تاف بوک پاناسونیک؛ جان سخت‌ترین لپ تاپ دنیا

تاف بوک پاناسونیک؛ جان سخت‌ترین لپ تاپ دنیا

شرکت پاناسونیک سال‌ها است که لپ‌تاپ‌های مقاوم تاف‌بوک خود را با هدف عرضه برای نیرو‌های کار محرک در محیط‌های پر مخاطره تولید می‌کند و حالا این شرکت یک مدل ۱۴ اینچی تاف‌بوک را عرضه کرده که ادعا می‌کند محکم‌ترین مدل تولیدی‌اش تا به الان است.

کد خبر : ۱۰۷۳۱۶
بازدید : ۱۲۴۴

پاناسونیک از لپ‌تاپ Toughbook ۴۰ رونمایی کرده که برای مشتریانی مانند ارتش، پلیس و شرکت‌های تاسیساتی تولید شده است، بنابراین با محصولی جان‌سخت روبه‌رو هستیم که در دشوارترین شرایط هم دوام می‌آورد. البته این مقاومت بالا برای خریداران ارزان نخواهد بود.

شرکت پاناسونیک سال‌ها است که لپ‌تاپ‌های مقاوم تاف‌بوک خود را با هدف عرضه برای نیرو‌های کار محرک در محیط‌های پر مخاطره تولید می‌کند و حالا این شرکت یک مدل ۱۴ اینچی تاف‌بوک را عرضه کرده که ادعا می‌کند محکم‌ترین مدل تولیدی‌اش تا به الان است.

این لپ‌تاپ تجاری مقاوم که برای محیط‌های پرمخاطره کاری طراحی شده، دارای شاسی محکم آلیاژی منیزیمی با دسته داخلی و پوشش‌های پورت قفل‌دار تقویت‌شده است. لپ‌تاپ مذکور دارای مقاوت در مقابل آب در عمق ۱.۸ متری بوده و مطابق با استاندارد‌های IP ۶۶ در مقابل نفوذ گرد و خاک مقاوم است.

در مقابل تغییرات شدید دمایی، شدت‌های مختلف تابش‌های خورشید نیز مقاومت کافی دارد و بدین جهت برای کار در مناطق ارتفاعی بالا بسیار مناسب است. مزیت جالب دیگر این نسل جدید لپ‌تاپ پاناسونیک صفحه نمایش بزرگ‌تر نسبت به نمونه‌های قبلی خود و در عین حال وزن کلی (حدود ۴۵۰ گرم) کمتر است.

پاناسونیک در این لپ‌تاپ ۸ جزء ماژولار قابل تعویض برای کاربر تعبیه کرده است. این ۸ قسمت قابل تعویض با هدف استفاده طولانی‌تر از لپ‌تاپ یا امکان سفارشی‌سازی مخصوص ماموریت‌ها است.

این قسمت‌هاعبارتند از: باتری، حافظه، فضای ذخیره‌سازی، مناطق اتصال با برد و صفحه کلید. لپ‌تاپ می‌تواند با درایو Blu-ray یا DVD به انتخاب کاربر کار کند. همچنین با تعبیه یک باتری دوم دیگر تا ۳۶ در محل کار با شرایط خاص (مانند عدم دسترسی به برق) بدون نیاز به شارژ به کار خود ادامه دهد.

بدنه این محصول که از ترکیب آلومینیوم و منیزیوم ساخته شده، آزمون سقوط از ارتفاع ۱.۸ متری را پشت سر گذاشته، دارای گواهی IP۶۶ برای مقاومت در برابر غبار و آب است و همچنین از استاندارد MIL-STD-۸۱۰H برای مقاومت در برابر دما، رطوبت و لرزش بهره می‌برد.

نکته جالب دیگر در خصوص لپ‌تاپ جدید پاناسونیک این است که پیکربندی فیزیکی تاف بوک ۴۰ قابل تغییر است. طراحی این لپ‌تاپ به گونه‌ای است که از هفت بخش اصلی و قابل گسترش تشکیل شده که به ادعای پاناسونیک امکان ایجاد ۷۰ پیکربندی متفاوت را به کاربر می‌دهد. در حقیقت با یک لپ‌تاپ ماژولار روبه‌رو هستیم.

تاف بوک پاناسونیک
کاربران با وجود ویژگی پیکربندی متغیر می‌توانند در کنار خارج کردن باتری اصلی، رم و درایو‌های SSD از فضای ۴ محفظه در سمت چپ، راست، پشت و محل استراحت دست در دستگاه نیز برای موارد خاص دیگری استفاده کنند.

این ۴ محفظه برای ایجاد تغییر در پیکربندی با استفاده از مواردی مانند SSD یا باتری دوم، درایو نوری، کارت‌خوان هوشمند، حسگر اثر انگشت و ترکیبی از درگاه‌های مختلف کاربرد دارند.

سایر مشخصات تاف بوک ۴۰ پاناسونیک

تاف بوک ۴۰ پاناسونیک علاوه بر طیف وسیعی از لوازم جانبی دارای یک شارژر با ۴ خروجی همزمان نیز هست، همچنین به ادعای پاناسونیک باتری این دستگاه تا ۱۸ ساعت استفاده را دوام خواهد آورد که این مدت در صورت استفاده از باتری دوم، ۲ برابر خواهد شد.

این لپ‌تاپ ۳.۳۵ کیلوگرم وزن دارد و ویندوز ۱۱ پرو را روی یازدهمین نسل از تراشه‌های Core i۵ یا Core i۷ اینتل اجرا می‌کند، دارای رم ۱۶ گیگابایتی (حداکثر ۶۴ گیگابایت) و فضای ذخیره‌سازی SSD بین ۵۱۲ گیگابایت تا حداکثر ۲ ترابایت است.

پردازنده گرافیکی یکپارچه این دستگاه UHD یا Iris Xe اینتل است که توسط یک نمایشگر FHD لمسی همراهی می‌شود. لازم به ذکر است که این نمایشگر دارای روشنایی ۱۲۰۰ نیت می‌تواند نوع لمس قلم، انگشت با دستکش یا انگشت خیس را به شکل خودکار تشخیص دهد.

در پایان باید به این مورد نیز اشاره کرد این محصول قیمتی برابر با ۴۸۹۹ دلار .

منبع: همشهری آنلاین

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید