قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

قیمت بیت کوین امروز ۳۱ اردیبهشت ماه با ۳.۳۶ درصد افت قیمت به ۲۹,۲۳۹ دلار معادل ۸۹۰,۲۹۸,۳۱۱ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۰۳۳
بازدید : ۶۶۹

فرادید | بیت کوین همچنان در کانال ۲۹ هزار دلار قرار دارد. امروز ۳۱ اردیبهشت ماه قیمت بیت کوین با کاهش ۳.۳۶ درصد به ۲۹,۲۳۹ دلار معادل ۸۹۰,۲۹۸,۳۱۱ تومان رسید.

قیمت بیت کوین نتوانست منطقه مقاومت ۳۰,۵۰۰ دلاری را پاک کند و افزایش جدیدی را آغاز کرد. حرکت واضحی به زیر سطوح حمایتی ۲۹,۵۰۰ و ۲۹,۰۰۰ دلاری وجود داشت.

به گزارش فرادید؛ بیت کوین در ساعات ابتدایی روز جمعه، به سطح ۳۰,۷۲۵ دلاری جهش یافت، اما این روند بازیابی کوتاه مدت و ضعیف بود. بزرگترین ارز دیجیتال جهان به همراه سهام ایالات متحده به سطوح پایین‌تر افت کرد.

شاخص داوجونز ۲۷۸ واحد دیگر افت پیدا کرد و امید‌هایی که پس از گشایش بازار برای روند بازیابی به وجود آمد، را از بین برد. این شاخص هشت هفته متوالی است که در مسیر نزولی قرار گرفته است. این اتفاق برای نخستین بار از سال ۱۹۲۳ برای داوجونز صورت می‌گیرد. در روز چهارشنبه، بزرگترین افت روزانه آن از سال ۲۰۲۰ تجربه شد.

این رمزارز پرچمدار در آستانه ثبت هشتمین هفته قرمز خود است، مگر اینکه بتواند تا روز دوشنبه به بالای سطح ۳۱۲۹۲ دلاری بازگردد.

شرایط نامساعد ترا در هفته گذشته، بیت کوین را تحت تاثیر قرار داد و برای نخستین بار این رمزارز از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) به سطح ۲۵۰۰۰ دلاری کاهش پیدا کرد. فروش ارزان و یکجای رمزارز‌ها، بزرگترین رمزارز جهان را به کف کوتاه مدت خود رساند. با این حال، گاو‌ها فعلا از این شرایط خارج نشده اند.

با توجه به اینکه فدرال رزرو با سخت گیری سیاست‌های پولی خود را در راستای مبارزه با تورم تشدید کرده است، بازار‌های مالی با فروش شدید مواجه شده اند. مایک نووگراتز، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری Galaxy Digital در توییتی هشدار داده است که آلت کوین‌ها با وجود کاهش بیش از ۸۵ درصدی نسبت به رکورد قیمتی خود، ممکن است ۷۰ درصد دیگر کاهش پیدا کنند.

بیت کوین از ابتدای عمر خود تا کنون، بار‌ها شاهد نوسانات چشمگیر بوده است. در حال حاضر نیز علت روند نزولی که در پیش گرفته، بیشتر مربوط به مسائل اقتصادی جهانی و همچنین سقوط ترا بوده است.

برخی کارشناسان معتقدند علت سقوط بیت کوین نه تنها آشفتگی مالی جهانی ناشی از افزایش تورم، که ناشی از این است که سرمایه گذاران به دنبال حذف دارایی‌های پرخطرتر مانند رمزارز‌ها هستند، آخرین افت قیمت بیت کوین به از دست رفتن همبستگی دلاری استیبل‌کوین ترا و به دنبال آن سقوط لونا نیز مرتبط است.

اثر دومینویی که این امر می‌تواند ایجاد کند، حتی برای ارز‌های معتبری مانند بیت کوین، چیزی است که برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که می‌تواند یک اتفاق بحرانی ویرانگر برای بازار باشد. اگر بیت کوین نتواند سرعت بالاتری از ناحیه مقاومت ۲۹,۶۵۰ دلاری کسب کند، می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد. حمایت فوری در سمت نزولی نزدیک به سطح ۲۸,۸۰۰ دلار است.

حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۲۸,۵۰۰ دلار است. شکست نزولی و بسته شدن به زیر سطح حمایت ۲۸,۵۰۰ دلاری ممکن است شروع یک افت عمده باشد. در مورد ذکر شده، قیمت می‌تواند تا سطح ۲۷,۵۰۰ دلار کاهش یابد.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید