قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۴

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۰/۱۰/۰۴

قیمت بیت کوین امروز ۴ بهمن ماه با ۰.۹۴ درصد افزایش قیمت به ۳۵,۴۹۰ دلار معادل ۱,۰۲۳,۸۶۶,۵۰۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۲۸۷۶
بازدید : ۵۸۰۷

فرادید | بیت کوین وارد کانال ۳۵ هزار دلار شد. امروز ۴ بهمن ماه قیمت بیت کوین با افزایش ۰.۹۴ درصد به ۳۵,۴۹۰ دلار معادل ۱,۰۲۳,۸۶۶,۵۰۰ تومان رسید.

همین پنجشنبه بود که قیمت بیت کوین با یک پامپ ناگهانی به بالاترین سطح چند روزه خود یعنی ۴۳,۵۰۰ دلار رسید.

به گزارش فرادید؛ ولی شرایط به یکباره تغییر کرد. قیمت این رمزارز شروع به کاهش کرد و با سقوطی شارپی تا مرز ۳۸ هزار دلار رسید. این پایین‌ترین سطح قیمت از اوایل آگوست (اواسط مرداد) تاکنون بود.

هرچند این اتفاق نوعی اصلاح عمیق بود، ولی خرس‌ها فشار خود بر بازار را زیاد کردند و در نتیجه، یک افت ۴۰۰۰ دلاری دیگر قیمت را تا حدود ۳۴,۰۰۰ دلار پایین کشید و به این ترتیب، پایین‌ترین سطح قیمت از اواخر جولای (اوایل مرداد) به ثبت رسید.

البته، از آن زمان به بعد، بیت کوین حدود ۱۰۰۰ دلار بهبود یافته و اکنون در حدود ۳۵۰۰۰ دلار ایستاده است. ارزش بازار این ارز در حال حاضر زیر ۷۰۰ میلیارد دلار است. اگرچه بسیاری بعد از ریزش بیت‌کوین دوباره اقدام به خرید این ارز در کف قیمتی کردند، اما برخی پیش‌بینی می‌کنند ممکن است کف قیمتی بیت‌کوین پایین‌تر از ۳۵ هزار دلار باشد.

کارشناسان عقیده دارند اگر محدوده ۳۵ هزار دلار از دست برود احتمالا بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار هم ریزش می‌کند و بر اساس سیگنال‌های تکنیکال در نمودار روزانه احتمال ریزش بیت‌کوین از محدوده ۳۵ هزار دلار وجود دارد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار رمزارز‌ها اعلام کرد پس از ایجاد حمام خون در بازار سهام، معامله‌گران رمزارز‌ها پیش از جلسه سیاست‌گذاری هفته آینده فدرال رزرو، به دنبال حذف خطر از پرتفوی خود هستند. در صورتی که محدوده ۳۴ هزار دلاری از دست برود، احتمالا هیچ حمایت دیگری تا سطح ۳۰ هزار دلار وجود نداشته باشد.».

اما از طرفی هم بسیاری عقیده دارند ۳۵ هزار دلار کف قیمتی معتبری برای بیت‌کوین محسوب می‌شود.

یک کارشناس به مجله فرچون گفت: اقدام فدرال رزرو باعث افزایش سرسام آور بازدهی خزانه داری شده است و بازدهی ۱۰ ساله این هفته به ۱.۹ درصد رسیده است. هرچند از آن زمان به زیر ۱.۸ درصد کاهش یافته است. این برای دارایی‌های پرخطر خوب نیست؛ بیت‌کوین، در بیشتر موارد، پرخطرترین دارایی است.

سقوط اخیر همچنین شکاف‌هایی را در این استدلال ایجاد کرد که بیت کوین به عنوان محافظ در برابر تورم عمل می‌کند. در همین حال، تنوع بخشی نیز ممکن است عاملی در رکود بیت کوین باشد. مویا با اشاره به سولانا، پولکادوت، کاردانو و آوالانچ خاطرنشان می‌کند که معامله‌گران به سراغ رمزارز‌های جایگزین دیگری می‌روند.

مویا همچنین معتقد است که بحران جهانی انرژی و تهدید روسیه برای ممنوعیت استفاده و استخراج بیت کوین در روز پنجشنبه ممکن است "تلاش بیت کوین برای ثبات را پیچیده کند. "

قیمت لحظه ای بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید