هندبال ایران جهانی شد

هندبال ایران جهانی شد

تیم هندبال ایران در دومین دیدار خود در دور دوم مسابقات قهرمانی آسیا مقابل کویت در ثانیه پایانی به برتری رسید و با صعود به نیمه‌نهایی، به مسابقات جهانی راه پیدا کرد.

کد خبر : ۱۰۲۹۲۶
بازدید : ۷۱۱۰

تیم ملی هندبال کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله دوم مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی مسابقات جهانی لهستان از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف کویت رفت و در لحظه آخر با نتیجه ۲۷ بر ۲۶ به برتری رسید و با صعود به دور نیمه‌نهایی، حضورش را در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ که در دو کشور سوئد و لهستان برگزار می‌شود، قطعی کرد.

افشین صادقی و پویا نوروزی‌نژاد دو لژیونر هندبال کشورمان که در چهار بازی گذشته کمتر حضور داشتند، در این دیدار برای ایران به میدان رفتند.

آدام بیرو و بنده کیس از مجارستان کوبل داوری این دیدار را تشکیل دادند.

نیمه اول، درخشش سیاوشی و جنگ روانی کویتی‌ها

در دقایق ابتدایی بازی برای دو تیم پایاپای پیش رفت. سیاوشی در این دیدار نیز موفق ظاهر شد و چندین فرصت گلزنی را از حریف گرفت. شاگردان مانویل در دقیقه ۱۷ و پس از اخراج دو دقیقه‌ای بازیکن کویتی موفق شدند اختلاف گل را با کویت به دو گل برسانند.

بازیکنان کویت پس از آن تلاش کردند تا بازی را به لحاظ روانی وارد حاشیه و با ایجاد تنش در تلاش بودند تا روحیه بازیکنان ایران را تضعیف کنند.

بازیکنان کویت با ادامه این روند باعث شدند سجاد استکی که یکی از بازیکنان موثر ایران بود، دو دقیقه از زمین اخراج شود. در دقیقه ۲۵ و با وجود اینکه سیاوشی چندین بار دروازه ایران را بسته نگه داشت، اما در نهایت کویتی‌ها بازی را به تساوی ۸ بر ۸ کشاندند.

در دقیقه ۲۸ بازیکن کویت به دلیل انجام خطای خطرناک روی پویا نوروزیان دو دقیقه اخراج شد. ثانیه‌ای بعد دومین بازیکن کویت نیز اخراج شد. در نهایت این نیمه با تساوی ۱۱ بر ۱۱ به پایان رسید.

نیمه دوم؛ رقابت پایاپای با کویتی‌ها و برتری در ثانیه پایانی

کویتی‌ها نیمه دوم را در شرایطی آغاز کردند که دو‌گل از ایران پیش افتادند، اما در ادامه شاگردان فرناندز ابتدا بازی را به تساوی کشاندند و سپس یک گل از حریف پیش افتادند.

این نیمه در ادامه با رقابت پایاپای دو تیم و با تساوی و یا اختلاف حداقل یک گل بین دو تیم پیش رفت. در دقیقه ۱۵ مجتبی حیدرپور بعد از خطا روی بازیکن کویت دو دقیقه از زمین اخراج شد.

در این شرایط کویتی‌ها موفق شدند اختلاف گل خود را با ایران به عدد دو برسانند. دقایقی بعد بازیکنان ایران فرصت به تساوی کشیدن این دیدار را داشتند، اما با از دست دادن فرصت‌ها کار به دقیقه ۲۰ رسید و بار دیگر دو تیم این بار در گل بیستم به تساوی رسیدند. درخشش محمد سیاوشی در دروازه ایران ادامه داشت، اما بازیکنان ایران فرصت گلزنی را از دست دادند و کویتی‌ها دوباره اختلاف خود را به دو گل رساندند.

در دقیقه ۲۵ بازیکن کویت پس از خطا روی پویا نوروزی‌نژاد دو دقیقه از زمین اخراج شد و ثانیه‌ای بعد دومین بازیکن کویت نیز به همین سرنوشت دچار شد. این فرصت مناسبی برای شاگردان فرناندز بود تا در دقیقه ۲۶ دوباره کار به تساوی کشیده شد. به نظر می‌رسید اخراج پویا نوروزی‌نژاد در دقایق پایانی کار را برای ایران سخت کند، اما در همین زمان شاگردان فرناندز از حریف پیش افتادند.

بازی تا دو ثانیه به پایان بازی با تساوی ۲۶-۲۶ در جریان بود تا اینکه سجاد استکی با شوتی سرکش موفق شد گل برتری ایران را بزند. این شوت حکم صعود ایران به مرحله نیمه نهایی و مسابقات جهانی ۲۰۲۳ را امضا کرد.

یونس آثاری، محمدرضا اورعی، احسان ابویی، مجتبی حیدرپور، امیدرضا سرپوشی، محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، محمدرضا کاظمی، محمد کیانی، یاسین کبیریان، کیارش طاهری، محمد غلامی، سجاد استکی، پویا نوروزی نژاد، سید مهدی موسوی، مهرداد صمصامی، افشین صادقی و حسین جهانی ترکیب تیم ملی کشورمان در این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

مانوئل مونتایا فرناندز هدایت تیم ملی ایران را به عهده دارد. همچنین کیوان صادقی به عنوان مدیر فنی، محسن طاهری و مسعود ظهرابی به عنوان مربی، فرید علیمرادی مربی دروازه‌بانان، علی بخشی به عنوان کارشناس تغذیه و تراپیست و ناصر سلیمی به عنوان آنالیزور و سرپرست تیم اعضای کادر فنی تیم ملی هندبال ایران را تشکیل می‌دهند.

نتایج کامل تیم ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

دور گروهی و مرحله اول:
ایران ۳۲ - ۱۰ استرالیا
ایران ۴۲ - ۲۹ هند
ایران ۲۴- ۲۰ عربستان

دور دوم:
ایران ۲۸- ۲۵ عراق
ایران - کویت

تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار خود در این مرحله چهارشنبه از ساعت ۱۶:۳۰ برابر بحرین به میدان می‌رود.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید