تزیین دیوار پذیرایی با ۶ وسیله‌ای که جادو می‌کند!

تزیین دیوار پذیرایی با ۶ وسیله‌ای که جادو می‌کند!

ازآنجایی که پذیرایی مهم‌ترین قسمت خانه است و بیشترین فضای خانه به آن اختصاص دارد با تزیین دیوار و تغییر دکوراسیون، حتی به‌صورت جزئی و با کمترین هزینه می‌توانید تغییرات جذابی را در محیط خانه به‌وجود بیاورید.

کد خبر : ۱۰۶۵۹۶
بازدید : ۱۰۳۷

طراحی داخلی منزل این روزها به یکی از پرطرفدارترین کارها تبدیل شده تا جایی که بعضی‌ها از یک طراح ماهر و کاربلد برای چیدمان و تزیین بخش‌های مختلف خانه کمک می‌گیرند.

ازآنجایی که پذیرایی مهم‌ترین قسمت خانه است و بیشترین فضای خانه به آن اختصاص دارد با تزیین دیوار و تغییر دکوراسیون، حتی به‌صورت جزئی و با کمترین هزینه می‌توانید تغییرات جذابی را در محیط خانه به‌وجود بیاورید.

در این مطلب قرار است چند ایده منحصربه‌فرد برای تزیین دیوار پذیرایی که نیاز به هزینه زیادی ندارد را باهم بررسی کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

چند ایده ساده و شیک برای دکوراسیون دیوار پذیرایی

اغلب ما بیشتر ساعات روزمان را در پذیرایی سپری می‌کنیم، مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه‌مان هم اغلب در پذیرایی برگزار می‌شود؛ پس طبیعی است که به‌دنبال زیباتر کردن و یک طراحی شیک و چشمگیر برای این قسمت از خانه باشیم.

برای اجرای ایده‌های تزیین دیوار حتماً لازم نیست که کلی هزینه کنید و کل خانه را به هم بزنید! با چند وسیله ساده مثل آینه دکوراتیو ، تابلوهای نئونی، ساعت ‌های دیواری خاص و... با کمترین هزینه می‌توانید فضای متنوعی در پذیرایی منزلتان فراهم کنید.

حالا بیایید باهم نگاهی به چند ایده ساده اما شیک برای تزیین دیوار بیندازیم.

تزیین دیوار با آینه‌ دکوراتیو، یک ایده مدرن و شیک

برای تزیین دیوار پذیرایی می‌توانید آینه‌ دکوراتیو را امتحان کنید. استفاده از آینه از قدیم هم در طراحی بخش‌های مختلف خانه مرسوم بوده و همین الان هم با شکل امروزی‌تری علاقه‌مندان خودش را دارد.

جالب است بدانید که آینه نور را در تمام خانه پخش می‌کند و انرژی منفی را از فضای خانه دور می‌کند. آینه‌‌ها بر اساس کاربرد، شکل، مدل و اندازه طبقه‌بندی می‌شوند که می‌توانید ترکیبی از آن‌ها یا فقط یک مدل را برای تزیین دیوار انتخاب کنید.

پرطرفدارترین نوع آینه، همین آینه‌ های دکوراتیو چند تکه‌ هستند که در شکل‌های هندسی مختلفی مثل لوزی، دایره، مربع و الگوها و مدل‌های متفاوتی مثل مدل قلبی، پروانه‌ای و... موجودند.

نوع دیگر آیینه‌ها، آینه‌های دیوارپوش هستند که سرتاسر دیوار را با تکه‌های مستطیلی بلند یا اشکال دیگر می‌پوشانند. این نوع آینه برای آپارتمان‌های کوچک و نقلی گزینه بسیار مناسبی است؛ چون با ایجاد خطای دید فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان می‌دهد.

ساعت دیواری

از ساعت دیواری غافل نشوید

ساعت دیواری علاوه‌بر اینکه وسیله‌ای برای نشان دادن زمان است یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها برای طراحی دکوراسیون دیوار به‌شمار می‌آید. مهم‌ترین نکته‌ای که برای اجرای این ایده باید به آن توجه کنید این است که ساعت دیواری را بر اساس دیزاین و سبک کلی خانه و طرح و رنگ مبلمان و دیگر اجزای خانه انتخاب کنید.

اگر سبک منزل شما ساده و مینیمال است ساعت‌ های تک‌رنگ و ساده که به رنگ مبلمان‌تان نزدیک باشد کاملاً مناسبند. ولی اگر فضای پذیرایی شما پر زرق و برق و کلاسیک است از ساعت‌ های کارشده متناسب با فضای کلاسیک منزلتان استفاده کنید.

با تابلوهای نئونی با یک تیر دو نشان بزنید!

نورپردازی یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی داخلی به حساب می‌آید. تابلوهای نئونی در تزیین دیوار پذیرایی بسیار کاربردی هستند و علاوه‌‌بر ایجاد فضایی خاص و جدید، در نورپردازی بهتر پذیرایی هم کمک‌تان می‌کند.

نوارهای نئونی سیلیکونی و انعطاف‌پذیر، رنگ‌های مختلفی دارند که بسته به رنگ پذیرایی‌تان (رنگ سرد یا گرم) می‌توانید با یک یا چندتا از آن‌ها شکل‌های دلخواه‌تان را بسازید و در پذیرایی نصب کنید.

تابلو نئونی

استفاده از قاب عکس برای تزیین دیوار

شاید این ایده ساده‌ترین کاری باشد که بتوانید برای تزیین دیوار پذیرایی‌تان انجام دهید. کافیست یک دیوار مناسب در پذیرایی را برای نصب قاب‌ها پیدا کنید و قاب‌های بزرگ یا کوچک یا ترکیبی از هر دو را با سلیقه خودتان روی دیوار قرار دهید.

اگر قصد دارید این دیزاین به‌شکل مدرنی اجرا کنید بهتر است دیوارهایی را انتخاب کنید که تقریباً خالی از هر چیزی‌ و به اندازه کافی بزرگ هستند. برای تصاویر داخل قاب هم می‌توانید از عکس‌های خانوادگی خودتان یا نقاشی‌ها و تصاویر چاپ‌شده استفاده کنید.

استفاده از بشقاب‌های دیوارکوب را امتحان کنید

بشقاب‌های سفالی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی وجود دارند و اخیراً در دیزاین و دکوراسیون دیوارها خیلی مورد توجه قرار گرفته‌اند. با توجه به سلیقه و خلاقیت خودتان می‌توانید از ترکیبی از دیوارکوب‌ها در سایزهای بزرگ و کوچک و متوسط در تزیین دیوار پذیرایی‌تان استفاده کنید.

اگر سبک منزل شما و دکور و اکسسوری‌هایی که در پذیرایی دارید، سنتی است پیشنهاد می‌کنیم از دیوارکوب‌های میناکاری و سنتی اصفهانی استفاده کنید و با نقش‌ونگار و رنگ‌های فوق‌العاده آن جان تازه‌ای به پذیرایی منزلتان بدهید.

استفاده از قفسه‌‌های دکوری، یک ایده جذاب

آخرین پیشنهاد ما در این لیست استفاده از شلف و قفسه‌های دکوری است. انواع مختلفی از شلف و قفسه با جنس چوبی و پلاستیکی به‌شکل باکس یا طاقچه وجود دارد که با کمی جستجو می‌توانید انواع مدل‌های آن را ببینید.

بعد از نصب این قفسه‌ها می‌توانید کتاب، انواع اکسسوری، قاب عکس، گلدان‌های طبیعی و هرچیزی که فکر می‌کنید جلوه‌ای زیبا به دیوار پذیرایی‌تان می‌دهد را روی آن‌ها قرار دهید.

البته چند اصل مهم را فراموش نکنید!

قبل از اینکه دست به‌کار شوید و تزیین دیوار پذیرایی‌تان را شروع کنید نکات زیر را حتماً در نظر داشته باشید:

  • برای اجرای ایده‌های تزیین دیوار فضای کافی در نظر بگیرید.
  • بهتر است برای متراژهای کوچک و دیوارهای کوتاه از طرح‌های خیلی شلوغ و وسایل پر نقش‌ونگار استفاده نکنید.
  • به ترکیب و هارمونی رنگ‌ها و سبک وسایل پذیرایی توجه کنید و تزیینات را متناسب با سبک کلی خانه انجام دهید.
  • تعادل را در انتخاب و چیدمان وسایل فضای داخلی پذیرایی، رعایت کنید.

با رعایت این چند اصل ساده می‌توانید زیباترین دکوراسیون را برای دیوار پذیرایی اجرا کنید.

وسایل تزیین دیوار را از کجا تهیه کنیم؟

بعضی وقت‌ها دنبال یک طرح خاص برای تزیین دیوار هستید اما چیزی که مدنظرتان است به سختی در بازار پیدا می‌شود. فروشگاه ادیکالا یکی از مراکزی است که در زمینه فروش انواع ساعت دیواری فانتزی، آینه‌های دکوراتیو، تابلوهای نئونی و... فعالیت دارد و طرح‌های زیبا و منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند.

البته ادیکالا علاوه‌بر فروش محصولات باکیفیت ازپیش‌آماده برای دیزاین منزل، طرح‌های سفارشی را هم مطابق با سلیقه‌ و نظر شخصی شما می‌سازد. بنابراین می‌توانید برای سفارش طرح‌ دلخواه‌تان از طریق شماره 09395092010 در پیام‌رسان واتساپ با کارشناسان پشتیبانی ادیکالا در ارتباط باشید.

پیشنهاد می‌کنیم همین حالا سری به وب‌سایت فروشگاه ادیکالا به آدرس edikala.ir بزنید و وسایل تزیینی موردنیازتان را با مشاوره رایگان و کمترین قیمت بازار تهیه کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید