جزئیات حمله به سه روحانی در حرم امام رضا

جزئیات حمله به سه روحانی در حرم امام رضا

براساس گزارش‌ها یکی از طلاب با نام حجت‌الاسلام محمد اصلانی در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند.

کد خبر : ۱۰۵۰۴۹
بازدید : ۱۴۸۸۹

روابط عمومی آستان قدس رضوی با اعلام حمله به زائران امام رضا (ع) گفت: حمله کننده به زائران روحانی دستگیر شده و موضوع تا حصول نتیجه و شناسایی دیگر عوامل پیگیری می‌شود.

روابط عمومی آستان قدس رضوی روز سه شنبه اعلام کرد: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

این روابط عمومی افزود: با تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

روابط عمومی آستان قدس رضوی با محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) و روحانیت معزز اعلام کرد: موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم خواهد رسید.

عامل حمله عامل حمله به چند طلبه در حرم امام رضا

شهید اصلانی

شهادت حجت الاسلام اصلانی در این حمله


جزئیات جدید درباره طلبه‌هایی که در صحن رضوی مورد حمله قرار گرفتند

این ۳ طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سال‌ها برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد خدمت می‌کردند و امروز در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیت‌های ماه رمضان بودند.

حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: حجت الاسلام اصلانی یکی از روحانیون حادثه امروز حرم مطهر رضوی به شهادت رسید.

حجت الاسلام اصلانی از فعالان جهادی حاشیه شهر مشهد و از رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس بود که امروز به همراه ۲ روحانی فعال جهادی در حاشیه شهر مشهد، در حرم مطهر رضوی مورد سوءقصد با ضربه چاقو قرار گرفت.

براساس گزارش‌ها ۲ طلبه مصدوم حادثه امروز مشهد در بخش ریکاوری بعد از عمل جراحی هستند و خطر از آن‌ها رفع شده است.

لحظه دستگیری ضارب

ضارب روحانیون حرم رضوی تبعه خارجی است

دادستان خراسان رضوی در خصوص جزییات حادثه صحن پیامبر اعظم (ص) در حرم رضوی گفت: پرونده این حادثه در دادسرای خراسان رضوی تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

محمد حسین دورودی با اعلام اینکه ضارب سه روحانی در صحن پیامبر اعظم (ص) به همراه همدستانش دستگیر شده، اظهار کرد: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی با بیان اینکه بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: ضارب فردی با تبعه خارجی است.

بر اساس گزارش میزان بر اساس اطلاعیه روابط عمومی آستان قدس رضوی ساعتی پیش سه روحانی حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است، با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

سه روحانی

روایت استاندار از انگیزه‌های ضارب سه طلبه در حرم رضوی

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد ضارب تحت تاثیر القائات استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری این اقدام را انجام داده است.

با اینحال اطلاعات سپاه استان خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی‌های تخصصی از نامبرده توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی‌های نامعتبر در این خصوص پرهیز شود. متعاقبا اطلاعات تکمیلی ارسال خواهد شد.»

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید