کلکسیون‌های عجیب و غریب سلبریتی‌ها

کلکسیون‌های عجیب و غریب سلبریتی‌ها

رونالدوی ۳۷ ساله در حال گشت‌وگذار در شرکت فراری و پس از عکس‌گرفتن با خودرو‌های فرمول یک، یک خودروی فِراری مونزا به ارزش ۱.۴ میلیون پوند هم سفارش داده است. این سفارش باعث شد ارزش کلکسیون خودرو‌های رونالدو به مبلغ خیره‌کننده ۱۷ میلیون پوند برسد.

کد خبر : ۱۰۶۴۳۳
بازدید : ۹۹۵

خانه بعضی از سلبریتی‌های هالیوودی گنجینه‌ای از یادگاری‌های منحصربه‌فردی است که شامل هر چیزی از تاکسیدرمی گرفته تا کفش و حشرات مرده می‌شود؛ مجموعه‌هایی که گاهی عجیب و گاهی هم بسیار گران است.

داشتن یک سرگرمی جانبی مانند جمع‌آوری تمبر، سکه یا بلیت قطار شاید طبیعی به نظر برسد، اما برای برخی از افراد ثروتمند و مشهور، این کار جنبه دیگری دارد. حتی شاید این موضوع که بعضی از آن‌ها کلکسیونی از چاقو، رخت‌آویز، عروسک یا ... داشته باشند، دور از ذهن به نظر برسد.

در این بین، خانه بعضی از سلبریتی‌های هالیوودی گنجینه‌ای از یادگاری‌های منحصربه‌فردی است که شامل هر چیزی از تاکسیدرمی گرفته تا کفش و حشرات مرده می‌شود؛ مجموعه‌هایی که گاهی عجیب و گاهی هم بسیار گران است.

شاید هم این کار بیشتر متمرکز بر جنبه‌های خرید و مصرف‌گرایی بیش از حد بازیگران یا حتی جنبه‌های تبلیغاتی برای برند‌ها باشد. هر چه هست، گاهی این مجموعه‌ها تنه به عجیب‌بودن می‌زنند و گاهی هم در تضاد با موضوعاتی مثل حمایت از حیوانات در عین علاقه به تاکسیدرمی هستند. با عجیب‌وغریب‌ترین سلبریتی‌های کلکسیون‌دار آشنا شوید.

بوگاتی و فِراری‌های خاص
چه کسی؟ کریستیانو رونالدو
چه کلکسیونی؟ خودرو

این فوتبالیست سرشناس سال به سال به کلکسیون خودرو‌های خود اضافه می‌کند؛ کلکسیونی که پر از خودرو‌های گران‌قیمت، پرسرعت و خاص است. فوق ستاره منچستریونایتد، ۵/۸ میلیون پوند برای بوگاتی چنتودیچی که تنها ۱۰ عدد از آن ساخته شده، هزینه کرده است تا یک خودروی دیگر به کلکسیون باورنکردنی‌اش اضافه کند.

رونالدوی ۳۷ ساله در حال گشت‌وگذار در شرکت فراری و پس از عکس‌گرفتن با خودرو‌های فرمول یک، یک خودروی فِراری مونزا به ارزش ۱.۴ میلیون پوند هم سفارش داده است. این سفارش باعث شد ارزش کلکسیون خودرو‌های رونالدو به مبلغ خیره‌کننده ۱۷ میلیون پوند برسد.

چاقو‌های عتیقه در خانه «آنجلینا»
چه کسی؟ آنجلینا جولی
چه کلکسیونی؟ چاقو

این بازیگر معروف هالیوود مجموعه بزرگی از چاقو‌های عتیقه دارد. این بازیگر و کارگردان هالیوودی علاقه زیادی به جمع‌آوری اشیای قدیمی دارد، اما کلکسیون خنجر و چاقوی او از همه معروف‌تر است. این بازیگر اولین مجموعه خنجر‌های خود را در حدود ۱۱ سالگی، همراه با مادرش در نمایشگاه‌های چاقوی رنسانس به نمایش گذاشت. سال‌ها بعد، مجموعه او متشکل از چاقو‌های پروانه‌ای به چاقو‌های تاشو تبدیل شد. قیمت برخی از اقلام این مجموعه بیش از ۲۴ هزار دلار گزارش شده است.

نگهداری از ۴۸ گیتار در استودیوی شخصی
چه کسی؟ کیفر ساترلند
چه کلکسیونی؟ گیتار گیبسون

«کیفر ساترلند» نه‌تن‌ها یک بازیگر با استعداد است بلکه علاقه‌مند به گیتاری به نام «گیبسون» هم هست. تعداد فعلی مجموعه گیتار او ۴۸ عدد است و همه آن‌ها در استودیویی که خودش ساخته است، نگهداری می‌شود تا جوانان را تشویق کند که وارد موسیقی شوند. علاقه او به‌حدی بود که سازنده معروف گیتار گیبسون به افتخار او یک گیتار با نام «Gibson Kiefer» ساخت.

صاحب سکه‌ای از قرن چهارم قبل از میلاد
چه کسی؟ نیکول کیدمن
چه کلکسیونی؟ سکه

بر خلاف سن بیشتر «کیدمن» نسبت به بقیه افراد این فهرست، او هم از دیگر مجموعه‌های سلبریتی‌ها کم نمی‌آورد و به جمع‌آوری سکه به‌ویژه از نوع عتیقه آن می‌پردازد. او از سکه‌ای نگهداری می‌کند که مربوط به دوران یهودیت است؛ یعنی زمانی در قرن چهارم قبل از میلاد.

نگهداری از عینک‌های آفتابی در موزه
چه کسی؟ التون جان
چه کلکسیونی؟ عینک آفتابی

«التون جان»، عینک آفتابی‌اش را علامت تجاری خود قرار داده است. او مجموعه عظیمی از صد‌ها عینک آفتابی چند رنگ دارد که در مناسبت‌های مختلف استفاده می‌کند. در یک موزه انگلیسی، قفسه‌های چوبی ویژه‌ای ساخته شده تا مجموعه شگفت‌انگیز عینک‌های آفتابی این خواننده را نگهداری کند.

اصطبل ۱۰ میلیارد تومانی «آزمون» با ۲۳ اسب
چه کسی؟ سردار آزمون
چه کلکسیونی؟ اسب

شناختی که مهاجم تیم ملی از اسب‌ها دارد، آن قدر تخصصی است که در چشم به‌هم‌زدنی می‌تواند نوع خوب و بد آن‌ها و ویژگی‌هایشان را برشمرد. البته علاقه و تبحر سردار آزمون در رشته اسب‌دوانی او را به جایی کشانده که به صورت حرفه‌ای هم در این عرصه فعالیت می‌کند.

او این روز‌ها صاحب اسبی مشهور به نام سریک است که در رقابت‌های اسب‌دوانی استرالیا، یکی از مطرح‌ترین رقابت‌ها، مسابقه می‌دهد. طبق شنیده‌ها سردار آزمون ۲۳ اسب دارد که هر یک عناوین قهرمانی متعددی را به دست آورده‌اند. به همین دلیل ارزش اسب‌های سردار روی هم باید نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان باشد.

عشق به رخت آویز‌های غیر فلزی!
چه کسی؟ پنه لوپه کروز
چه کلکسیونی؟ رخت‌آویز

برای یک ستاره سینما که تبدیل به نماد مد هم شده است، شاید کمتر تعجب‌آور باشد که کلکسیونی خاص داشته باشد، اما «کروز» تعداد شگفت‌انگیزی از رخت‌آویز‌های متفاوت دارد. این بازیگر اسپانیایی که در دنیای مد هم فعال است، طبق گزارش‌ها بیش از ۵۰۰ چوب لباسی غیر فلزی دارد که همه را در خانه‌اش نگهداری می‌کند و علاقه زیادی به آن‌ها دارد.

زندگی در کنار جغد و گورخر مُرده!
چه کسی؟ آماندا سیفرید
چه کلکسیونی؟ تاکسیدرمی

جوجه‌ای به نام لیندا، گورخری به نام کوین اسپارکل و جغدی به نام بئاتریس، همگی حیواناتی در میان مجموعه تاکسیدرمی غیرمعمول «آماندا سیفرید» هستند. وسواس خرید این ستاره هالیوودی درباره خرید حیوانات مرده از اواخر دهه ۲۰۰۰ پس از بازدید او از یک فروشگاه معروف تاکسیدرمی در پاریس آغاز شد. «سیفرید» به عنوان یک دوستدار حیوانات، تحت تأثیر حیوانات مرده قرار گرفته و نگهداری از آن‌ها را یک هنر می‌داند.

آرامش در کنار ماشین‌های تایپ!
چه کسی؟ تام هنکس
چه کلکسیونی؟ ماشین تایپ

در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۹، ستاره سینما و برنده جایزه آکادمی اسکار از داشتن مجموعه‌ای از ماشین‌های تحریر خبر داد که تا قبل از آن، درباره این موضوع چیزی به رسانه‌ها نگفته بود. او اولین دستگاه خود را زمانی که فقط ۱۹ سال داشته، خریده و اکنون مجموعه‌اش به بیش از ۱۲۰ دستگاه رسیده است.

او درباره این که چرا تصمیم به جمع‌آوری چنین کلکسیونی گرفته است، گفته که ماشین‌های قدیمی به او کمک کردند تا احساس آرامش کند. به نظر او هر ماشین تایپ به اندازه مجموعه‌ای از اثر انگشت فردی است که با آن کار می‌کند.

مجسمه‌های هنری در خانه «فارل»
چه کسی؟ فارل ویلیامز
چه کلکسیونی؟ هنر معاصر

خانه ستاره هیپ‌هاپ «فارل ویلیامز»، مملو از هنر‌های معاصر است. او از طرفداران بزرگ مجسمه‌سازان و نقاشان هنر معاصر است که مجموعه‌ای چشمگیر از بیش از ۷۰۰ قطعه هنری در خانه‌اش دارد. فارل در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از صد شخصیت تاثیرگذار سال مجله تایم انتخاب شد.

عروسک‌بازی توسط بازیگر دزدان‌دریایی کارائیب
چه کسی؟ جانی دپ
چه کلکسیونی؟ عروسک

ظاهرا باربی‌ها فقط برای بچه‌ها نیستند. هنوز دقیقاً تأیید نشده است که «دپ» چند عروسک در مجموعه خود دارد، با این حال منابع معتبر گزارش داده‌اند که این بازیگر بیش از صد‌ها باربی دارد. اما مسئله برای بازیگر دزدان دریایی کارائیب به این جا ختم نمی‌شود، زیرا او مدل‌های مینیاتوری از افراد مشهور از جمله دانی آزموند، بیانسه و الویس پریسلی را هم دارد.

در سال ۲۰۱۵، «جانی دپ» در مصاحبه‌ای گفت: «از عروسک‌ها برای آزمایش شخصیت‌های فیلم استفاده می‌کنم. من و دخترم با باربی زیاد بازی کردیم. من قبلاً شخصیت‌ها را روی او آزمایش می‌کردم، بله، بازی با باربی، چرا که نه؟»

منبع: خراسان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید