بورس عقبگرد کرد

بورس تهران بعد از چند روز حرکت صعودی و رکورد شکنی‌های جدید، امروز از مسیر خود عقبگرد کرد و منفی شد.

کد خبر : ۱۰۳۴۴
بازدید : ۱۵۳۵
بورس تهران بعد از چند روز حرکت صعودی و رکورد شکنی‌های جدید، امروز از مسیر خود عقبگرد کرد و منفی شد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران بعد از ثبت چند روز رویایی در هفته گذشته، از شدت حرکت خود در روز گذشته کاست و امروز نیز به طور کامل منفی شد.

به این ترتیب بورس تهران که با افزایش عرضه در روز گذشته خود را برای روند نزولی در معاملات امروز آماده می کرد، در معاملات امروز با افزایش فشار فروش و کاهش قیمت سهام شرکتها رو به رو شد و از موضع خود عقب نشینی کرد.

لذا توقف روند هیجانی بورس و عقب نشینی سهامداران از خرید سهم موجب شد تا شاخص بورس تهران افت 275 واحدی را تجربه کرد و در کانال 71 هزار و 118 واحد متوقف شد.

در بازار امروز گروه های بانکی و خودرویی که از تقاضای خرید میلیونی برخورار بودند، با کاهش قیمت و تقاضا مواجه شدند و تاثیر منفی روی شاخص بورس گذاشتند به طوری که شرکتهای در بازار امروز علاوه بر غدیر، بانکهای ملت، صادرات، تجارت، پاسارگاد، ایران خودرو، فولاد، هلدینگ خلیج فارس، بانک انصار و سینا موجب منفی شدن بورس شدند.در این میان پالایشگاه اصفهان، چادرملو، نفت و گاز پارسیان و ارتباطات سیار تلاش هایی برای مثبت شدن بورس کردند اما موفق به برگرداندن جریان منفی بورس نشدند.

در بازار امروز شرکتهای تجارت اکترونیک پارسیان، پالایشگاه بندرعباس و کارت اعتباری کیش از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و در مقابل شرکت سایپا که در هفته گذشته از صف خرید تاریخی 900 میلیونی برخوردار بود، با صف فروش دو میلیونی مواجه شد.

در بازار امروز علیرغم منفی شدن قیمت ها و افزایش عرضه، حجم و ارزش معاملات از رشد خوبی برخوردار بود به طوری که در مجموع 176 میلیون سهم به ارزش 338 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح 304 هزار میلیارد تومان رسید.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید