قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۰۸

قیمت بیت کوین، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۰۸

قیمت بیت کوین، امروز ۸ خردادماه ماه یا ۰.۷۹ درصد افزایش نرخ به ۲۹,۰۴۸ دلار معادل ۸۹۷,۳۹۴,۳۸۸ تومان رسید.

کد خبر : ۱۰۷۲۹۱
بازدید : ۶۹۲

فرادید | بیت کوین بار دیگر به کانال ۲۹ بازگشت. امروز ۸ خردادماه قیمت بیت کوین با افزایش ۰.۷۹ درصد به ,دلار معادل ۸۹۷,۳۹۴,۳۸۸ تومان رسید.

بیت کوین منجر به افت تمامی دارایی‌های دیجیتال شد. با تداوم روند نزولی ارزشمندترین رمزارزجهان، انتظار می‌رود این رمزارز برای نهمین هفته متوالی افت کند که طولانی‌ترین روند نزولی آن از آگوست ۲۰۱۱ (مرداد ۱۳۹۰) است.

به گزارش فرادید؛ قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته ۴ درصد کاهش یافته است. اگرچه این رمزارز افت قابل توجهی را تجربه می‌کند، اما کل بازار کاهش شدیدتری را به دنبال داشته است.

دو ماه قبل بود که بیت کوین با ثبت قیمت ۴۷,۸۸۳ دلاری، به روند صعودی کوتاه مدت خود پایان داد و از همان زمان تا به حال، این ارز وارد یک روند نزولی شده که انتهای آن مشخص نیست. بیت کوین امروز با افت کمتر از یک درصد، در حدود قیمت ۲۹,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. بازدهی هفتگی بیت کوین به منفی دو درصد رسیده و قیمت روز به روز به سمت اعداد پایین‌تر حرکت می‌کند.

البته در میان روز‌های منفی، روز‌هایی هم هستند که قیمت بیت کوین رشد می‌کند، اما پس از هر رشد، یک فشار فروش جدید شکل می‌گیرد و قیمت دوباره به سمت پایین هدایت می‌شود. امروز ارزش معاملات بیت کوین ۳۱ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن هم به ۵۴۸ میلیارد دلار رسیده است.

یکی از ابزار‌های قوی در کنترل، رشد و ریزش بازار کریپتو، نرخ بهره است. هر چقدر نرخ بهره در اقتصاد‌های اصلی دنیا مثل آمریکا، چین و اتحادیه اروپا بیشتر و بیشتر شود، بازار‌های ریسکی محکوم به اصلاح قیمتی و بعضا ریزش هستند (مثل اتفاق‌های چند ماه اخیر در بازار رمزارز‌ها و بیت‌کوین).

با افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران بزرگ و سازمانی، به دنبال محلی برای سود ثابت و بی‌دردسر هستند؛ بنابراین افزایش سود بانکی باعث جذابیت سرمایه‌گذاری از دید آن‌ها می‌شود. در این صورت اتفاقی که رخ می‌دهد چیست؟ خروج پول از بازار کریپتو و سهام و به دنبال آن ورود پول به بازار‌های بدون ریسک مثل بانک.

بنابراین، به دنبال افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا، همچنان احتمال اصلاح بازار کریپتو و بیت‌کوین سناریوی محتمل‌تر در بازار است. اما به محض کنترل نرخ بهره که احتمالا تا آخر سال میلادی رخ می‌دهد، می‌توانیم به بازگشت کریپتو و رمزارز‌ها به روز‌های خوب امیدوار باشیم.

مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، مدیر عامل هلدینگ گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، اخیرا در توییتی عنوان کرد که بیت کوین، رمزارز پرچمدار، پیشگام و راهبر رالی بعدی رمزارز‌ها خواهد بود.

این میلیاردر رمزارزی زمان آغاز چنین روند صعودی را پیش بینی نکرد، اما وی معتقد است که قیمت رمزارز‌ها به محض اینکه فدرال رزرو آمریکا دست از سیاست پولی سختگیرانه خود بردارد و دیگر نرخ بهره را افزایش ندهد، قادر به بازیابی خواهد بود.

این بازار درحال تطبیق خود با حبابی است که به ادعای وی توسط فدرال رزرو ایجاد شده است.

قیمت بیت کوین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید