قتل داماد به دست پدرزن

قتل داماد به دست پدرزن

آن روز وقتی فهمیدم دختر و دامادم باهم دعوایشان شده برای وساطت و پایان درگیری به آنجا رفتم، اما در یک لحظه عصبانی شدم و کنترل رفتارم را از دست دادم به همین خاطر چاقویی برداشته و به سمت دامادم پرت کردم که ناگهان ضربه به ران دامادم اصابت کرد.

کد خبر : ۱۰۳۳۳۸
بازدید : ۸۳۲۴

مرجان همایونی | مرد میانسال که ۱۵ سال قبل در اقدامی ناخواسته باعث مرگ دامادش شده بود با کمک واحد صلح و سازش مستقر در دادسرای جنایی پایتخت و پرداخت دیه، از زندان آزاد شد.

۲۱ آذر سال ۸۵ مرد میانسالی با اورژانس تماس گرفت و از مصدوم شدن داماد جوانش خبر داد. به‌دنبال این تماس مأموران اورژانس راهی محل شده و مرد جوان را در حالی که از ناحیه ران پا مصدوم شده بود به بیمارستان منتقل کردند، اما سه روز پس از بستری شدن در بیمارستان وی بر اثر شدت خونریزی و جراحت جان خود را از دست داد.

با مرگ امیر، موضوع به بازپرس جنایی اعلام شد و در تحقیقات اولیه پدرزن وی به نام حشمت به قتل ناخواسته اعتراف کرد و گفت: نمی‌خواستم دامادم کشته شود.

آن روز وقتی فهمیدم دختر و دامادم باهم دعوایشان شده برای وساطت و پایان درگیری به آنجا رفتم، اما در یک لحظه عصبانی شدم و کنترل رفتارم را از دست دادم به همین خاطر چاقویی برداشته و به سمت دامادم پرت کردم که ناگهان ضربه به ران دامادم اصابت کرد از دیدن زخمی شدن او خیلی ناراحت و پشیمان شدم همان موقع با اورژانس تماس گرفته و او را به بیمارستان منتقل کردیم.

به‌دنبال اظهارات مرد میانسال او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد. زمانی که مرد میانسال پای میز محاکمه به دفاع از خود پرداخت باتوجه به اینکه مدعی بود هیچ قصدی برای جنایت نداشته است، قضات دادگاه کیفری او را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند.

بدین ترتیب مرد میانسال از قصاص نجات یافت و محکوم به پرداخت دیه شد. اما زمانی که حکم صادره از سوی قضات دادگاه کیفری به دیوانعالی کشور ارسال شد، قضات شعبه ۱۱ دیوان، ایراداتی بر گواهی پزشکی پرونده گرفته و باتوجه به درخواست اولیام دم، رأی صادره را نقض کردند؛ بنابراین پرونده بار دیگر به دادگاه کیفری ارسال و اینبار پدرزن به قصاص محکوم شد و دیوان عالی کشور نیز این رأی را تأیید کرد.

اما وکیل متهم به رأی صادره اعتراض کرد و مدعی شد محکوم قصد قتل نداشته و ناخواسته ضربه را به ران مقتول وارد کرده است. از سویی از آنجایی که ایراد جرح با چاقو به قسمت ران مقتول وارد شده و این کار نوعاً کشنده نبوده است، این موارد از مصادیق قتل شبه عمد است.

با اعتراض وکیل متهم بار دیگر وی محاکمه شد و این بار قضات قتل را شبه‌عمد دانسته و حکم تبرئه از قتل عمد و پرداخت دیه صادر شد و قضات دیوان عالی کشور نیز حکم را تأیید کردند.

تصادف مرگبار

در حالی که خانواده مرد میانسال در تدارک جمع‌آوری دیه بودند و حشمت نیز همچنان در زندان بود یکی از روز‌های سال ۹۳ وقتی پسر و همسرش برای ملاقات او راهی زندان شده بودند در یک سانحه رانندگی هر دو نفر جان خود را از دست دادند.

با مرگ دو عضو خانواده حشمت، مرد میانسال که تنها امیدش به پسر و همسرش بود تا با فراهم کردن دیه او را از زندان آزاد کنند به علت ناتوانی در پرداخت دیه همچنان در زندان ماند. تا اینکه با گذشت بیش از ۱۵ سال از این قتل ناخواسته، پرونده برای تعیین تکلیف به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارجاع شد و محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت و اعضای واحد صلح و سازش مستقر در دادسرای امور جنایی وارد عمل شده و با تأمین دیه مرد زندانی و پرداخت به خانواده مقتول مقدمات آزادی مرد میانسال را پس از ۱۵ سال حبس فراهم کرده و بدین ترتیب وی پس از انجام مراحل قانونی آزاد شد.

منبع: روزنامه ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید