هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۸

هواشناسی ایران امروز ۱۴۰۱/۰۲/۰۸

با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۸ اردیبهشت ماه در شمال غرب و غرب کشور سامانه بارشی شدیدی فعال خواهد بود.

کد خبر : ۱۰۶۲۹۹
بازدید : ۶۱۵

فرادید | بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی ایران امروز ۸ اردیبهشت ماه در اکثر مناطق کشور به جز استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در برخی ساعات روز به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

شدت بارش‌های امروز برای شمال غرب و غرب کشور است. پنجشنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، همدان، خراسان رضوی، مرکزی، قم، شمال اصفهان، یزد و خراسان جنوبی بارندگی ادامه خواهد داشت.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، روز جمعه سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود و در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

طی این روز در نیمه غربی، مناطق مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و شنبه و یکشنبه هفته آینده علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور در ساعاتی از روز بارش پیش‌بینی شده است.

خلیج‌فارس نیز روز جمعه مواج خواهد بود. آسمان تهران از بعدازظهر امروز به‌تدریج ابری گاهی همراه با وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها ابری همراه با وزش باد شدید، گاهی با رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده با نفوذ متناوب زبانه‌های سامانه بارشی، آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها ابری همراه با وزش باد شدید، گاهی با رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد به‌ویژه روز‌های جمعه و شنبه در ساعات بعد از ظهر تا شب پیش‌بینی می‌شود که در پاره‌ای نقاط به‌ویژه بخش‌های جنوبی استان گاهی با وزش باد خیلی شدید و گردوخاک و کاهش دید مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری تا ابری و بارش پراکنده و در بعد از ظهر قسمتی ابری و باد و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی جمعه نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق وگاهی وزش باد شدید با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید