هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۰

هواشناسی ایران، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۰

بر اساس هشدار‌های سازمان هواشناسی ایران، امروز ۱۰ اردیبهشت بارش و وزش باد در بیشتر مناطق کشور رخ خواهد داد.

کد خبر : ۱۰۶۳۵۸
بازدید : ۵۳۵

فرادید | با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی ایران امروز ۱۰ اردیبهشت ماه و طی پنج روز آینده گذر متناوب امواج تراز میانی جو سبب بارش و وزش باد در بیشتر مناطق کشور می‌شود.

بر این اساس امروز در غالب مناطق رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید یا گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ انتظار می‌رود.

به گزارش فرادید و به نقل از سازمان هواشناسی ایران، بارش در شمال زنجان، مناطقی از مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی شدت خواهد داشت و در استان‌های مرزی کرمانشاه، ایلام، غرب خوزستان و در نوار شرقی کشور پراکنده و خفیف است.

یکشنبه گستره بارش در کل کشور است و در غرب کردستان، شمال استان‌های همدان، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان رضوی بارش شدت خواهد داشت و در نوار جنوبی بارش پراکنده و خفیف است و دوشنبه در نیمه شمالی کشور بارش متناوب باران ادامه خواهد داشت و شدت بارش در استان‌های گلستان، خراسان

شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود و در مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید گاهی گرد و خاک رخ می‌دهد.

سه‌شنبه در نوار شمالی و در استان خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارش، گاهی وزش باد و در دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی بارش پراکنده و خفیف رخ می‌دهد.

چهارشنبه بارش در شمال غرب کشور ادامه دارد و در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل شمالی و شمال شرق بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می‌دهد. در سه روز آینده در مناطق جنوبی و شرقی کشور وزش باد شدید است.

امروز در نواحی غرب و جنوب غرب کشور و یکشنبه در شمال غرب و غرب کشور گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. روز‌های شنبه و یکشنبه تنگه هرمز و دریای عمان و دوشنبه خلیج فارس و دریای عمان مواجه می‌شوند.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری و از بعدازظهر رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه نیمه ابری، گاهی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز بندرعباس با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و فردا اهواز با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و طی امروز و فردا شهرکرد با دمای ۶ و ۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

وضعیت آب و هوای ایران

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید