قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

قیمت بیت کوین، امروز ۲۰ دی ماه با ثبت افزایش ۰.۲۵ درصد به به ۴۲,۰۵۱ دلار معادل ۱,۱۷۷,۲۱۷,۷۴۵ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۲۵۱۸
بازدید : ۶۱۳۷

فرادید | بیت کوین همچمنان در کانال ۴۲ هزار دلار قرار دارد. امروز ۲۰ دی ماه قیمت بیت کوین با ۰.۲۵ دصد افزایش نرخ به ۴۲,۰۵۱ دلار معادل ۱,۱۷۷,۲۱۷,۷۴۵ تومان رسید.

روز سه شنبه بیت کوین با قیمت ۴۷,۰۰۰ دلار ترید می‌شد و روز چهارشنبه قیمت آن به ۴۸,۰۰۰ دلار رسید. ولی طی ۷۲ ساعت بعد، خرس‌ها کنترل کامل را به دست گرفتند. در مرحله اول، آن‌ها توانستند BTC را ۴۰۰۰ دلار پایین بکشانند و بعد از آن، افت دیگری این دارایی را روز جمعه به زیر ۴۲,۰۰۰ دلار کاهش داد.

به نظر می‌رسید روز گذشته بیت کوین در یک فاز تحکیم به سر می‌برد، زیرا برای مدتی حدود ۴,۲۰۰۰ دلار باقی ماند. ولی این وضعیت مدت زیادی دوام نیاورد. این بار قیمت تا مرز ۴۰,۵۰۰ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین سطح قیمت آن از اواخر سپتامبر ۲۰۲۱ (اوایل مهر) تاکنون بود.

به گزارش فرادید؛ در حال حاضر، وضعیت این ارز رمزپایه تا حدودی بهبود یافته است و تقریباً ۲۰۰۰ دلار افزایش یافته است. با این وجود، ارزش بازار آن هنوز زیر ۸۰۰ میلیارد دلار است.

این هفتمین روز متوالی است که قیمت بیت کوین افت می‌کند و طبق آمار، طولانی‌ترین روند نزولی از سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. تحلیلگران معتقدند تغییر سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا و کاهش تورم این کشور توانایی ایجاد فشار فروش بیشتر در بیت کوین را دارد.

همچنین در نمودار بیت کوین مواردی مشاهده می‌شود که باعث ترس تحلیلگران تکنیکال شده است. در نمودار روزانه بیت کوین میانگین متحرک ۵۰ روزه توانسته میانگین متحرک ۲۰۰ روزه را به سمت پایین قطع کند که این موضوع باعث شده تعدادی از تحلیلگران با اطمینان بیشتری حرف از ادامه سقوط این ارز دیجیتال بزنند.

فدرال رزرو اعلام کرده است که با توجه به فشار‌های تورمی ممکن است در مورد تغییر جهت سیاست‌های پولی و حذف بسته‌های حمایتی با جدید بیشتری اقدام کند و برخی می‌گویند اگر این امر محقق شود، قیمت بیت کوین ظرفیت افت بیشتر را نیز خواهد داشت.

به طور کلی می‌توان گفت قیمت بیت کوین و طلا در دوران پاندمی و به واسطه انبساط پولی، رشد قابل توجهی را به ثبت رساندند. اگر بانک‌های مرکزی دنیا بتوانند بر مشکل تورمی که آن انبساط پولی ایجاد کرد، فائق آیند، خطر بزرگی در انتظار قیمت طلا و ارز‌های دیجیتال خواهد بود.

از طرفی برخی تحلیلگران مانند براک پیرس، رئیس بنیاد بیت‌کوین و سرمایه‌گذار میلیاردر عقیده دارد ممکن است بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۰ هزار دلار رشد کند.

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید