خانه

این حادثه ساعت۲۰ دیشب در ۴۰ کیلومتری سنندج روی داد که بر اثر واژگونی محتویات تانکر و گسیل شدن آن به سمت خانه‌ها دچار حریق شد و در لحظات اول راننده جان باخت.

کد خبر : ۱۰۲۴۹۱
بازدید : ۶۴۴۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در پی آتش سوزی دیشب بر اثر واژگونی یک دستگاه تانکر حامل مازوت در محور حسین آباد سنندج، حدود ۲۰ تا ۳۰ خانه دچار آسیب شد و ۲ نفر هم جان باختند.

پیام جلالی اظهار کرد: در پی واژگونی یک دستگاه تانکر حامل مازوت در محور حسین آباد سنندج این خودرو دچار آتش سوزی شد و به خانه‌های اطراف هم سرایت کرد.

جلالی عنوان کرد: این حادثه ساعت۲۰ دیشب در ۴۰ کیلومتری سنندج روی داد که بر اثر واژگونی محتویات تانکر و گسیل شدن آن به سمت خانه‌ها دچار حریق شد و در لحظات اول راننده جان باخت. مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در این حادثه ۱۰ تا ۱۵ خودرو نیز آسیب دیده و به خاطر آتش سوزی دچار صدمه شده است و ۶ نفر نیز مصدوم شده اند.

جلالی بیان کرد: تیم‌هایی از آتش نشانی و شرکت گاز در محل حادثه مشغول به امداد و نجات هستند و مسیر لوله انتقال گاز قطع شده، ولی مواد ریخته شده در حال سوختن است.

وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد مصدومین و جانباختگان مشخص نیست، افزود: تعدادی از مصدومین با خودروی شخصی به مراکز درمانی منتقل شده اند و احتمال افزایش آمار وجود دارد. جلالی گفت: امکان اسکان اضطراری خانواده‌هایی که خانه هایشان دچار آتش سوزی شده فراهم شده و در حال اسکان آن‌ها هستیم.

وی در پایان یادآور شد: این آتش سوزی با مشارکت ۲۸ نفر در قالب هفت تیم امداد و نجات مهار شد.

تشکیل جلسه فوری ستاد بحران در پی انفجار تانکر حامل سوخت در سنندج

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان دقایقی بعد از وقوع حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت در شهر حسین‌آباد سنندج، ضمن حضور در بخشداری حسین‌آباد، در جلسه فوری ستاد بحران استان کردستان شرکت کرد.

استاندار کردستان بعد از بازدید از محل وقوع حادثه، در جمع شماری از مدیران و مسئولان استان ضمن تسلیت به مردم شهر حسین‌آباد، از وقوع این حادثه تلخ اظهار تاسف کرد و گفت: امیدواریم که با یک کار کارشناسی و در کوتاهترین زمان ممکن از وقوع حوادث مشابه جلوگیری به عمل آید.

زارعی کوشا با اشاره به لزوم بررسی دقیق علت وقوع این حادثه در شهر حسین آباد، گفت: من از معاون عمرانی استانداری و سایر مسئولان مرتبط می‌خواهم که در زمان اندکی ضمن بررسی دلیل وقوع این حادثه، برای ایمن کردن این مسیر برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

او ضمن تاکید بر رسیدگی به وضعیت مصدومین حادثه شهر حسین‌آباد، گفت: در خصوص برآورد خسارت‌های وارده به منازل مسکونی مردم باید در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر لزوم رفع مشکلات به وجود آمده برای تعدادی از مردم شهر حسین‌آباد، گفت: همه دستگاه‌های خدمت رسان در شهر حسین آباد حضور دارند و انتظار می‌رود که تا سامان دادن کامل مشکلات در محل حضور داشته باشند.

زارعی کوشا ضمن تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی در راستای ساماندهی محور‌های حادثه خیز در تمامی جاده‌های استان کردستان، گفت: باید در کوتاهترین زمان ممکن تمامی این نقاط شناسایی و مشخص شوند تا نسبت به سامان دادن آن‌ها اقدام شود.

او با تقدیر از خدمت رسانی به موقع تمامی نیرو‌های امدادرسان در محل وقوع حادثه، گفت: از همه عزیزانی که به موقع در محل حضور پیدا کرده و نسبت به رفع مشکل اقدام کردند تقدیر می‌کنم.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید