آموزش راه‌های تشخیص ایرپاد تقلبی از اصل

آموزش راه‌های تشخیص ایرپاد تقلبی از اصل

نخست؛ اگر ایرپادتان به آیفون یا آیپد متصل است، می‌تواند منوی بلوتوث را باز کرده و روی آیکون i در کنار نام آن، تپ کنید. در صفحه جدید، شماره سریال ایرپاد نمایش داده خواهد شد.

کد خبر : ۱۰۶۵۰۹
بازدید : ۱۵۷۰

به جرات می‌توان ایرپاد را یکی از محبوب‌ترین محصولات اپل بعد از گوشی‌های آیفون دانست که توانسته نگاه خریداران زیادی را به خود جلب و فروش قابل‌توجهی را تجربه کند.

این محبوبیت، اما باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های متفرقه، نمونه‌های تقلبی و کپی‌شده‌ای از این محصول را با ظاهری تقریبا یکسان روانه بازار کنند. در حال حاضر، ده‌ها مدل ایرپاد جعلی در بازار وجود دارد که در نگاه اول، تشخیص مدل اصل از تقلبی، بسیار دشوار است. اما روش‌هایی نیز وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان ایرپاد‌های تقلبی را تشخیص داد.

نحوه پی بردن به تقلبی بودن ایرپاد از طریق وب‌سایت اپل

اپل در وب‌سایت خود این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا مشخص کنند که آیا محصول مدنظر آنها، همچنان تحت گارانتی این شرکت است یا خیر. اما در کار چک کردن این موضوع، می‌توان از این طریق به تقلبی یا اصل بودن محصول اپل نیز پی برد.

آموزش اتصال ایرپاد یا سایر هدفون‌های بلوتوثی به اپل واچ

برای این کار، به شماره سریال ایرپاد خود نیاز دارید. برای دسترسی به شماره سریال، می‌توان از دو روش بهره برد. نخست؛ اگر ایرپادتان به آیفون یا آیپد متصل است، می‌تواند منوی بلوتوث را باز کرده و روی آیکون i در کنار نام آن، تپ کنید. در صفحه جدید، شماره سریال ایرپاد نمایش داده خواهد شد.

در روش دوم نیز می‌توانید شماره سریال را از داخل کیس این محصول پیدا کنید. در کیس ایرپاد مکس، شماره سریال در زیر بالشتک گوشی چپ نوشته شده است. البته شماره سریال بسیار ریز نوشته شده و شاید به یک ذره‌بین نیاز داشته باشید.

ایرپاد تقلبی از اصل

راه‌های تشخیص ایرپاد تقلبی از اصل

پس از دریافت شماره سریال، وارد بخش Check Coverage وب‌سایت اپل شوید و شماره سریال را در قسمت بالای صفحه وارد کنید. پس از درج عبارت CAPTCHA، روی Continue کلیک کنید.

اگر به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که از شما تاریخ خرید محصول را می‌خواهد و یا گزینه‌های گارانتی را نمایش می‌دهد، ایرپاد شما به احتمال بسیار زیاد اصل و متعلق به اپل است. اما اگر پیغام خطایی نمایش داده شد که می‌گوید اپل نمی‌تواند پوشش این شماره سریال را بررسی کند، بی‌تردید ایرپاد تقلبی را خریداری کرده‌اید.

اپل استاندارد‌های تولید سطح بالایی دارد که این استاندارد‌ها کمتر توسط شرکت‌های تولیدکننده محصولات تقلبی، رعایت می‌شود. اگر به دقت نگاه کنید، شواهدی را مبنی بر تقلبی بودن محصول روی بسته‌بندی، قاب و حتی خود ایرپاد مشاهده کنید.

در اینجا، برخی از مواردی که می‌تواند به شما در تشخیص تقلبی بودن ایرپاد کمک کند، آمده است:

- جعبه و دفترچه راهنمای استفاده محصول را چک کنید. در درج اطلاعات مربوط به اغلب این محصولات جعلی، اشتباهات املایی و دستور زبان انگلیسی مشاهده می‌شود.

- به کابل شارژ دقت کنید. اگر از نوع لایتنینگ نیست قطعا تقلبی است.

- از پلاستیک بی‌کیفیت برای ساخت ایرپاد استفاده می‌شود و نسبت به مدل اصلی، ضعیف‌تر است.

- در کیس ایرپاد اصلی، دکمه‌ای در پشت بدنه تعبیه شده که به شما این اجازه را می‌دهد تا ایرپاد را با دیگر دستگاه‌ها جفت کنید. این دکمه باید کاملا صاف باشد. اگر این دکمه بیرون‌زدگی دارد و یا شل به نظر می‌رسد، احتمالا ایرپاد خریداری شده، تقلبی است.

- اگر ایرپاد را در کیس آن و در نزدیکی آیفون یا آیپد قرار دهید، منویی به طور خودکار ظاهر می‌شود که به شما امکان جفت‌سازی دستگاه‌ها را می‌دهد. این حالت فقط در ایرپاد‌های اصلی مشاهده می‌شود

- وقتی ایرپاد‌های جعلی را به دستگاه دیگری متصل می‌کنید، در اپلیکیشن Find My ظاهر نمی‌شود.

- زمانی که ایرپاد را به آیفون و یا آیپد متصل کردید، منوی بلوتوث را باز کنید و روی آیکون i تپ کنید. در اینجا باید اطلاعات کاملی از محصول را مشاهده کنید. اگر تنها گزینه‌هایی که مشاهده می‌کنید، Device Type و Forget This Device است، ایرپاد جعلی است.آموزش راه‌های تشخیص ایرپاد تقلبی از اصل

منبع: آی تی ایران

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید