قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۰۹

قیمت طلای جهانی، امروز ۱۴۰۱/۰۳/۰۹

قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار امروز ۹ خرداماه تا لحظه تنظیم گزارش به ۱۸۵۸ دلار رسید.

کد خبر : ۱۰۷۳۳۱
بازدید : ۴۸۸

فرادید | طلا همپنان در کانال ۱۸۵۰ قرار دارد و از صعود بازمانده است. امروز ۹ خردادماه قیمت هر اونس طلای جهانی در بازار با افزایش ۴.۰۷ درصد به ۱۸۵۸ دلار رسید.

طلا همچنان از کاهش ارزش دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق قرضه سود می‌برد. با این حال، تغییر تمایلات ریسک، به دلیل اینکه بازار‌های سهام به زنجیره باخت هفت هفته‌ای خود با افزایش ۶ درصدی پایان دادند، یک باد مخالف جدید برای این فلز گرانبها ایجاد می‌کند.

به گزارش فرادید؛ با کاهش ارزش دلار آمریکا از بالاترین سطح خود در اوایل ماه جاری، بازار طلا توانست در این هفته در حدود سطح روانی بحرانی ۱۸۵۰ دلار ثابت بماند.

نیکی شیلز، رئیس بخش استراتژی فلزات در گروه MKS PAMP، گفت که ضعیف شدن دلار آمریکا و کاهش بازده اوراق قرضه می‌تواند به طلا کمک کند تا در هفته در معاملات کوتاه مدت، به بالای ۱۸۵۰ دلار برسد. با این حال، او افزود که افزایش تمایل به ریسک در میان سرمایه گذاران سهام یک عنصر مخالف خواهد بود.

برخی از اقتصاددانان براین باورند که داده‌های تورم به فدرال رزرو فضایی می‌دهد تا نرخ‌های بهره را با شدت کمتری در پاییز و پایان سال افزایش دهد. چهارشنبه، فدرال رزرو اعلام کرد که به دنبال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در دو نشست بعدی، مطابق با انتظارات بازار است.

با این حال، برای بسیاری از تحلیلگران، احساس ریسک فعلی پایدار نیست، زیرا فشار‌های تورمی به پایان نرسیده است و در نهایت از طلا حمایت می‌کند.

ثابت شده است که طلا یک پوشش محافظ در برابر تورم و جایگزین بهتری برای دوستداران رمزارز است که می‌خواهند در گزینه‌ای باثبات و مطمئن‌تر در مقایسه با استیبل کوین‌های ثابت فیات سرمایه‌گذاری کنند. کارشناسان پیش‌بینی کردند که سهام طلا در سه سال آینده ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، برآورد‌های طلای وال‌استریت نیز برای سال ۲۰۲۲ صعودی است.

تحلیلگران گلدمن ساکس اخیرا پیش‌بینی‌های خود را برای قیمت طلا افزایش داده‌اند و پیش‌بینی کرده‌اند که این فلز به حدود ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید که نسبت به ۱۹۵۰ دلار قبلی افزایش یافته است.

دانیل بریزمان، تحلیلگر Commerzbank، اظهار کرد: طلا همچنان در تقاضای قابل‌توجهی به عنوان یک پناهگاه امن است. طلا یک دارایی کاملا قابل تعویض و یک ذخیره ارزش شناخته شده در سطح جهانی است که این فلز گرانبها را به انتخابی ایده‌آل برای توکن‌سازی تبدیل می‌کند.

باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures گفت که هرگونه کاهش قیمت طلا باید در شرایط فعلی به عنوان یک فرصت خرید تلقی شود. وی افزود: طلا همچنان تا پایان سال جا دارد به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس برسد، زیرا نرخ بهره واقعی پایین است.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی گفت که او همچنان نسبت به طلا صعودی است، زیرا فدرال رزرو نزدیک به آزمایش حد سیاست‌های پولی خود است.

او گفت: نبرد بین اعتقاد به توانایی فدرال رزرو و توانایی سایر بانک‌های مرکزی برای مهار تورم بدون ایجاد رکود از یک سو و ارتش واقعیت از سوی دیگر ادامه دارد.» "واقعیت در نهایت پیروز خواهد شد.

قیمت لحظه ای فلزات گران بها

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید