قربانی یک انتقام؛ قتل مرد جوان با انفجار خودرو

قربانی یک انتقام؛ قتل مرد جوان با انفجار خودرو

دوازدهم بهمن پارسال بود که انفجاری هولناک در خیابان خواجوی کرمانی در جنوب‌شرق تهران مردم را وحشت‌زده کرد. یک خودروی پژو پرشیای سفیدرنگ منفجر شده و راننده آن که یک پسر جوان بود، درون خودرو سوخت و خاکستر شد.

کد خبر : ۱۰۶۶۲۳
بازدید : ۱۷۱۶

خانواده مردی که دو سال قبل با شلیک گلوله به قتل رسیده بود، انتقام هولناکی گرفتند. آن‌ها همدست قاتل اصلی را در خودرواش با بمب منفجر کردند.

این خانواده وقتی دیدند که تنها متهم پرونده با قید وثیقه آزاد شده است، درون خودروی او بمب گذاشتند و جان این جوان را گرفتند. این در حالی است که قاتل اصلی پرونده دو سال قبل، همچنان متواری است.

دوازدهم بهمن پارسال بود که انفجاری هولناک در خیابان خواجوی کرمانی در جنوب‌شرق تهران مردم را وحشت‌زده کرد. یک خودروی پژو پرشیای سفیدرنگ منفجر شده و راننده آن که یک پسر جوان بود، درون خودرو سوخت و خاکستر شد.

شدت این انفجار به‌حدی بود که قطعات خودرو تا شعاع چند متری پرتاب شده بود. مردم وحشت‌زده، پلیس را در جریان ماجرا قرار دادند و بلافاصله قاضی ساسان غلامی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی پایتخت به همراه ماموران آگاهی راهی محل حادثه در کیانشهر شدند.
انفجار هولناک

با آغاز تحقیقات مشخص شد که این انفجار عمدی بوده و خودروی پژو به‌خاطر موادی شبیه دینامیت، منفجر شده است. این مواد منفجره در کف خودرو جاساز شده بود.

ماموران، تجسس‌های خود را در این زمینه ادامه دادند و به سراغ شاهدان ماجرا که با پلیس تماس گرفته بودند، رفتند.

یکی از شاهدان در این‌باره گفت: «من با خودروام در حال عبور بودم. ناگهان خودروی پژو منفجر شد. شدت انفجار به‌حدی بود که تعادلم بهم خورد و با خودرویی دیگر تصادف کردم. خودروی پرشیا هم چند متر به هوا پرتاب شد. شدت انفجار خیلی زیاد بود و همان لحظه راننده را دیدم که خودش هم در این انفجار سوخت و خاکستر شد.»

ماموران پلیس هویت راننده به نام امین را شناسایی کردند و به سراغ خانواده‌اش رفتند. تحقیقات نشان داد این پسر در تهران نزد یکی از بستگانش می‌ماند. بستگان او به پلیس گفتند که این پسر فقط ۲۰ دقیقه بود که از خانه خارج شده بود.

در بررسی‌های بعدی نخستین سرنخ به دست پلیس رسید. ماموران دریافتند که راننده در سال ۹۹ در یکی از شهر‌های غربی کشور دستگیر شده بود. پرونده او قتل مسلحانه بود، اما قاتل فرد دیگری بود که کسی از او خبر نداشت. امین نیز، چون در محل جنایت حضور داشت، بازداشت شده، هشت ماه در زندان بود، اما توانست به قید وثیقه آزاد شود؛ بنابراین ماموران احتمال دادند که این انفجار شاید ربطی به پرونده دو سال قبل داشته باشد.

ماجرای قتل ۲ سال قبل

با همین فرضیه، پلیس تحقیقات خود را در این زمینه بیشتر کرد. ماموران دریافتند که این قتل مسلحانه از سوی خواستگار کینه‌جو رخ داده بود. ماجرا از این قرار بود که اواخر سال ۹۹ مردی میانسال در یکی از شهر‌های غربی کشور با شلیک گلوله به قتل رسید.

تجسس‌های پلیس نشان داد که پسری جوان، مقتول را قربانی انتقام و کینه خود کرده است. قاتل، خواستگار سمج دختر مقتول بود، اما وقتی با مخالفت مقتول مواجه می‌شود، نقشه قتل او را کشیده و با اسلحه به سراغش می‌رود. آنطور که بررسی‌ها نشان می‌داد امین نیز دوست قاتل بود و به همراه قاتل مسلح به سراغ مقتول رفته بودند.

پس از این حادثه خواستگار کینه‌جو که قاتل اصلی پرونده محسوب می‌شود به‌صورت قاچاقی از کشور خارج شد، اما امین از سوی ماموران پلیس شناسایی و بازداشت شد.

او در بازجویی‌ها گفت: «من نقشی در جنایت نداشتم. آن روز با دوستم به محل قتل رفتیم تا با مقتول صحبت کنیم تا او راضی به این ازدواج شود، اما مقتول بازهم مصرانه مخالفت کرد. در نهایت دوستم اسلحه‌اش را بیرون آورد و مقتول را کشت. من حتی خبر نداشتم که او می‌خواهد دست به جنایت بزند.»

بازداشت ۴ متهم اصلی

امین ۸ ماه در زندان بود، تااینکه با قرار وثیقه آزاد شد و به تهران آمد. با این‌حال خانواده مقتول نسبت به آزادی امین اعتراض کردند و اصرار داشتند که او در ماجرای قتل نقش داشته و باید مجازات شود. برای همین گویا چندبار هم امین را تهدید کرده بودند. همه این شواهد نشان می‌داد که این انفجار هولناک از سوی خانواده مرد میانسال که با شلیک گلوله کشته شده بود، رخ داده است.

حتی یکی از پسر‌های مقتول چندماه قبل با تهیه اسلحه کلاشینکف راهی تهران شد تا امین را به قتل برساند، اما انگار پلیس در بین راه خودروی وی را که با سرعت بالا در حال حرکت بود، توقیف کرد و در بازرسی از ماشین وی اسلحه کشف و متهم بازداشت شد.

به گفته دوستان و نزدیکان امین، او به خاطر همین تهدید‌ها جرأت بیرون آمدن از خانه را نداشت و خودش را دوماه در خانه حبس کرده بود. تااینکه روز حادثه از خانه بیرون آمد تا به پمپ‌بنزین برود، اما خودرواش منفجر شد؛ بنابراین ماموران پلیس به سراغ مظنونان اصلی این پرونده رفتند.

به دستور بازپرس جنایی تهران، پسران مقتول و دونفر از اقوام نزدیک وی بازداشت شدند. آن‌ها بلافاصله تحت‌بازجویی‌های قضائی و پلیس قرار گرفتند. با این‌حال اظهارات ضدونقیضی را مطرح کردند و حاضر به اعتراف نشدند. با این‌حال تمام شواهد نشان می‌دهد که این چهارنفر با بمب‌گذاری در خودروی امین، به قصد انتقام او را کشته‌اند؛ بنابراین تحقیقات پلیسی در این‌باره همچنان ادامه دارد.

منبع: شهروند

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید