موج بی سابقه شیوع کرونا، اروپا رکورد زد

موج بی سابقه شیوع کرونا، اروپا رکورد زد

به عبارت دیگر در این ایام، روزی بیش از دو میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا می‌شوند که نشان از سرعت بالای شیوع سویه جدید کرونا در جهان داشته و آمار همچنان صعودی است.

کد خبر : ۱۰۲۵۵۱
بازدید : ۷۳۸۳

باوجود کاهش مرگ ومیر کرونا در اثر واکسیناسیون در جهان، اما شیوع این ویروس در جهان افسارگسیخته شده است. درهمین راستا بررسی آمار‌ها به تفکیک قاره‌ها نیز نشان از قرمزترین حالت اروپا در جهان داشته است.

آمار کرونا در ایران در روز‌های اخیر روندی نزولی داشته و به کمترین سطح خود در شاخص روزانه ابتلا و مرگ ومیر در دو سال اخیر رسیده است. رشد واکسیناسیون در کشور را می‌تواند عامل مهم در کنترل این بیماری در ایران دانست.

اما آیا این کاهش به معنای پایان داستان ویروس کرونا در جهان است؟ پاسخ این سوال منفی است و به نظر می‌رسد این قصه سر دراز دارد...

آمار کرونا در اسیا و اروپا

رکوردزنی ابتلای روزانه کرونا در جهان

شمار مبتلایان روزانه به کرونا در جهان در روز هشتم ژانویه برابر با ۲ میلیون و ۲۲ هزار و ۲۰۵ نفر به ثبت رسید. بررسی آمار و ارقام ابتلا به کرونا در جهان در روز‌های اخیر نشان می‌دهد آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی همزمان با گذر ابتلایان روزانه از مرز ۲ میلیون نفر در هر روز بوده که درتاریخ دو ساله این ویروس در جهان بی سابقه بوده است.

به عبارت دیگر در این ایام، روزی بیش از دو میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا می‌شوند که نشان از سرعت بالای شیوع سویه جدید کرونا در جهان داشته و آمار همچنان صعودی است.

مقایسه آمار این ویروس در قاره‌های پر ابتلای کرونا در جهان نشان می‌دهد این ویروس در قاره اروپا شتاب بیشتری گرفته است. در مجموع مبتلایان روزانه کرونایی به تفکیک قاره مشاهده می‌شود میزان ابتلا در اروپا بالاتر از مرز یک میلیون نفر در روز بوده است. به عبارت دیگر نیمی از ابتلای روزانه به کرونا در جهان در قاره اروپا رخ می‌دهد.

آمار کرونا در آمریکای شمالی
دومین رکورد را در نیز در میان داده‌های روزانه کرونا در جهان آمریکای شمالی داشته است. این آمار تا روز ۸ ژانویه برابر با تقریبا ۷۰۰ هزار نفر به صورت میانگین در هفت روز گذشته بوده است.

در آسیا نیز میزان ابتلای روزانه در این روز‌ها پایین‌تر از آمریکای شمالی و اروپا به ثبت رسیده که به صورت میانگین معادل با ۲۳۶ هزار نفر در هفت روز اخیر بوده است.

به طور کلی روند میزان ابتلا به تفکیک قاره‌ها نشان می‌دهد در آمریکای شمالی و اروپا شیوع کرونا اکنون در بیشترین حد خود در تاریخ شیوع این ویروس قرار گرفته و این رکوردزنی منجر به رشد فزاینده سرایت بیماری در جهان شده است.

اما این سرعت فزاینده هنوز به قاره‌های آسیا و آمریکای جنوبی که در برخی مقاطع بیشترین سطح ابتلا را در جهان داشته اند نرسیده است. این در حالی است که تقریبا روند واکسیناسیون در قاره‌ها صعودی بوده و مهمترین دلیل در رشد را می‌توان کاهش محدودیت‌های ضدکرونایی و قرنطینه در این قاره‌ها عنوان کرد.

اما این سرعت فزاینده در میزان مبتلایان به مرگ ومیر کرونایی منتقل نشده است. یکی از مهمترین دلایل در این رویداد می‌تواند گسترش واکسیناسیون در جهان باشد.

مرگ و میر کرونا

مقایسه آمار مرگ ومیر قاره‌ای کرونا

به طور کلی در روز‌های اخیر و به طور میانگین هفت روز اخیر، ۶ هزار و ۲۰۰ نفر جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند که در این میان آمریکای شمالی بیشترین فوتی را در میان سایر قاره‌ها داشته است.

شمار فوتی‌های کرونایی در این قاره به طور میانگین معادل با ۲ هزار و ۸۴۰ نفر بوده و در اروپا نیز برابر با هزار و ۸۰۰ نفر به ثبت رسیده است. مرگ ومیر روزانه کرونا در قاره آسیا نیز در سطح هزار نفر بوده که پایین‌تر از اروپا و آمریکای شمالی به ثبت رسیده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید