دستیار صوتی «الکسا» درخت می‌کارد!

دستیار صوتی «الکسا» درخت می‌کارد!

آخرین ابتکار آمازون در حوزه آب و هوا این است که کاربران دستگاه "الکسا" (Alexa) می‌توانند با گفتن جمله "الکسا! درخت بکار. " به دستیار فعال صوتی، احساس بهتری در مورد زمین داشته باشند.

کد خبر : ۱۰۵۵۱۲
بازدید : ۸۳۵۰

شرکت "آمازون" در راستای کمک کردن به مقابله با تغییرات اقلیمی قصد دارد از دستیار صوتی "الکسا" برای افزایش درختکاری استفاده کند.

شرکت "آمازون" (Amazon) طی سال‌های اخیر، مجموعه‌ای از ابتکارات پایدار را با هدف دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌تر کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای نسبت به آنچه در "توافقنامه آب و هوای پاریس" (Paris Climate Agreement) تعیین شده، آغاز کرده است.

آخرین ابتکار آمازون در حوزه آب و هوا این است که کاربران دستگاه "الکسا" (Alexa) می‌توانند با گفتن جمله "الکسا! درخت بکار. " به دستیار فعال صوتی، احساس بهتری در مورد زمین داشته باشند. آیا بحران آب و هوا با کمک این روش حل می‌شود؟

واضح است که دستیار صوتی هوشمند هیچ درختی نمی‌کارد. در عوض، آمازون با سازمان غیرانتفاعی "وان تری پلنتد" (One Tree Planted)، برای کاشت درخت در آپالاشیا در شمال کالیفرنیا، واشنگتن و اورگن به عنوان بخشی از طرح‌های احیای جنگل همکاری کرده است.

هر بار که کاربران از الکسا می‌خواهند درختی را پرورش دهد، می‌توانند یک دلار برای پرداخت هزینه یک نهال به خیریه اهدا کنند. همچنین آمازون، یک میلیون دلار به این سازمان غیرانتفاعی اهدا می‌کند تا کاشت یک میلیون درخت از آوریل تا دسامبر ۲۰۲۲ صورت بگیرد.

کمپین‌های درختکاری مدت‌هاست که روشی محبوب برای مردم بوده‌اند تا نشان دهند که برای زمین اهمیت قائل هستند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که کاشت درختان، روشی نسبتا ناکارآمد برای شرکت‌های بزرگ با هدف کاهش سرعت تغییرات آب و هوایی است.

گونه‌هایی از درختان که به طور نادرست کاشته می‌شوند، می‌توانند اکوسیستم‌های محلی را از بین ببرند و حتی اگر این کار با دقت انجام شود، درختان باید بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی را اشغال کنند تا تغییرات آب و هوایی را در مقیاس قابل توجه کاهش دهند.

در هر حال، این باعث نمی‌شود که شرکت‌های بزرگ، سالانه برنامه‌های درختکاری خود را راه‌اندازی نکنند. شرکت "سیلزفورس" (Salesforce) قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱۰۰ میلیون درخت بکارد.

شرکت "سامسونگ" (Samsung) قصد دارد دو برابر بیشتر از آمازون در ماداگاسکار درخت بکارد. شرکت "مایکروسافت" (Microsoft) نیز هزاران درخت را در سال ۲۰۲۰ از طریق مشارکت با موتور جستجوی "اکوزیا" (Ecosia) کاشت.

کاشت درختان، خوب است، اما گزارش هفته گذشته "هیئت بین‌دولتی تغییر اقلیم" (IPCC)، روش‌های معنی‌داری را پیشنهاد کرد که مردم به واسطه آن‌ها می‌توانند انتشار کربن را کاهش دهند تا گرمای سیاره ما کاهش یابد. درخواست از الکسا در مورد اهدای یک دلار برای یک نهال، به اندازه استفاده از حمل و نقل عمومی یا راندن دوچرخه الکتریکی تأثیرگذار نیست.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید