قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۹

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۱۹

قیمت بیت کوین امروز ۱۹ اردیبهشت ماه با ۲.۷۷ درصد کاهش نرخ به ۳۴,۲۰۰ دلار معادل ۹۲۲,۴۱۵,۶۰۰ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۶۶۶۷
بازدید : ۵۰۷

فرادید | روند سقوط بیت کوین ادامه دارد. امروز ۱۹ اردیبهشت ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۲.۷۷ درصد به ۳۴,۲۰۰ دلار معادل ۹۲۲,۴۱۵,۶۰۰ تومان رسید.

پس از سقوط سنگین دیروز، بیت کوین امروز روند ریزش خود را با شدت کمتری دنبال کرد و در نهایت به پایین‌ترین سطح چند ماهه خود سقوط نمود. رمزارز اول بازار که اوایل این هفته به سمت ۴۰ هزار دلار در حرکت بود، پس از آخرین جلسه FOMC، که در آن فدرال رزرو اعلام کرد نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد، مسیر خود را به طور کلی تغییر داد.

به گزارش فرادید؛ پس از شکست در غلبه بر مقاومت ۴۰,۰۰۰ دلاری، بیت کوین اندکی کاهش یافت، اما در ۲۴ ساعت بعد وضعیت بدتر شد. به طوریکه تنها در عرض چند ساعت، قیمت این رمزارز بیش از ۴۰۰۰ دلار کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح ۱۰ هفته اخیر یعنی ۳۵,۶۰۰ دلار رسید.

با وجود اینکه تلاش گاو‌ها باعث شد قیمت دوباره برگشته و حدود ۱۰۰۰ دلار افزایش یابد، اما خرس‌ها با حفظ قدرت توانستند یک بار دیگر این دارایی را به پایین بکشانند. بنابراین، بیت کوین پایین‌ترین قیمت چند ماهه خود را در حدود ۳۴,۲۰۰ دلار ثبت کرد.

کالین وو (Colin Wu)، روزنامه‌نگار چینی حوزه ارز‌های دیجیتال، داده‌های ارائه‌شده توسط وب سایت تحلیلی کریپتو کوانت (CryptoQuant) مستقر در کره جنوبی را به اشتراک گذاشته است که یکی از دلایل افت شدید قیمت بیت کوین در طول این هفته را شرح می‌دهد.

نمودار کریپتوکوانت که توسط آقای وو به اشتراک گذاشته شده است، حاکی از آن است که در ۵ و ۶ می (۱۵ و ۱۶ اردیبهشت)، هولدر‌های کوتاه مدت به تعداد ۱۱,۷۶۰ بیت کوین را به چندین صرافی رمزارزی منتقل کردند. این میزان از BTC پیشتر، کمتر از سه ماه بود که هولد می‌شد.

یکی دیگر از دلایل احتمالی سقوط BTC، تصمیم اخیر بانک مرکزی ایالات متحده مبنی بر افزایش نیم درصدی نرخ بهره است. نرخ بهره، بیشترین افزایش خود در بیست و دو سال گذشته تجربه کرد. بیت کوین بلافاصله پس از این خبر، مقاومت نشان داد، اما سپس به طور ناگهانی حدود هشت درصد کاهش پیدا کرد و کل بازار رمزارز‌ها نیز از آن پیروی کردند.

مایک مک‌گلون، تحلیلگر ارز‌های دیجیتال بلومبرگ عقیده دارد که ریزش بیت‌کوین می‎‌تواند این ارز دیجیتال را به سمت ۱۰۰ هزار دلاری شدن سوق دهد. همین چند وقت پیش بود که این تحلیلگر در بلومبرگ گزارشی نوشت که چشم‌انداز بلندمدت بیت‌کوین را صعودی نشان می‌داد.

«اگرچه احتمال ریزش بیت‌کوین زیاد است، اما به نظر می‌رسد که این دارایی دیجیتال در نهایت راه خود را در آب‌های متلاطم پیدا می‌کند.»

«هیچ تعجبی ندارد که بعد از رکورد‌های تاریخی در نوامبر ۲۰۲۱ شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم. اما حالا فکر می‌کنم که ریزش به زیر محدوده ۳۰ هزار دلار بعید است. من فکر می‌کنم که پایین‌ها را فعلا دست نخورده رها می‌کنیم.»

این استدال کریدیبل، تحلیلگر معروف ارز‌های دیجیتال برای احتمال برگشت بازار است. او عقیده دارد که براساس استراتژی امواج الیوت ما باید منتظر موج پنجم، که می‌تواند بیت‌کوین را به ۱۰۰ هزار دلار برساند باشیم.

اگرچه دیدگاه‌های مثبتی در رابطه با بیت‌کوین وجود دارد، اما احساسات بازار سراسر نزولی است. اگر واقع‌بین باشیم هم پیش‌بینی‌ها از نزول بازار بیشتر هستند. برخی می‌گویند کف قیمت بیت‌کوین ۲۳ هزار دلار است و برخی دیگر ۳۰ هزار دلار را کف بازار می‌دانند. همین چند روز پیش بود که بلومبرگ در گزارشی ادعا کرد که بهترین قیمت برای خرید بیت‌کوین ۲۷ هزار دلار است.

احتمال می‌رود که اگر ریزش شدید باشد بازار به خواب برود. این یعنی زمستان بازار رمزارزها. آخرین زمستان بازار سال ۲۰۱۷ بود و اصلا بعید نیست که دوباره زمستان ارز‌های دیجیتال فرابرسد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید