طرز تهیه حلوای عربی

طرز تهیه حلوای عربی

حالا شهد خنک شده را به آرامی به حلوا اضافه می‌کنیم و مدام هم می‌زنیم تا حلوا جمع شود. در ادامه این حلوای خوشمزه را درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم و با خلال پسته تزئین کرده و سرو می‌کنیم.

کد خبر : ۱۰۵۵۳۸
بازدید : ۵۹۸۲

حلوای عربی همانطور که از نامش مشخص است یکی از انواع حلوا‌های سنتی و خوشمزه کشور‌های عربی است که با رسپی‌های متنوعی درست می‌شود.

برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای عربی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم حلوای عربی

آرد قنادی ۴ پیمانه
شیر خشک ۲ پیمانه
کره ۵۰ گرم
کره محلی ۱ قاشق چایخوری
مواد لازم شهد حلوا
شکر ۴ پیمانه
پودر هل ۲ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۵ قاشق چایخوری
گلاب ۳ قاشق چایخوری
آب ۲ پیمانه

حلوا عربی

طرز تهیه حلوای عربی

مرحله اول: برای تهیه حلوا عربی خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم، سپس آب را به همراه شکر به قابلمه اضافه می‌کنیم. در ادامه مخلوط می‌کنیم و زعفران را به همراه گلاب به قابلمه اضافه می‌کنیم.

مرحله دوم: حالا وقتی شکر حل شد، پودر هل را اضافه می‌کنیم و مخلوط می‌کنیم. در ادامه وقتی شهد ریز جوش زد، حرارت را خاموش می‌کنیم، سپس اجازه می‌دهیم کاملا خنک شود. حالا آرد را با شیر خشک مخلوط می‌کنیم.

مرحله سوم: در این مرحله مخلوط آرد و شیر خشک را ۳ مرتبه الک می‌کنیم. حالا یک قابلمه جداگانه روی حرارت قرار می‌دهیم، سپس مخلوط آرد قنادی و شیر خشک را به آن اضافه می‌کنیم و مدام هم می‌زنیم تا آرد نسوزد.

مرحله چهارم: به هم زدن آرد ادامه می‌دهیم تا خامی آرد گرفته شود و تغییر رنگ دهد. در ادامه وقتی رنگ آرد تغییر کرد، برای اینکه آرد گلوله گلوله نشود قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم و مجددا الک می‌کنیم، سپس درون قابلمه می‌ریزیم.

مرحله پنجم: در این مرحله مجددا قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم و کره را به همراه روغن محلی به آرد اضافه می‌کنیم، سپس به صورت مداوم مخلوط می‌کنیم تا خمیری یکدست درست شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم.

مرحله ششم: حالا شهد خنک شده را به آرامی به حلوا اضافه می‌کنیم و مدام هم می‌زنیم تا حلوا جمع شود. در ادامه این حلوای خوشمزه را درون ظرف مورد نظرمان می‌ریزیم و با خلال پسته تزئین کرده و سرو می‌کنیم.

منبع: ایسکانیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید