قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۹

قیمت طلای جهانی امروز ۱۴۰۰/۱۰/۲۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۹ دی ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۱۱ دلار و ۹۳ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۲۷۷۶
بازدید : ۹۰۳۸

فرادید | قیمت طلا نسبت به روز گذشته ریزش کرد. امروز ۲۹ دی ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با کاهش ۰.۱۸ درصد به ۱۸۱۱ دلار و ۹۳ سنت رسید.

در حالی که سرمایه گذاران به دنبال در مورد زمان بندی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند که احتمالا در نشست هفته آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت، قیمت طلا روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

توجه سرمایه گذاران جهانی به نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا معطوف شده که روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن برگزار می‌شود. فدرال رزرو اعلام کرده که افزایش نرخ‌های بهره را در مارس با هدف مقابله با رشد تورم آغاز می‌کند. نرخ تورم آمریکا در دسامبر بر مبنای سالانه هفت درصد رشد کرد که سریع‌ترین روند در حدود ۴۰ سال اخیر بود.

قیمت طلا در روزی که گذشت نوسان بیشتری نسبت به روز‌های اخیر داشت و تا مرز ۱۸۰۵ دلاری نیز افت کرد، اما در ادامه روز به نزدیکی قیمت ۱۸۲۰ دلاری بازگشت. در حالی که تورم بالای ایالات متحده از قیمت طلا حمایت می‌کند هر گونه افزایش پیش از موعد نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌تواند موجی از فروش را در این بازار به راه بیاندازد.

از نظر تحلیل گران توام شدن همزمان داده‌های اقتصادی ضعیف و تورم بالا، فدرال رزرو را در مخمصه‌ای مهم قرار داده است. سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا باید میان کاهش رشد اقتصادی پسا کرونا و تورم بالا راه حل مناسبی پیدا کنند.

به گزارش فرادید؛ در حال حاضر تحلیل گران پیش بینی می‌کنند در صورتی که نرخ بهره زودتر از ماه مارس افزایش پیدا کند، قیمت طلا به زیر مرز ۱۸۰۰ دلاری ریزش می‌کند.

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: سرنوشت کوتاه مدت قیمت طلا در دستان فدرال رزرو و سرعت افزایش نرخ‌های بهره در چند سال آینده است. این فلز ارزشمند احتمالا در بازه معاملاتی محدودی می‌ماند و تا زمان برگزاری نشست فدرال رزرو، احتمالا کاهشی خواهد شد.

هر روز تلاش می‌کنیم مشخص کنیم موضع بانک مرکزی آمریکا درباره تحکیم سیاست پولی نسبت به ریسک‌های ژئوپلیتیکی دیگر که بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد مانند تنش‌ها در اوکراین، چقدر جدی است.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود، اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید