بهترین مکمل‌های غذایی برای درد مفاصل و زانو

بهترین مکمل‌های غذایی برای درد مفاصل و زانو

تحقیقات بر روی افراد مبتلا به آرتروز که از درد مفاصل رنج می‌برند نشان می‌دهد بیشتر آن‌ها از کمبود ویتامین D رنج می‌برند. سطح پایین این ویتامین باعث بروز درد‌های مزمن در فرد می‌شود.

کد خبر : ۱۰۵۳۰۸
بازدید : ۷۵۶۰

می‌توان با مصرف برخی مکمل‌های غذایی درد مفاصل و زانو را درمان کرد.

یکی از مواردی که با افزایش سن به صورت گسترده در افراد کهنسال دیده می‌شود، درد مفاصل و زانو است. گرچه این درد می‌تواند ناشی از طیف گسترده‌ای از مسائل و بیماری‌ها باشد، اما می‌توان با مصرف برخی مکمل‌ها به التیام این درد کمک کرد.



در این مطلب به مهمترین مکمل‌های غذایی که به تسکین درد مفاصل کمک می‌کند می‌پردازیم:


۱- گلوکوسامین:

این آمینو شکر یک بخش طبیعی در غضروف مفاصل است. مصرف این مکمل می‌تواند روند استهلاک و نابودی غضروف مفاصل را کند کرده و و باعث تسکین سفتی، تورم و درد زانو شود. هم اینک کپسول و قرص‌های حاوی گلوکوسامین در بازار موجود است که به صورت ترکیبی با سایر مواد مغذی فروخته می‌شود.

۲- کندرویتین:

این ماده در بافت‌های همبند در استخوان‌ها و غضروف وجود دارد. زمانی که فرد اقدام به مصرف این مکمل می‌کند، این امر باعث تقویت کلاژن در مفاصل می‌شود. همچنین کندرویتین به جذب آب در کلاژن موجود در مفاصل کمک می‌کند که همین امر به فعالیت نرم و منعطف آن منجر می‌شود.

۳- اسید چرب امگا ۳:

این اسید چرب مانع از بروز التهاب در بدن می‌شود. بدن اسید چرب امگا ۳ را به یک ماده شیمیایی آنتی اکسیدان به نام رزولوین تبدیل می‌کند که مانع از سفتی و آسیب به مفاصل می‌شود.

۴- متیل سولفونیل متان:

این ترکیب سولفوریک به طور طبیعی در میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها، منابع حیوانی، و بدن انسان وجود دارد. سولفور باعث کمک به ساخت بافت‌های همبند می‌شود. مصرف یک هزار تا ۳ هزار میلی گرم از این ماده شیمیایی به صورت روزانه علائم درد مفاصل شامل درد و تورم را از بین می‌برد.

۵- ویتامین D:

تحقیقات بر روی افراد مبتلا به آرتروز که از درد مفاصل رنج می‌برند نشان می‌دهد بیشتر آن‌ها از کمبود ویتامین D رنج می‌برند. سطح پایین این ویتامین باعث بروز درد‌های مزمن در فرد می‌شود. مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین D به درمان موثرتر آرتروز کمک می‌کند.

۶- زردچوبه:

یکی از معروف‌ترین ادویه‌ها که خواص ضدالتهابی دارد زردچوبه است. ترکیبی شیمیایی به نام کرکیومین در این ادویه وجود دارد که مانع از فعالیت پروتئین بروز دهنده التهاب می‌شود. مصرف این ادویه به مرور زمان باعث کاهش درد مفاصل و بهبود راه رفتن خواهد شد.

۷- روغن گل گاو زبان

۸- بوسولیا

۹- گیاه پنجه گربه

منبع: وب ام دی

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید