آخرین رنگبندی کرونا در کشور

آخرین رنگبندی کرونا در کشور

براساس آنچه روزگذشته اپلیکیشن ماسک درمورد جدیدترین وضعیت رنگ‌بندی شهر‌های کشور از لحاظ کرونا منتشرکرده است، جاجرم در خراسان شمالی به عنوان تنها شهرستان کشور در وضعیت نارنجی قرارگرفته است.

کد خبر : ۱۰۲۵۰۲
بازدید : ۵۹۰۴

پس از حدود بیست‌روز یک‌باردیگر رنگ نارنجی به نقشه کرونایی کشور بازگشت. براساس آنچه اپلیکیشن ماسک از لحاظ شیوع کرونا درکشور منتشر کرده، جاجرم در خراسان شمالی به‌عنوان تنها شهرستان کشور در وضعیت نارنجی قرار گرفته است.

درهمین حال روز گذشته وزارت بهداشت، ضمن اعلام ابتلای ۴۶۷نفر به اُمیکرون نسبت به انتشار اُمیکرون درجامعه و افزایش چشم‌گیر موارد ابتلا هشدار داد.

بازگشت «نارنجی» به نقشه کرونا

همزمان با هشدار وزارت بهداشت درخصوص گردش سویه جدید کرونا (اُمیکرون) در کشور، روز گذشته پس از حدود ۲۰ روز از محو خطر از نقشه کرونایی، رنگ نارنجی یک بار دیگر به نقشه بازگشت. براساس آنچه روزگذشته اپلیکیشن ماسک درمورد جدیدترین وضعیت رنگ‌بندی شهر‌های کشور از لحاظ کرونا منتشرکرده است، جاجرم در خراسان شمالی به عنوان تنها شهرستان کشور در وضعیت نارنجی قرارگرفته است.

وضعیتی که می‌تواند درصورت عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به تغییر وضعیت فعلی نقشه کشور از وضعیت آبی غالب به قرمز و نارنجی شود.

روز گذشته نیز رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، بابیان اینکه ویروس اُمیکرون گردش خود را درون جامعه آغاز کرده است، نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به این ویروس طی چند هفته آینده هشدارداد.

به گزارش «ایسنا»، قادری درباره وضعیت سویه اُمیکرون، گفت: ما بیمارانی را پیدا کردیم که در اماکن عمومی برخی شهر‌های بزرگ بوده اند و این موضوع ما را نگران کرده است که به این معناست که انتقال درون جامعه‌ای این ویروس در کشور ما هم آغاز شده است.

قادری ادامه داد: برخی استان‌ها مانند هرمزگان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران استان‌های بیشتر در معرض خطر هستند و باید بیشتر مراقب بحث اُمیکرون باشند و مداخلات اجتماعی خودشان را به نحو احسن انجام دهند.

این هشدار در حالی از سوی رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام شده است که به گفته محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، به‌رغم توصیه‌های زیاد وزارت بهداشت و رسانه‌ها، آمار رعایت پروتکل‌ها حدود ۴۷ تا ۴۸‌درصد است که اصلا آمار خوبی نیست.

وی همچنین اعلام کرد که مجموع مبتلایان به اُمیکرون در کشور به ۴۶۷ مورد رسیده است. براین اساس مطابق آمار رسمی تاکنون درآذربایجان‌شرقی ۴مورد، آذربایجان‌غربی یک مورد، اصفهان ۳۸ مورد، البرز ۴مورد، بوشهر ۹مورد، تهران ۸۵مورد، چهارمحال و بختیاری یک مورد، خراسان رضوی ۷۸مورد، زنجان ۸مورد، سیستان و بلوچستان ۱۰مورد، فارس ۱۱مورد، قم ۱۱مورد، کردستان یک‌مورد، کرمان ۳مورد، کرمانشاه ۱۲مورد، گلستان ۲مورد، مازندران ۳۶مورد، مرکزی ۹ مورد، هرمزگان ۱۲۲مورد، همدان ۲ مورد، یزد ۱۷مورد و لرستان ۳مورد ابتلا به اُمیکرون ثبت شده است.

درهمین ارتباط میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، از افزایش موارد مشکوک به اُمیکرون در استان خبر داد. ازسوی دیگر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان گفت: با شناسایی بیمار مبتلا، پای اُمیکرون به جزیره کیش باز شد.

پیش از این برخی مقامات وزارت بهداشت اعلام کرده بودند که آمار ابتلا به سویه جدید کرونا بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است و باتوجه به اینکه هرفردی که مبتلا می‌شود خانواده‌اش هم آلوده می‌شود باید هر یک نفر را صد نفر در نظر گرفت.

درهمین راستا محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روزگذشته با اشاره به کاهش میزان جانباختگان روزانه کرونا درکشور، تاکید کرد که کاهش آمار فوتی‌ها به ۱۹ نفر به هیچ وجه نباید موجب عادی انگاری و عدم‌رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شود؛ اُمیکرون در کمین است و نگرانی‌ها همچنان وجود دارد.

نقشه کرونایی ایران روز ۲۷آذرماه با عبور کامل کشور از پیک پنجم کرونا، به رنگ آبی و زرد غالب درآمد و برای اولین بار پس از پیک‌های کرونا درکشور، رنگ‌های قرمز و نارنجی از نقشه کرونایی کشور محو شد.

درهمین حال روز جمعه پس از ۲۲ماه مرگ‌ومیر کرونایی به کمتر از ۲۰نفر رسید و مرگ ۱۹نفر در این روز بر اثر ابتلا به کرونا در کارنامه مرگ‌های کرونایی کشور ثبت شد. آخرین بار ۱۶اسفند سال ۹۸تعداد مرگ‌ومیر کرونایی کمتر از ۲۰نفر و معادل ۱۷نفر بود.

آخرین رنگبندی کرونا

شناسایی روزانه مبتلایان کرونا سه رقمی شد

درهمین حال بنابر اعلام وزارت بهداشت، شناسایی روزانه بیماران کرونایی در کشور پس از ۶۱۴ روز، در شبانه‌روز گذشته سه رقمی شد. براساس این گزارش طی ۲۴ساعت گذشته بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۶۸ نفر از آن‌ها بستری شدند.

آخرین بار ۱۴ اردیبهشت سال گذشته، موارد جدید کرونا در کشور سه رقمی و ۹۷۶ نفر بود. همچنین در شبانه‌روز گذشته در ۱۵ استان کشور، هیچ موردی از مرگ‌ومیر بیماران کرونایی ثبت نشده و در ۱۲ استان نیز فقط یک مورد فوت، گزارش شده است.

ازسوی دیگر آمار فوتی آذربایجان غربی، بعد از ۲۹۲ روز صفر شد. در این بین طی ۲۴ساعت گذشته ۲۶ بیمار کووید -۱۹جان خود را از دست دادند.

خیز پنجم کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد. رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چند بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

دعوت رئیس‌جمهور به تزریق دز سوم

درهمین حال روز گذشته ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه ستادملی مقابله با کرونا، با بیان اینکه کارکنان ادارات و دستگاه‌های دولتی باید بیش از دیگران در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کوشا باشند، افزود: طبق گزارش‌های ارائه شده در کشور هیچ کمبودی در زمینه واکسن، چه واکسن‌های ساخت داخل و چه واکسن‌های وارداتی وجود ندارد و از همه دعوت می‌کنم نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند تا به شکل موثرتری از سلامت جامعه صیانت کنیم.

به گزارش «ایسنا»، رئیسی در ادامه از همه مسوولان مربوطه و از جمله استانداران خواست تا با حساسیت از تردد در مرز‌های کشور مراقبت کنند و به‌ویژه ورود افراد را به طور دقیق کنترل کنند تا با ورود افراد مبتلا به کرونا دچار مشکل نشویم.

میزان تزریق دز سوم

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون ۶۰‌میلیون و ۶۶‌هزار و ۲۵ نفر دز اول، ۵۲‌میلیون و ۵۲۶‌هزار و ۶۴۱ نفر دز دوم و ۹‌میلیون و ۸۴۱‌هزار و ۵۵۳ نفر نیز دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور نیز به ۱۲۲‌میلیون و ۴۳۴‌هزار و ۲۱۹ دز رسیده است.

به گفته حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کرونا، تحقیقات نشان داده سیستم ایمنی بدن بعد از گذشت ۱۲ روز از تزریق دز سوم تا حدود ۷۵‌درصد تقویت می‌شود. درهمین ارتباط محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اعلام ورود بیش از ۱۷۵‌میلیون دز واکسن کرونا به سردخانه مرکزی واکسن کشور، درباره روند واردات واکسن با توجه به شرایط فعلی کشور، گفت: خوشبختانه ذخیره واکسن خوبی داریم و واکسن‌ساز‌های داخلی هم به ظرفیت تولیدی خوبی رسیدند و به نظر نمی‌رسد نیازی برای واردات بیشتر واکسن از خارج از کشور وجود داشته باشد.

به گزارش «ایسنا»، او درباره میزان واکسن‌های ایرانی که تحویل وزارت بهداشت شده است، اظهار کرد: تاکنون حدود ۶‌میلیون دز واکسن اسپایکوژن،۵/ ۱۳‌میلیون دز واکسن برکت و ۸‌میلیون دز واکسن پاستوکووک تحویل گرفته ایم.

همچنین ۵‌میلیون دز واکسن کووپارس و حدود ۲‌میلیون دز واکسن فخرا آماده تحویل است و مراحل نهایی را طی می‌کنند. همچنین علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران، در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما، از اثربخشی ۵/ ۹۶ درصدی واکسن پاستوکووک خبر داد.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید