اگر این ۱۰ نشانه را در بدن خود می‌بینید، مبتلا به قند خون هستید

اگر این ۱۰ نشانه را در بدن خود می‌بینید، مبتلا به قند خون هستید

بدانیم که دیابت دو نوع دارد؛ نوع اول، تا قبل از سن ۴۰ سالگی در بدن نمایان می‌شود و غیر قابل پیشگیری است. نوع دوم، بعد از سن ۴۰ در بدن بروز پیدا می‌کند که اغلب با سبک زندگی مناسب قابل پیشگیری است.

کد خبر : ۱۰۵۰۸۵
بازدید : ۴۶۴۹۹۹

بیماری قند خون به قاتل خاموش مشهور است. اگر این ۱۰ نشانه را در بدن خود می‌بینید، مبتلا به قند خون هستید. برخی از آن‌ها عبارتند از: تاری دید، خستگی، تشنگی دائم و...

در ابتدا بهتر است بدانیم که دیابت دو نوع دارد؛ نوع اول، تا قبل از سن ۴۰ سالگی در بدن نمایان می‌شود و غیر قابل پیشگیری است. نوع دوم، بعد از سن ۴۰ در بدن بروز پیدا می‌کند که اغلب با سبک زندگی مناسب قابل پیشگیری است.

به گزارش د هلثی، دیابت، بیماری خاموش قرن است. نوع دوم آن رایج‌تر بوده و به علت سبک زندگی اشتباه به وجود می‌آید. عدم تحرک کافی، تغذیه نامناسب و اضافه وزن از دلایل به وجود آمدن دیابت در بدن هستند.

دیابت، بیماریی است که نشانه‌های خاموشی در بدن دارد و ما وقتی متوجه وجود این بیماری می‌شویم که به ارگان‌های اصلی و مهم بدن ما آسیب جدی وارد می‌کند.

ما می‌توانیم با شناختن و شناسایی نشانه‌های خاموش دیابت در بدن، مانع از آسیب به چشم‌ها، کلیه و قلب شویم. در ادامه، با ۱۰ نشانه خاموش دیابت در بدن آشنا شوید.

۱. دست‌شویی رفتن‌های مکرر

اولین نشانه‌ی دیابت نوع دوم، تکرر ادرار است. در بدن ما میزان زیادی از قند (گلوکز)، بلا استفاده وجود دارد که کلیه تشخیص دفع آن‌ها را می‌دهد. در این صورت تعداد دست‌شویی رفتن‌ها زیاد شده و در هر بار، میزان ادرار به طور محسوسی بیش از حد طبیعی است.

۲. تشنه‌تر از حد معمول

برای اینکه قند اضافی موجود در خون ما دفع شود، بدن تقاضای آب بیشتر می‌کند. کسانی که دیابت خاموش دارند، علائمی مانند تشنگی بیش از حد نیز دارند. در این صورت شخص، بیشتر از حد معمول از آبمیوه، نوشابه و شیرکاکائو استفاده می‌کند.

۳. کاهش وزن بی دلی

قند‌های به دست آمده از موادغذایی، که برای سوخت ماهیجه‌ها و حفظ بقای بدن به آن‌ها نیاز داریم، به راحتی در ادرار از بدن خارج شده بدون اینکه سلول‌های بدن ما بتوانند از آن‌ها مصرف کنند.

در این صورت ما انرژی مورد نیاز برای هضم را پرداخت کرده؛ اما انرژیی دریافت نمی‌کنیم. در این صورت است که بدون هیچ رژیم غذایی و تحرک بیشتر، لاغر می‌شود.

۴. گرسنگی بیش از حد معمول

بالا بودن سطح قند (گلوکز) در بدن به معنای تعمین قند مورد نیاز ماهیچه‌های بدن نیست. در واقع، انسولین موجود در خون ما به خوبی برای بدن ما کار نمی‌کند و ما بیشتر و زودتر از حالت نرمال احساس گرسنگی مفرط می‌کنیم. این گرسنگی کاذب نبوده و در اکثر مواقع با افت فشار ناگهانی و سرگیجه همراه است.

خستگی

۵. خستگی‌های همیشگی

خستگی‌های همیشگی برای بیماران دیابت نرمال است. خستگی‌ها به این دلیل به وجود می‌آیند که غذاها، سوخت لازم برای سلول‌های بدن را تامین نمی‌کنند و قند‌های به دست آمده از موادغذایی دفع می‌شوند.

۶. حالات بد روحی

به علت وجود گلوکز اضافی در بدن، حالاتی مانند افسردگی‌های موقتی را تجربه می‌کنیم. پس نسبت به تغییرات ناگهانی حال خود هم حساسیت‌های لازم را داشته باشید؛ حتی اگر بدون دلیل رخ می‌دهند.

۷. تاری دید

دیابت با مسدود کردن رگ‌های خونی پشت چشم‌ها، موجب تاری دید می‌شود. گلوکزی که بر اثر دیابت در خون ما وجود دارند نوع متفاوتی با گلوکز‌های رایج برای سوخت بدن هستند و به همین دلیل به ارگان‌های بدن آسیب‌های جدی می‌رسانند.

اولین نشانه‌ی درمان دیابت با رفع تاری دید همراه است به شرط آن که هر چه سریعتر برای درمان اقدام کنید. ‎

۸. تاخیر در بهبود زخم‌ها و خون‌ریزی‌

دیر خوب شدن زخم‌ها و بند آمدن خون‌ریزی در هنگام بریدگی یا سوختگی، از نشانه‌های دیگر دیابت است. ممکن است این نشانه‌ها با کمبود فاکتور‌های پوستی نیز بروز کند که در هر دو صورت، بهتر است آزمایشات مربوطه را انجام و با پزشک خود در میان بگذارید.

۹. بی‌حسی و خواب‌رفتگی دست و پا

یکی از نشانه‌های خاموش دیابت در بدن مانند بی حسی در انگشتان پا، صدمه به رگ‌های عصبی است. این صدمات می‌تواند با بی‌حسی و خواب‌رفتگی‌های مکرر دست‌ها و پا‌ها خود را نشان دهند که نباید به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم؛ زیرا تخریب رگ‌های عصبی بدن، غیرقابل ترمیم است.

۱۰. عفونت‌های ادراری

وجود مقادیر بالای قند در ادرار، موجب جذب باکتری‌ها در ناحیه تناسلی می‌شوند. بنابراین، بیماری‌های باکتریایی و عفونت‌های ادراری می‌تواند از نشانه‌های خاموش دیابت باشد.

۰
نظرات بینندگان
  • دکتر مهرنوش کوثریان ارسالی در

    اسم بیماری دیابت قندی است نه"قند خون"

  • منصف ارسالی در

    من همه ی این ۱۰ نشانه را کامل دارم ولی رفتم آزمایش گفت نرمالی قند نداری چجوریه

  • درویشی ارسالی در

    سلام و عرض ادب اگر یکی از اینها رو هم داشته باشی باز هم باید نگران باشی یا هر ده تا رو باید داشته باشی

  • سید احمد ارسالی در

    توکل کنید به خدا

  • عباس ارسالی در

    سلام خوبی من شب ها زیاد دست شوی میرم 6بار ولی 9مورد دیگر را ندارم

  • ناشناس ارسالی در

    اسم بیماری
    دیابت هست عزیزان
    نه قند خونه

  • یوسف ارسالی در

    با این نشانه ها که شما زدی عین 80میلیون همین مشکل رو دارن با نشانه که نمیشه همچین مریضی رو تشخیص داد

  • اسعد بیگلری ارسالی در

    بسیار ممنونم از مطالب دقیق ، کامل ، واضح و مفیدتون

  • امیر ارسالی در

    من گزینه های
    ..۱
    ..۲
    ..۵
    ..۶
    ..۷
    دو دارم منم مریزم

  • اکبرقلی ارسالی در

    عالی ، ممنونیم ازین دست اطلاع رسانینی

  • faryad babaei ارسالی در

    بسیار جامع و کامل بازنویسی شده
    برقرار و پاینده باشید در پناه حق

  • ناشناس ارسالی در

    من همه این علایم دارم ،ولی آزنایش دادم ۸۳ بود

  • مهدی ارسالی در

    من تمام این علائم رو داشتم ولی خدارشکر بعد از انجام آزمایش قند خونم بالا نبود.
    کسایی که این مطلب رو خوندن لطفاً سریع دست و پای خودتون رو گم نکنید ، اگر فکر میکنید واقعا تمام این علائم رو دارید برید آزمایشگاه و یک چکاپ بدید تا مطمئن بشید از وضعیت خودتون.

  • آری ارسالی در

    آری

  • ناشناس ارسالی در

    بسیار عالی
    ممنون از اطلاعات جامع ومفیدتان

  • ............... ارسالی در

    من همه رو دارم به جز دو تا عفونت ها ادراری و کاهش وزن بی دلیل من به جاش اضافه وزن بی دلیل دارم

  • قندو‌عسل ارسالی در

    سلام شما درد را گفتید خوب درمانش را هم بگید ....؟؟؟

  • علی ارسالی در

    با سلام من تکرار ادرارو ضعف خستگی و سرگیجه دارم

  • فاطیما آستانی ارسالی در

    سلام مرسی بابت اطلاعات درمورددیابت همسرم روزی ۳متفورمین میخوردوهمه ی این ۱۰موردراداره درموردتیروییدم اطلاعات میخواستم خودم کم کاری تیروییدوهمسرم پرکاری تیروییدداره وتیروییدش روبرداشته وجراحی کرده

تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید