قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۰

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۲۰

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۲۰ اردیبهشت ماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۶۲ دلار و ۴۹ سنت رسید.

کد خبر : ۱۰۶۷۱۴
بازدید : ۵۷۶

فرادید | طلا بار دیگر در مسیر صعودی حرکت کرد. امروز اردیبهشت ماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۹.۰۵ درصد به ۱۸۶۲ دلار و ۴۹ سنت رسید.

دیروز افزایش بازده اوراق قرضه بار دیگر به فلزات گرانبها ضربه می‌زند. کاهش شدید قیمت نفت خام نیز برای بازار‌های فلزات پیامد‌های منفی داشت، اما این واکنش امروز با افزایش قیمت طلا جبران شد.

به گزارش فرادید؛ باید توجه داشت کااهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا با فشار بر شمش‌های قیمت دلاری به دلیل تقویت پایدار دلار مقابله کرد.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا پس از عقب‌نشینی از بالاترین سطح سه ونیم سال گذشته در جلسه قبل، کاهش بیشتر داشت و در حال حاضر قیمت طلای با بازده صفر را افزایش داد.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: "من فکر می‌کنم ما به اوج رویکرد انقباضی فدرال رزرو رسیده‌ایم. سایر بانک‌های مرکزی باید اقدامات سختگیرانه خود را انجام دهند. " دلار آمریکا کمی بالا به نظر می‌رسد، زیرا سایر بانک‌های مرکزی مانند [بانک ژاپن]و [بانک مرکزی اروپا]نمی‌توانند برای مدت طولانی‌تر از تورم چشم پوشی کنند.

از طرف دیگر مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی در شرکت Tiger Brokers استرالیا گفت: نه تنها در حال حاضر روند نزولی واضحی در قیمت طلا داریم، بلکه محرک‌ها نیز کاملا واضح هستند، زیرا پتانسیل برای نرخ‌های بالاتر و دلار قوی‌تر بر هر گونه جذابیت امن طلا غلبه کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ثابت بود و یک شبه به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید، اما اندکی جایگاه خود را از دست داد و این امر باعث شد که شمش‌های رقیب به عنوان پناهگاه امن برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشند و پس از کاهش یک درصدی قیمت طلا در جلسه قبل، همچنان به مهار قیمت طلا ادامه داد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید