قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۸

قیمت بیت کوین امروز ۱۸ اردیبهشت ماه با ۱.۹۲ درصد کاهش نرخ به ۳۵,۳۲۳ دلار معادل ۱,۰۲۵,۲۵۰,۰۷۵ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۶۶۱۰
بازدید : ۵۹۹

فرادید | بیت کوین به کانال ۳۵ سقوط کرد. امروز ۱۸ اردیبهشت ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۱.۹۲ درصد به ۳۵,۳۲۳ دلار معادل ۱,۰۲۵,۲۵۰,۰۷۵ تومان رسید.

طی یکی دو روز گذشته، بیت کوین در حدود ۳۶,۰۰۰ دلار تثبیت شده است. در ۲۴ ساعت گذشته این ارز دیجیتال در مقایسه با فروش شدید دیروز، با نوسانات کمتری معامله شد. در واقع، افت جزئی ۱.۷۵ درصدی تا این لحظه، قیمت رمزارز اول بازار را به ۳۵,۸۹۰ دلار کشانده است.

به گزارش فرادید؛ به طور کلی، تغییر سیاست پولی تسهیل‌کننده به سمت اقدامات محدودکننده‌تر، منجر به کاهش فعالیت‌های سفته‌بازی در میان سرمایه‌گذاران جهانی شده است. این وضعیت می‌تواند امسال شرایط بدی را برای بازار سهام و ارز‌های دیجیتال رقم بزند.

در همین حال، نسبت چیرگی بیت کوین یا ارزش بازار بیت کوین نسبت به ارزش کلی بازار ارز‌های دیجیتال، طی چند روز گذشته کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که آلتکوین‌ها فشار فروش کمتری را نسبت به بیت‌کوین تجربه کرده‌اند. این معیار اکنون برابر ۴۱.۶% است.

مایک نووگراتز، مدیر عامل گلکسی دیجیتال گفت: «فروش نزدک به پایان نرسیده است». نووگراتز با اظهار نظر در مورد برنامه‌های فدرال رزرو برای «فرود نرم» در مورد کاهش نرخ تورم به هدف، هشدار داد که چنین سناریویی اتفاق نخواهد افتاد.

در همین حال، مقایسه بین قیمت لحظه‌ای در مورد بیت‌کوین، در حال حاضر و زمان مشابه در سال گذشته در حال ظهور بود.

معامله گر و تحلیلگر معروف رکت کپیتال به دنبال‌کنندگان توییتر گفت: به نظر می‌رسد که بیت‌کوین سطح ۳۸هزار دلار را به مقاومت جدیدی تبدیل کرده و اکنون به این معنی است که بیت‌کوین بازگشت به محدوده ۲۸ تا ۳۸ هزار دلار را تایید کرده است که محل تجمیع سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۱ بود.

بنجامین کاون، تحلیلگر ارز‌های دیجیتال عقیده دارد بیت‌کوین در چند ماه آینده روندی نوسانی خواهد داشت. او عقیده دارد که ماه‌های آینده برای بیت‌کوین بسیار متزلزل است. چون به نظر می‌رسد که فدرال رزرو در مبارزه با تورم بسیار جدی است.

«بیت‌کوین برای اینکه روند خود را تغییر دهد باید از سطح کلیدی ۴۲ هزار دلار عبور کند. اگر بالای این قیمت تثبیت شود احتمالا روند بازمی‌گردد.»

نکته جالب اینکه وقتی بازار از ۶۹ هزار دلار ریزش کرد روند نزولی بازار ۱۱ هفته طول کشید. اما حالا بازار بیش از ۱۴ هفته است که بین ۳۰ تا ۴۷ هزار دلار نوسان می‌کند. به همین دلیل است که کارشناسان عقیده دارند که احتمالا بازار فعلا در همین محدوده‌ها نوسان می‌کند و احتمال ریزش به دلیل سیاست‌های ضد تورمی فدرال رزرو زیاد است.

در هر صورت دلیل ریزش بیت کوین هر چیزی که باشد، باعث شده تحلیل‌ها به سمت اعداد ترسناکی بروند. سایت کوین دسک که از منابع تحلیلی معتبر بازار ارز‌های دیجیتال است امروز در تحلیل تکنیکال خود از بیت کوین نوشته که احتمالا قیمت به سمت ۳۰ هزار دلار می‌رود.

این سایت حتی نوشته که درصورت بسته شدن کندل هفتگی بیت کوین زیر میانگین متحرک ۱۰۰ هفته ای، ممکن است قیمت به سمت ۱۷,۸۲۳ دلار برود که این اتفاق، سقوط ۸۰ درصدی قیمت از سقف تاریخی را به همراه خواهد داشت.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید