جنجال دستمزد کریم باقری

جنجال دستمزد کریم باقری

مجموع این‌ها ممکن است قرارداد باقری را مثلا به عدد دوونیم‌میلیارد تومان برساند؛ هزینه‌ای نزدیک به دستمزد یک فصل یک بازیکن بسیار معمولی در لیگ برتر.

کد خبر : ۱۰۵۷۷۲
بازدید : ۴۳۹۴

قرارداد کریم باقری با تیم ملی تمام شده و گویا فدراسیون فوتبال چندان تمایلی به تمدید آن ندارد. چرا؟ یکی از دلایلش این است که می‌گویند دستمزد باقری بالاست و نوعی هزینه بیخود برای فدراسیون فوتبال به شمار می‌آید.

تازه بگذریم از این که هنوز تکلیف اسکوچیچ، سرمربی تیم هم روشن نیست، چه برسد به دستیاران او! خبری که از فدراسیون به بیرون درز کرده این است که هر بازی حضور کریم باقری روی نیمکت تیم ملی حدود صد میلیون تومان هزینه دارد.

بخشی از افکار عمومی هم در قبال این خبر موضع گرفته و آقا کریم را زیر سوال برده است. این مطلب در دفاع از باقری نیست.

اگر حقش است در تیم ملی باشد و می‌ارزد که این پول را به او بدهند، باید نگه‌اش داشت، اما اگر حقش نیست، حتی یک ریال هزینه اضافی در این بخش هم ناصواب و غیر قابل توجیه است. با این حال شاید بد نباشد چند نکته را با هم مرور کنیم.

یک. صد میلیون تومان برای هر بازی تیتر غلط‌اندازی است. مگر تیم ملی در طول سال چند مسابقه دارد؟ بد نیست بدانید سال ۱۴۰۰ که یکی از شلوغ‌ترین سال‌های تیم ملی بود و مسابقات انتخابی جام جهانی به شکل فشرده برگزار شد، تیم ملی کلا ۱۳ بازی برگزار کرد. چشم‌اندازمان برای سال ۱۴۰۱ هم در بهترین حالت ممکن چیزی نزدیک به همین عدد است.

مجموع این‌ها ممکن است قرارداد باقری را مثلا به عدد دوونیم‌میلیارد تومان برساند؛ هزینه‌ای نزدیک به دستمزد یک فصل یک بازیکن بسیار معمولی در لیگ برتر.

دو. دراگان اسکوچیچ، کریم باقری را خواسته و در مورد کیفیت او خودش باید نظر بدهد. همه می‌دانند کمک کریم به تیم ملی چندان جنبه «فنی» ندارد. در پرسپولیس هم اوضاع همین طور است و این اصلا نکته پنهانی به شمار نمی‌آید. او را معمولا به خاطر حفظ نظم و دیسیپلین در تیم و نیز برقراری روابط بین بازیکنان و سرمربی می‌خواهند.

مشخصا در تیم ملی کریم می‌تواند به ترمیم حفره ناشی از عدم اقتدار و کاریزمای مربی کروات هم کمک کند. فقط هم اسکوچیچ نیست. قبل از او سرمربیانی مثلی علی دایی، برانکو ایوانکوویچ، گابریل کالدرون و یحیی گل‌محمدی از همکاری با باقری استقبال کرده بودند.

اگر می‌ارزد به خاطر این چیز‌ها به کریم باقری پول بدهید، قراردادش را تمدید کنید، در غیر این صورت نیازی به درز خبر و شوراندن افکار عمومی علیه او نیست. خوب است از سرمایه‌های اجتماعی‌مان مراقبت کنیم.

سه. صرفا برای مقایسه و یادآوری! دو دستیار بلژیکی و اسپانیایی مارک ویلموتس با شکایت به فیفا جمعا یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار علیه فدراسیون حکم گرفته‌اند. این رقم (که البته غیر از طلب شش میلیون یورویی خود ویلموتس است) به دلار امروز می‌شود چیزی حدود ۳۸ میلیارد تومان برای پنج بازی. یعنی هر کدام از این دو عزیز برای هر بازی حضور روی نیمکت تیم ملی سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پول گرفته‌اند.

چهار. موضوع اصلی، اما دستمزد صد میلیونی کریم نیست. شما می‌توانید او را سزاوار گرفتن این پول بدانید یا ندانید. همه عقاید مختلف هم محترم است. موضوع مهم‌تر عدم یکپارچگی و اتحاد در فدراسیون فوتبال در قبال تیم ملی است.

با مجموعه‌ای مواجه هستیم که زورش نمی‌رسد حتی در مورد یک دستیار اقتدار عمل لازم را داشته باشد و قاطعانه و در آرامش تصمیم بگیرد. در نتیجه با بیرون‌دادن این خبر، از فرمول حساس‌کردن افکار عمومی سود می‌برد. آیا اگر یک رئیس فدراسیون مقتدر داشتیم، باز خبر را این طوری بیرون می‌دادند؟ خدا آخر و عاقبت تیم ملی را با این مدیران به خیر کند.

۰
نظرات بینندگان
  • مهدی ارسالی در

    سرمایی اقتصادی خود کریم باقری پنچ جام پرسپولیس کار کریم تیم ملی رفت جام جهانی کار کریم من استقلالیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید