کار‌های خیر را باید فریاد زد

کار‌های خیر را باید فریاد زد

خیلی‌ها هستند که شاید مادی نتوانند کمکی کنند، اما همین که دست روی شانه هموطن خودشان می‌گذارند و می‌گویند: «غصه نخور ما هستیم.» به دنیا می‌ارزد.

کد خبر : ۱۰۷۴۸۹
بازدید : ۶۱۶

مرتضی رضایی | سردار آزمون هزینه عروسی یک زوج کوتاه قامت را تقبل کرده است.

خرابش نکنیم؛ بیاییم اگر یک کار خوبی اتفاق می‌افتد در بوق و کرنایش کنیم تا فراگیر شود. چند روز پیش خبری منتشر شد که آدم را در فکر فرو می‌برد؛ کاهش اهدای عضو در ایران! آن هم به دلیل پخش یک برنامه در ماه مبارک رمضان.

در آن برنامه خیلی‌ها عنوان کرده بودند که از کما دوباره به زندگی برگشته اند و حالا می‌توانند خیلی عادی روزگار بگذرانند. برنامه‌ای که باعث شد تا عموم مردم مرگ مغزی را با رفتن به کما اشتباه بگیرند و آمار رضایت خانواده‌ها برای اهدای عضو افت شدیدی داشته باشد.

برای همین است که می‌گویم کار خوب را باید فریاد زد. خیلی‌ها هستند مثل علی دایی، فرهاد مجیدی، خداداد عزیزی، مهدی طارمی، سردار آزمون و ... که دست شان به کار خیر است. این‌ها را گفتم تا به اینجا برسم. فیلم عروسی یکی از کوتاه قامتان در فضای مجازی را دیدید؟ چند نفرتان پس از انتشار آن می‌دانستید که کل خرج این عروسی به ۵۰ میلیون تومان نرسیده و همه هزینه‌های آن را سردار آزمون داده است؟

تازه این‌ها چهره‌های مردمی هستند و وقتی کار خیری می‌کنند و به گوش یکی از دوستان شان می‌رسد و به سرعت نور رسانه‌ای می‌شود.

در همین ماجرای فروریختن متروپل آبادان؛ دیدید هر که هر چه داشت در طبق اخلاص می‌گذاشت؟ یکی ساندویچ درست کرده بود و با موتور خودش بین نیرو‌های امدادی پخش می‌کرد، دیگری سگ‌های زنده یابش را آورده بود، یکی آب معدنی پخش می‌کرد و کار‌هایی از این شکل که گره باز می‌کند از کار خلق الله. این مسئولیت‌های اجتماعی فقط نباید روی دوش چهره‌ها باشد.

خیلی‌ها هستند که شاید مادی نتوانند کمکی کنند، اما همین که دست روی شانه هموطن خودشان می‌گذارند و می‌گویند: «غصه نخور ما هستیم.» به دنیا می‌ارزد.

کار‌های خوب را باید فریاد زد، باید گفت و گفت تا به یک فرهنگ تبدیل شود که هر جا صدایی برای کمک بلند شد باشند کسانی که بدون هیچ چشمداشتی بگویند: «حساب این آقا، حساب این خانم و حساب فلانی با من.»

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید