قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۵

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۱/۰۵

قیمت بیت کوین امروز ۵ اردیبهشت ماه با ۱.۵۸ درصد کاهش نرخ به ۳۸,۹۸۰ دلار معادل ۱,۱۰۲,۸۲۲,۱۶۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۶۰۷۲
بازدید : ۶۷۸

فرادید | حرکت بیت کوین در مسیر کاهشی ادامه دارد. امروز ۵ اردیبهشت قیمت بیت کوین با افت ۱.۵۸ درصدی به ۳۸,۹۸۰ دلار معادل ۱,۱۰۲,۸۲۲,۱۶۰ تومان رسید.

پس از سقوط روز دوشنبه، بیت کوین به شکلی تهاجمی مسیر حرکت خود را تغییر داد و در عرض چند روز چندین هزار دلار به ارزش خود اضافه کرد. در نتیجه این اقدام، قیمت بیت کوین از بالاترین سطح قیمت ماه ژانویه (دی و بهمن) یعنی ۴۲,۰۰۰ دلار عبور کرد و به صعود خود ادامه داد.

این روند با افزایش قیمت تا مرز ۴۳,۰۰۰ دلار به اوج خود رسید و به ثبت بالاترین سطح ده روز اخیر منجر شد. با این حال، در این مرحله خرس‌ها پا به میدان گذاشتند و اجازه جهش بیشتر قیمت را ندادند. برعکس، مسیر بیت کوین بار دیگر معکوس شد و شروع به اصلاح نمود.

به گزارش فرادید؛ در واقع، این افت قیمت کاملاً ناگهانی بود و طبق گزارش دیروز، این دارایی زیر ۴۰,۰۰۰ دلار معامله شد و تا حدود ۳۹,۰۰۰ دلار کاهش یافت.

هرچند بیت کوین بازار تلاش کرد ارزش از دست رفته خود را بازیابد، ولی در مسیر خود بار دیگر با مقاومت ۴۰,۰۰۰ دلاری برخورد کرد و متوقف شد. یت کوین همچنان در این ناحیه باقی مانده و با قیمت کمتر از ۳۹,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار آن نیز اکنون ۷۵۰ میلیارد دلار است.

رائول پال، مدیر سابق گلدمن ساکس عقیده دارد بازار سهام آمریکا می‌تواند باعث نزول بازار کریپتوکارنسی شود. این مدیر ارشد در توئیتر خود به حدود یک میلیون دنبال‌کننده گفت: از منظر تکنیکال در صورت شکسته شدن حمایت بازار سهام، احتمال اصلاح زیاد است. «خطر سقوط شدید بازار سهام زیاد است و این می‌تواند باعث ریزش بازار رمزارز‌ها شود.»

پال عقیده دارد بازار رمزارز‌ها از شرایط کلان اقتصادی تاثیر می‌گیرد و شرایط اقتصادی هم در حال حاضر زیاد خوب نیست.

چانگ پنگ ژائو، رئیس صرافی بایننس ویدیویی با جرمی آلر، مدیرعامل circle منتشر کرد و گفت: افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی و صعود شاخص دلار می‌تواند باعث صعود رمزارز‌ها شود. ژائو عقیده دارد به این دلیل که دلار آمریکا در بسیاری از مواقع به عنوان ابزار تحریمی استفاده می‌شود رمزارز‌ها می‌توانند جایگزین دلار در معاملات بین‌المللی باشند.

بعد از شروع جنگ روسیه و اوکراین احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا زیاد شد. فدرال رزرو نرخ بهره را ۰/۲۵ درصد افزایش داد که این موضوع باعث ریزش شدید بازار شد. وقتی نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند پول از دارایی‌های پرریسک به دارایی‌های کم‌ریسک منتقل می‌شود و این موضوع در مورد بازار رمزارز‌ها هم صادق است.

احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا زیاد است و همین موضوع هم باعث ایجاد نگرانی در میان فعالان بازار شده است.

اما نکته قابل توجه در تحلیل کوین دسک این است که نوسانات منفی روز پنجشنبه باعث شده چشم انداز صعودی هفته گذشته اعتبارش را از دست بدهد. ضمن اینکه افزایش حجم موقعیت‌های فروش نسبت به سفارشات خرید طی چند روز گذشته، کاهش تمایل سرمایه گذاران به خرید را نشان می‌دهد و چنانچه قیمت در حرکت به سمت پایین، تراز ۳۵,۶۹۳ دلار که میانگین متحرک هفتگی ۱۰۰ کندلی است را به پایین بشکند، می‌تواند منجر به سقوط تا ناحیه حمایتی ۲۷ الی ۳۰ هزار دلار شود.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید