قیمت بیت کوین امروز، ۱۴۰۰/۱۱/۰۹

قیمت بیت کوین امروز، ۱۴۰۰/۱۱/۰۹

قیمت بیت کوین، امروز ۹ بهمن ماه با ۲.۹۲ درصد افزایش نرخ به ۳۷,۶۰۲ دلار معادل ۱,۰۶۸,۹۸۷,۲۵۸ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۳۰۰۵
بازدید : ۵۳۷۳

فرادید | بیت کوین بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفت. امروز ۹ بهمن ماه قیمت بیت کوین با افزایش ۲.۹۲ درصد به ۳۷۶۰۲ دلار معادل ۱۰۶۸۹۸۷۲۵۸ تومان رسید.

در بازار رمزارز‌ها وضعیت چندان مطلوب سرمایه‌گذاران نیست. خریداران بیت کوین حمایت خود را در پایین‌ترین سطح ۲۴ ژانویه یعنی ۳۲ هزار و ۹۰۰ دلار حفظ کرده‌اند. در چند روز اخیر این رقم بالای سطح ۳۵هزار دلار باقی مانده است. در حال حاضر قیمت بیت کوین در سطح ۳۷هزار دلار قرار دارد.

به گزارش فرادید؛ بیت کوین در عرض کمتر از سه ماه از سقف ۶۹,۰۰۰ دلاری به ۳۳۰۰۰ دلار سقوط کرده است، این درحالیست که سایر دارایی‌های پر ریسک نیز در پی افزایش جدیت فدرال رزرو برای عدم تسهیل سیاست‌های مالی در آینده، فروش گسترده‌ای را تجربه کردند.

این سقوط به تمام زوایای اکوسیستم رمزارز‌ها منتهی شده است، از بیت‌کوین و میم کوین‌ها گرفته تا صرافی‌های ارز دیجیتال که به صورت عمومی در بازار لیست شده اند. از این رو، بالغ بر یک تریلیون دلار از ارزش کل این بازار کاسته شده است.

زمستان ارز دیجیتال، پدیده‌ای که در آن، بازار به شدت سقوط می‌کند، نگرانی‌هایی را درحال حاضر ایجاد شده است که چنین پدیده‌ای می‌تواند مجددا تکرار شود. در آن زمان، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۸۰ درصد کاهش یافت و به ۳۱۰۰ دلار رسید. پس از آن، بیش از یک سال طول کشید تا در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹)، بزرگترین رمزارز بازار به سقف دیگری صعود کند.

اگر بیت کوین نتواند افزایش جدیدی را بالای ۳۸۰۰۰ دلار شروع کند، ممکن است کاهش دیگری را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به منطقه ۳۶۵۰۰ دلار است.

اولین حمایت عمده در نزدیکی منطقه ۳۵۵۵۰ دلاری دیده می‌شود. شکست نزولی به زیر منطقه حمایتی ۳۵۵۵۰ دلار ممکن است قیمت را به سمت منطقه حمایتی ۳۴۰۰۰ دلار سوق دهد.

پیش‌بینی‌های عجیب برای قیمت بیت‌کوین

شرکت سرمایه‌گذاری ARK گفت که بیت‌کوین و اتریوم پتانسیل زیادی برای رشد قیمت دارند. این شرکت در گزارش‌های تحقیقاتی اخیر خود پیش‌بینی کرده که این شاخص بازار ارز‌های دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ تا یک میلیون دلار رشد می‌کند.

این شرکت سرمایه‌گذاری ادعا کرده بیت‌کوین به عنوان دارایی ذخیره ارزش تعداد محدودی دارد و همین کمیابی می‌تواند برگ برنده این ارز دیجیتال باشد. آنطور که ARK می‌گوید احتمالا ارزش بازار اتریوم هم تا ۲۰۳۰ به ۲۰ تریلیون دلار می‌رسد. اگر این اتفاق بیوفتد احتمالا هر اتریوم حدود ۱۵۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

از طرفی برخی از کارشناسان عقیده دارند بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به شدت ریزش می‌کند. کارول الکساندر، استاد امور مالی در دانشگاه ساکس گفت: من انتظار دارم قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به دلیل ریسک‌های ناشی از قانون‌گذاری و نظارت دولت‌ها تا ۱۰ هزار دلار ریزش کند.

«اگر اکنون سرمایه‌گذار بودم خیلی سریع بیت‌کوین خود را می‌فروختم، چون احتمالا سال ۲۰۲۲ قتلگاه ارز‌های دیجیتال خواهد بود.» این استاد دانشگاه نسبت به تکرار تاریخ هشدار داد، زیرا در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۸ هم بیت‌کوین از ۲۰ هزار دلار تا سه هزار دلار سقوط کرد.

تاد لوونشتاین، استراتژیست ارشد سهام در بانک یونیون گفت: بیت‌کوین بیشتر برای پوشش تورم ناشی از محرک‌های دولتی خریداری می‌شود. این کارشناس عقیده دارد دولت تدبیری برای این موضوع دارد و روایت بازار نزولی است.

یویا هاسگاوا، تحلیلگر ژاپنی می‌گوید: بزرگ‌ترین خطر برای بیت‌کوین تصمیمات فدرال رزرو است و دولت بایدن هم قصد دارد به این بازار نفوذ کند.

قیمت بیت کوین امروز، ۱۴۰۰/۱۱/۰۹

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید