قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۷

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۷

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۷ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۸ دلار و ۱۶ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۷۱۰
بازدید : ۵۹۸۴

فرادید | طلا در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ناچیزی همراه شد. امروز ۲۷ دی ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با ثبت افزایش ۰.۰۱ درصد به ۱۸۱۸ دلار و ۱۶ سنت رسید.

چشم انداز قیمت طلا در هفته سوم ۲۰۲۲ بهتر از هفته‌های پیش به نظر می‌رسد. تحلیلگران در حال ارزیابی عواقب یک اشتباه احتمالی سیاست پولی از سوی فدرال رزرو هستند، زیرا فدرال رزرو با نگاهی به آخرین داده‌های تورم در حال گرفتن تصمیمات سختی است.

به گزارش فرادید؛ تهدید تورم در نهایت قیمت طلا را بالاتر می‌برد.

دو آمار مهمی که بازار را در وضعیت ریسک گریزی قرار داده است، تورم و خرده فروشی هستند. نرخ تورم آمریکا در دسامبر بالاترین رشد را از سال ۱۹۸۲ داشت و بر مبنای سالانه هفت درصد رشد کرد. در این بین، آمار خرده فروشی در دسامبر ۱.۹ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش در ۱۰ ماه گذشته بود.

دو عامل اصلی تاثیرگذار بر طلا، دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا خواهند بود. دلار عقب نشینی کرد و اندکی فضا برای تنفس به طلا داد در حالی که روند صعودی بازده اوراق خزانه هم متوقف شد.

به گفته برخی تحلیلگران، نه تنها طلا شاهد برخی حرکت‌های تکنیکال جدید صعودی است، بلکه داده‌های اقتصادی که نشان‌دهنده افزایش تورم و مصرف ضعیف‌تر و افزایش عدم اطمینان ژئوپلیتیکی است، حمایت اساسی از این فلز گرانبها را فراهم می‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA به کیتکونیوز گفت: نگاه کنید بازده اوراق خزانه تا چه حد بالا رفته است.

بازار بیش از ۹۰ درصد احتمال می‌دهد فدرال رزرو در مارس افزایش نرخ‌های بهره را تصویب کند؛ و طلا یکی از بهترین عملکرد‌های هفتگی را در چند ماه گذشته داشته است. طلا قادر نیست فراتر از اوج قیمت چند ماه اخیرش را بشکند، اما اوضاع برای این فلز ارزشمند کاملا مساعد به نظر می‌رسند.

مارک چندلر، مدیر عامل بنوکبرن گلوبال فارکس، گفت که عدم اطمینان فزاینده بازار می‌تواند در کوتاه‌مدت مقداری از طلا را حمایت کند، به نظر می‌رسد قیمت‌ها مقاومت ۱۸۳۰ دلار در هر اونس را تست کنند.

باب هابرکورن، کارگزار کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" اظهار کرد: بازار‌های سهام احتمالا کمک می‌کنند طلا هفته جاری به قیمت بالاتری صعود کند. این یک رابطه غیرمعمول بین طلا و سهام است، اما تحت تاثیر دوران کرونا بوده است. طلا هفته جاری شانس شکستن قیمت بالاتری را دارد.

با این حال، همه تحلیلگران به طلا در کوتاه مدت خوشبین نیستند. نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی ABC Bullion، گفت که او در حال بررسی است تا ببیند آیا دلار آمریکا پس از یک هفته پر نوسان می‌تواند حمایتی پیدا کند یا خیر.

وی گفت: کاهش اخیر دلار کمی بیش از حد طولانی به نظر می‌رسد و قیمت طلا تا کنون از مرز ۶۱.۸۰ درصد فیبوناچی در ۱۸۲۹ دلار آمریکا عبور نکرده است.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید